چگونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن دیده شویم؟

نگاهی به اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

چگونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن دیده شویم؟

قدرت تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست؛ اگر تا دیروز برای تبلیغ و دیده شدن یک موضوع یا محصول می‌بایست تعداد زیادی تراکت چاپ و در نقاط پر جمعیت شهر توزیع می‌کردیم، حالا تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن و ساختن یک پست اینستاگرامی می‌توانیم در کمتر از یک ساعت هزاران بازدید را بدست آوریم.

تبلیغات به روش سنتی اگرچه هنوز هم بصورت پراکنده در بین کسب و کارهای مختلف انجام می‌شود، اما بر همگان روشن است که دیگر دوره‌ی روش‌های تبلیغات سنتی تمام شده و باید به روش‌های نوین روی آورد.

امروزه سطح آگاهی مردم نسبت به زمان گذشته بسیار بالاتر رفته و تجربه‌های گوناگون استفاده از محصولات مختلف به آن‌ها ثابت کرده که صرفاً نمی‌توان با تکیه بر تبلیغات، محصولی را انتخاب کرد. از سوی دیگر بازار رقابتی به شدت توسعه یافته و برای یک محصول خاص تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که این موضوع سبب شده تا حجم زیاد تبلیغات نتواند در جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به یک محصول، موفق واقع شود.

در این میان شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند بعنوان یکی از ابزارهای مؤثر در زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات عمل کنند. اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام توانسته جای خود را به خوبی در بین قشرهای مختلف جامعه، اعم از شخصیت‌های ورزشی، سیاسی، هنری و اقشار عام جامعه باز کند.

رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی سبب شده تا افراد بیشتر از گذشته از تجربیات یکدیگر باخبر شوند و در انتخاب‌هایشان در موضوعات مختلف از یکدیگر کمک بگیرند و این همان موضوعی است که در دنیای بازاریابی مدرن به آن اهمیت داده شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ از طریق تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش‌های بازاریابی مدرن است که بر پایه‌ی به اشتراک‌گذاری تجربیات طراحی شده است. در این روش بر روی افراد خاص که توانایی اثرگذاری بر روی دیگران را دارند، تأکید می‌شود و از توانایی آن‌ها در جهت معرفی و تبلیغ محصولات مختلف استفاده می‌شود. این افراد خاص اصطلاحاً اینفلوئنسر نامیده می‌شوند که به آن‌ها افراد تأثیرگذار نیز گفته می‌شود.

اینفلوئنسرها می‌توانند در مدت زمانی کوتاه علاقه‌مندانشان را به سمت استفاده از محصولات معین سوق دهند و به این ترتیب کاری می‌کنند که آن محصول دو و یا چند برابر حالت عادی به فروش برسد. این مسئله تنها در افزایش فروش محدود نمی‌شود؛ آن‌ها علاوه بر افزایش فروش اعتماد عمومی مردم را نسبت به یک موضوع می‌توانند جلب کنند و بدلیل اعتباری که در بین جامعه دارند، هرگاه در کنار محصولی قرار بگیرند و یا از آن تعریف کنند، حرفشان مورد قبول جامعه قرار می‌گیرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

زیرا در این روش افراد یک محصول را به صورت دهان به دهان، به یکدیگر معرفی می‌کنند. در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ علاوه بر اینکه توسط اینفلوئنسرها انجام می‌شود، به صورت یک دنباله در بین شاخه‌های اجتماعی نیز ادامه پیدا می‌کند. اینفلوئنسرها به خاطر آنکه افراد شناخته شده‌ای هستند ارتباطات بسیار گسترده‌ای دارند؛ صفحه‌ی اینستاگرامی آن‌ها ممکن است هزاران و یا حتی چند میلیون فالوور داشته باشد و این فالوورها کسانی نیستند که به زور آنجا جمع شده باشند؛ بلکه همگی از سر علاقه و شناختی که نسبت به اشخاص اینفلوئنسر دارند در آنجا جمع شده‌اند و این به معنای آن است که هر حرف یا پیامی از اینفلوئنسرها درباره‌ی موضوعات مختلف برای دنبال‌کنندگان آن‌ها جذابیت دارد و از دسته جذاب تبلیغات در اینستاگرام محسوب می‏شود.

