استارت-آپ ها

استارتاپ (شرکتهای نوپا)

استارتاپ که در فارسی از آن با عنوان شرکت نوپا یاد می شود، به شرکت هایی گفته می شود که تازه ایجاد شده اند و در گام توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند.

استارتاپ

استارتاپ ها، بیشتر دربرگیرنده ایده های نوآورانه و خلاقانه هستند. در واقع فرد یا افرادی خوش فکر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد یا تولید انبوه از آن ایده هستند. نوآوری در استارت آپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در کالاها و خدمات خود را نشان میدهد.

یکی از تعاریف معروف این است که استارتاپ «سازمانی است که شکل گرفته است تا در جستوجوی مدل کسب و کاری تکرارپذیر و مقیاس پذیر باشد». این تعریف را می توان به گونه ی فراگیر به گونه ی زیر بازگو کرد.

سازمان. استارتاپ یک سازمان است، یعنی مجموعه ای از افراد، ابزارها، و روابط بین آنهاست، چه به شکل واقعی و چه مجازی.

موقت. یعنی استارتاپ ۱۰ ساله معنی ندارد. کار یک استارت آپ یافتن سریع مدل کسب و کار در کمترین زمان ممکن است. هر چه دیرتر مدل کسب وکار مورد نظر را کشف کند شانس این که رقیبان اش زودتر به نتیجه برسند و همچنین صبر، حوصله، انرژی، و توان مالی گرداننده یا گردانندگان آن به سر رسد، بیشتر است.

  • عدم قطعیت. به عنوان یک استارت آپ، هیچ وقت دقیقا نمیداند که کدام روش جواب می دهد و کدام جواب نمی دهد. در گفتار عامیانه، نوپاها، نمیدانند چه کار دارند. می کنند؛ از این رو گام نهادن در وادی های ناشناخته و آزمایش و خطا و شکست خوردن و رد شدن راه اولیه درک این مهم است.
  • مدل کسب وکار۔ مجموعه ایی از روشها و راهکارهایی است که یک شرکت، بنگاه، با سازمان برای ایجاد، ارایه و به دست آوردن ارزش (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …) به کار میبرد.
  • تکرارپذیر. یعنی مدل کسب و کاری را که با هدف درآمدزایی ایجاد شده است، بتوان بارها و بارها تکرار کرد و به ازای هر تکرار، درآمد افزایش پیدا کند. به زبان سادهتر، بتوان کالا یا خدمت ارایه شده را تولید انبوه کرد.
  • مقیاس پذیر. یعنی اینکه بتوان آن مدل کسب و کار را در آینده با افزایش منابع مالی، نیروی انسانی و … گسترش داد و روش های ایجاد، ارایه و کسب ارزش را بهتر، سریع تر و بیشتر کرد.

استارتاپ

تکرارپذیری و مقیاس پذیری یک مدل کسب وکار، با خود، امکان رشد را به همراه خواهند آورد. از این رو، هدف یکی شرکت نوپا، رشد سریع است. این دو مفهوم مهم اند که سود آوری و ثروتمند شدن را برای شما به ارمغان میآورند. این نکته را مدنظر داشته باشید که هر استارت آپ، همواره مرتبط با اینترنت و کامپیوتر نیست، دلیل علاقه افراد به این زمینه آن است که با سرعت بیشتر و زمان کمتری می توانند مدل های کسب و کار را شناخته و روشهای رسیدن به موفقیت را پیدا کنید .

مدیران ایران

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *