• Mp4 Porno
  • vinporn.com
  • email
    email

    آیا واقعاً بازاریابی ایمیلی مرده است؟

    از جهتی آدم‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
    کسانی که همه ایمیل‌هایشان را می‌خوانند و تعداد نخوانده‌ها را صفر می‌کنند و دسته دیگری که شاید صدها یا هزاران نامه نخوانده در ایمیلشان داشته باشند.

    این روزها، با هجوم گسترده رسانه‌های اجتماعی مختلف، فرصت کمتری برای خواندن ایمیل‌هایمان داریم و احتمالاً حجم بیشتری از ایمیل‌های خوانده‌نشده برایمان باقی می‌ماند.

    آیا این موضوع به معنی مرگ بازاریابی ایمیلی است؟

    آیا باید با این رسانه مهم به‌عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و تبلیغات خداحافظی کنیم؟

    آیا واقعاً بازاریابی ایمیلی مرده است؟

    در عین اینکه هرروز شاید این هستیم که اقبال مردم به ایمیل کمتر و کمتر می‌شود، ولی نظر من این نیست.

    به چند جهت، نباید ایمیل را از بین گزینه‌هایمان حذف کنیم.

     

    ۱ – ایمیل رسانه‌ای پایدار است و رسانه‌های جذاب­تر دیگر مانند وایبر، تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک و … معمولاً به‌صورت مقطعی و در فضای اقبال عمومی، توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود و بعد از چند وقت، کم‌کم فراموش می‌شوند؛ ولی ایمیل، چیزی نیست که فراموش شود.

    راستی، شما هنوز هم به وایبر سر می‌زنید؟!

    پی‌نوشت بی­ربط (!): هرروز مطالب خوبی در کانال مدیران ایران در تلگرام قرار می‌گیرد. شما هم همراه شوید: telegram.me/modiriran

    کانال مدیران ایران در تلگرام
    کانال مدیران ایران در تلگرام

     

    ­۲ – افراد معمولاً نامه‌هایشان را اگر کمی مفید به نظر برسد، آرشیو می‌کنند تا هر وقت به آن نیاز پیدا کردند، بتوانند آن را پیدا کنند. خیلی‌ها بعد از گوگل، از آرشیو نامه‌هایشان به‌عنوان وسیله جستجو در موردی خاص استفاده می‌کنند؛ بنابراین، نامه ما اگر هرزنامه نباشد، جای خیلی دوری نمی‌رود.

     

    ۳ – نامه‌های ایمیلی، حتی اگر خوانده نشوند، اثر خودشان را – چه خوب و چه بد – خواهند گذاشت: برندینگ و برند آگاهی.

    ممکن است مخاطب نامه شما را قبل از خواندن پاک کند، چون در حال حاضر به خدمات شما نیازی ندارد. ولی اگر موضوع نامه شما به‌خوبی طراحی شده باشد، در گوشه ذهن مخاطب، اثرش را خواهد گذاشت؛ بنابراین اگر کسی سراغ خدماتی را از مخاطب ایمیل شما بگیرد، شاید او بتواند نام شما را به یاد بیاورد و به عنوان یکی از فعالین بازار، پیشنهاد دهد.

     

    ۴ – با ارسال نامه‌ها – بازهم تأکید می‌کنم به‌صورت مناسب و نه هرزنامه – شما حضورتان را در بازار اعلام می‌کنید. همکاران و رقبا، می‌دانند که شما هستید. حتی اگر بازهم نامه شما را نخوانند!

     

    شاید حضور بازاریابی ایمیلی این روزها کمرنگ­تر احساس شود، شاید نرخ باز شدن ایمیل‌ها کمتر شده باشد و شاید ایمیل‌های نخوانده بیشتری، این روزها پاک شوند، ولی بازاریابی ایمیلی نمرده است!

    بیایید به این بیندیشیم که از این رسانه پایدار، مناسب شرایط حاضر که وقت آزاد همه کمتر شده است، بهتر استفاده کنیم.

     

    شاهین شاکری | مدیران ایران

    برداشت آزاد از وبلاگ میلرلایت

    همچنین ببینید

    4p بازاریابی

    آمیخته بازاریابی؛ یعنی چه؟

    ۴p بازاریابی در ابتدا به تاریخچه ی پیدایش این مفهوم در بازاریابی می پردازیم. یکی …

    ۳ نظر

    1. درود بر شما
      با نظر اعلام شده موافقم
      موفقیت شما را آرزومندم

    2. سلام. به موضوع جالبی اشاره کردید اقای شاکری. به نظر من هم درست است.

    3. ممنون از لطفتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.