در نظر بگیرید که یک بازیگر یا ورزشکار سرشناس در یک پست خود از یک برند عطر تعریف کند و آن را عطر همیشگی خود معرفی کند؛ آنگاه می‌توان تصور کرد که تا چه میزان استقبال از آن عطر در بین دنبال‌کنندگان این شخصیت افزایش می‌یابد. همچنین هر کدام از فالوورها خود فالوورهای دیگری دارند و یا با افراد دیگری در ارتباط هستند که هر کدام از آن‌ها به صورت خواسته یا ناخواسته پیام اینفلوئنسرها را به کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستند منتقل می‌کنند و این مسئله تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ را چند برابر می‌سازد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ را می‌توان یک روش بازاریابی مؤثر بر پایه‌ی اعتماد اجتماعی دانست که علاوه بر درآمدزایی برای صاحبان کسب و کار به مردم نیز در انتخاب محصول با کیفیت کمک می‌کند. بر همین اساس پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ چنکا فضایی را ایجاد کرده است تا صاحبان کسب و کارها بتوانند از طریق اینفلوئنسرها محصولات خود را به مخاطبان هدف معرفی کنند.

پلتفرم چنکا با اینفلوئنسرهای زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سبک زندگی، گردشگری، عکاسی، مد و زیبایی، خانواده، آشپزی و… در ارتباط است و از این طریق به کسب و کارها کمک می‌کند تا محتوای آن‌ها در کمترین زمان بیشترین بازدید مؤثر را داشته باشد. چنکا علاوه بر اینکه برای صاحبان کسب و کار درآمدزایی دارد، عرصه‌ی جدیدی را به روی افراد علاقه‌مند در زمینه‌ی بازاریابی گشوده است و با جذب اینفلوئنسرها به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق ایده‌های خلاقانه‌ی خود کسب درآمد داشته باشند. همانطور که می‌دانید اینستاگرام برای تبلیغات محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که این مسئله بازاریابی از طریق این شبکه اجتماعی را برای بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه کرده است.

پلتفرم چنکا تنها شرکت تبلیغاتی ایران است که توسط اینستاگرام به تأیید رسیده و دارای API اختصاصی اینستاگرام است. این پلتفرم با اجرای کمپین‌های مختلف تبلیغاتی در اینستاگرام توانسته در سودآوری کسب و کارها تأثیر شگرفی داشته باشد. جامعه‌ی ۲۸ میلیونی کاربران اینستاگرامی در ایران یک ظرفیت عظیم برای صاحبان کسب و کارها محسوب می‌شود و اگر شما نتوانید به خوبی از این ظرفیت برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، احتمال موفقیت شما در مقایسه با رقبایتان بسیار ناچیز خواهد بود.

چنکا علاوه بر اجرای کمپین‌های درخواستی شما با موضوعات مختلف، موفقیت آن را نیز تضمین می‌کند به طوری که در صورت عدم دسترسی هزینه‌ی پرداختی را به کسب و کارها باز می‌گرداند. چنکا در حال حاضر بزرگ‌ترین جامعه‌ی اینفلوئنسرهای ایران محسوب می‌شود و برندهای معتبری همچون اسنپ فود، فیلیمو، علی بابا از مشتریان این پلتفرم بوده‌اند که این امر نشان‌دهنده‌ی اعتبار و کیفیت خدمات ارائه شده است. تعرفه‌ی خدمات ارائه شده در سایت چنکا بر اساس دو روش تبلیغات ویدئویی و تبلیغات با تصویر و بر اساس پلن‌های مختلف طراحی شده که این موضوع امکان استفاده از این پلتفرم را برای انواع مختلف کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم نموده است.

همچنین ببینید

چرا فعالان کسب‌وکارهای سنتی،کسب‌وکارهای اینترنتی را تهدید می بینند؟

چرا فعالان کسب‌وکارهای سنتی،کسب‌وکارهای اینترنتی را تهدید می بینند؟

هنگامی که در دنیا استارت‌آپ‌ها در حال شکل‌گیری بودند، کلایتون کریستین نظریه نوآوری (یا فناوری) …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *