آینده اقتصادی ایران

همایش آینده اقتصادی ایران

آینده اقتصادی ایران

آینده اقتصادی ایران آنانی که آینده  را در اختیار دارند، در کسب و کار موفق و کارآمدند. زادگاه نوآوری نه در گذشته است و نه حال ، نوآوری در آینده بارور می شود و در زمان حال وضع حمل می کند. تمامی آرزوها، خواسته ها، رویاها و مفاهیمی از این دست جنس آینده دارند و این آینده مکانی در چند روز بعد یا زمانی بیشتر یا کمتر نیست .

آینده از نگاه تحول تنها یک فضای امکان است . جایی است که مدیران می توانند ایده ها را پیدا کنند و رویاها و آرزوهای خود را ببینند. ولی برای تحقق آن چاره ای ندارند جز اینکه آینده را در زمان حال محقق کنند. در این نگاه، آینده نه خط است و نه نقطه که از شرایط حال بخواهیم به آن برسیم .

آینده تنها فضای امکان و در نتیجه محلی برای تحول است . در این میان پیش بینی آینده تکنیکی برای دست یابی به آینده نیست ، بلکه روشی برای مه زدایی شرایط پیش رو است . این مه زدایی هم هزینه ها را پایین می آورد و هم فضای امکان را شفاف تر می کند. درست مثل راننده ای که در مه رانندگی میکند. این راننده اگر ماشینش به چراغ های مه شکن مجهز باشد، میتواند با ریسک کمتر و سرعت بیشتری رانندگی کند. این همان چیزی است که مدیران و راهبران شرکتها در شرایط متغیر به آن نیاز دارند. یعنی با ریسک کمتر و هزینه کمتر سرعت حرکت خود را بیشتر کنند. این مهم از طریق روشن تر کردن دورنما و پیش بینی های محتمل امکان پذیر است .
بنابراین ما دو نگاه و رهیافت به آینده داریم.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  انقلاب صنعتی چهارم و نشانه های ظهور

اول آینده ی قابل پیش بینی و عمدتا در امتداد گذشته که اساسا مورد استفاده برنامه ریزی و طراحی ها قرار میگیرد، که در این نگاه نهایت پیشرفتش تغییر است و دوم آینده ای که تنها فضای امکان را برای کشف و نوآوری ایجاد می کند و با ترسیم دورنمای آن این فضای امکان شفاف تر می شود و شرایط را برای خلق استراتژی ها و نوآوری های فن آورانه آماده تر می کند. نتیجه این نگاه تحول و دگرگونی است.
بنابراین وقتی در باره اقتصاد نیز حرف می زنیم ، نگاهی به آینده اقتصاد ایران و شفاف کردن آینده اقتصاد ایران، از فضای کسب و کار آتی کشور مه زدایی می کند و شرایط را برای تدوین استراتژی های اثر بخش و نوآور فراهم میکند. به همین دلیل به نظر می رسد که وظیفه عمده اقتصاددانان نه تحلیل گذشته و شرایط حال، بلکه مه زدایی از شرایط آینده است.
یکی از دلایل تمرکز موسسه بامداد بر پیش بینی بر همین محور استوار است و دلیل بررسی شرایط اقتصاد کشور در سال ۹۷ در سمینار بهمن ۹۶ از همین منطق ریشه می گیرد. به نظر می رسد که نگاه اول به طور عمده در میان بنگاههای دولتی جاری است و نگاه دوم به آینده خاص بخش خصوصی است که پویایی رمز حرکتش است.

🔴 درباره سمینار سالیانه تحلیل و بررسی چشم انداز اقتصاد ایران در سال ١٣٩٧

با توجه به برخى سوال هاى مکرر دوستان و همراهان موسسه بامداد درباره ” سمینار سالیانه تحلیل و بررسى چشم انداز اقتصاد ایران در سال ١٣٩٧ ” موارد زیر را به اطلاع مى رسانیم :

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چگونه طرح تجاری شما می تواند راهنمای آینده شما باشد؟

📌 با توجه به فشردگى برنامه هاى موسسه بامداد و اساتید شرکت کننده در این سمینار بویژه آقایان دکتر سریع القلم و دکتر ایمانى راد در طى ماههاى آینده، امکان تمدید برگزارى سمینار یا برگزارى اختصاصى سمینار در اتاق هاى بازرگانى ، شرکت ها و سازمان ها و حتى در ” سازمان مدیریت صنعتى ایران ” براى اساتید میسر نمى باشد و این سمینار تنها سمینار مشترک اختصاصى این اساتید در طی ماههاى آینده است.

📌 با توجه به استقبال قابل توجه دوستان و همراهان موسسه بامداد براى حضور در این سمینار و علیرغم ظرفیت نسبتا بالای سمینار، احتمالا مجبور هستیم در طى روزهاى آینده ثبت نام سمینار را متوقف نماییم .
لذا از همه دوستان و همراهان موسسه که در طى سالهاى گذشته همواره در سمینارهاى موسسه حضور داشته اند دعوت مى کنیم در صورت تمایل به حضور در ” سمینار تحلیل و بررسى چشم انداز اقتصاد ایران در سال ١٣٩٧ ” ، با تماس با همکاران بخش سمینارهاى موسسه ، وضعیت ثبت نام خود را قطعى نمایند .

📌 لینک صفحه اختصاصى ثبت نام در همایش آینده اقتصادی ایران :

ششمین کنفرانس سالیانه تحلیل و بررسی چشم انداز اقتصاد ایران و جهان در سال ۱۳۹۷

دکتر مرتضی ایمانی راد آینده اقتصادی ایران

📌 شماره هاى تماس موسسه :

٢٢٠٢٩۶٠٠ – ٢٢٠٢٩۶٠١ – ٠٩٠١٢٠٨١٩١٩

با سپاس
موسسه مطالعات اقتصادى بامداد

مدیران ایران

 

همچنین ببینید

سالن رویداد

چطور می‌توانیم از سالن رویداد به بهترین نحو استفاده کنیم؟

انتخاب درست سالن رویداد با توجه به نوع آن و مخاطبینی که قصد جذب‌شان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *