بازاریابی در اینترنت

تعیین اهداف بازاریابی در اینترنت برای وب سایت

بازاریابی در اینترنت

آیا میدانید با وجود میلیونها وب سایت که برای دستیابی به بینندگان بیشتر با یکدیگر رقابت میکنند، چگونه میتوانید بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟

بازاریابی در اینترنت

اگر از مردم پرسیده شود، آیا آنها در اینترنت بازاریابی هم میکنند، پاسخ میدهند «بله ما یک وب سایت داریم». اما داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله کاملا متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از اسناد، تصاویر و فایلهای گرافیکی است که عموم مردم میتوانند بوسیله اینترنت از آن استفاده کنند. این در حالی است که برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونهای باشد که اهداف آنلاین را تأمین نموده و با درنظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دستیابی به بازار هدف آنلاین جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آنها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.

وجود سایت وب به خودی خود پسندیده است، اما اگر کسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است که بروشور محصولات، که به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در کشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد.

  • تعیین اهداف آنلاین برای سایت
  • تعیین بازار هدف و راه اندازی وب سایت و استراتژی بازاریابی آنلاین،
  • بکارگیری راهکار بازاریابی مناسب با محصولات و خدمات در اینترنت.

اصول – اهداف، بازارهای هدف و محصولات

در طول سالهای گذشته در مسئله طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای اولیه یعنی دو سال پیش بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود که شرکت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الکترونیک، بیانیه خبری و سایر موارد مربوط به بازاریابی را جمع اوری کرده و در اختیار طراحان سایت قرار میداد انتظار داشتند از این کار نتیجه مطلوب را بدست آورند. با ادامه این روندسازمانها دچار نوعی بروشور گرایی شدند اما باید گفت برای موفقیت در عرصه بازاریابی در اینترنت دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و باصرفه نیست .سایتهای موفقی که امروزه شاهد ان هستید طراحی انها بر اساس یکی از معیارهای ذیل بوده است

  • هدف سازمان از راه اندازی سایت
  • تعیین نیازها، خواستها و انتظارات از بازارهای هدف
  • محصولات و خدماتی که عرضه می شوند

بازاریابی در اینترنت

به همین دلیل این مسائل از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و لازم است این مسائل را به دقت تعریف کرده و با طراح سایت خود در میان بگذارید. در واقع شما در قبال این مسئله مسئولیت مستقیم داشته و طراح سایت هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده ندارد. البته مسلم است که آگاهی و بینش شما از اهداف شرکت بسیار کامل تر از طراح سایت میباشد. اگر شما این اهداف را با طراح سایت در میان نگذارید وی قادر نخواهد بود سایت موفقی طرح ریزی کند که تامین کننده اهداف شما نیز باشد. اطلاعات شما درباره بازار هدف ” بسیار بیشتر و کاملتر از طراح سایت است. شما میدانید خریداران محصولات شما چه چیزی میخواهند و بر چه اساسی اقدام به خرید می نمایند و انتظارات آنها از شما چیست. بایستی این اطلاعات را در اختیار طراح سایت قرار دهید تا وی بتواند براساس تأمین این نیازها و انتظارات دست به کار شود. اجازه دهید یکبار دیگر اهمیت نکات مطرح شده در این فصل یعنی اهداف، بازارهای هدف و محصولات و خدمات را یادآوری کنم. با در نظر گرفتن این عناصر مهم، روند برنامه ریزی و طرح ریزی وب سایت تان بهتر و مؤثرتر پیش میرود.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  گردش مالی ۲۴۸ میلیارد دلاری علی‌بابا

اهداف اولیه

قبل از راه اندازی وب سایت، باید اهداف آنلاین خود را کاملاً مشخص نمایید. هدف از راه اندازی سایت چیست؟ تمامی قسمت های سازمان حتی کارمندان جزء، کادر فروش و بازاریابی، پشتیبانی از مشتریان، فرم سفارش و مدیریت را مدنظر قرار داده و درباره آنها فکر کنید. سپس فهرستی از اهدافی که در اولویت نخست و اهدافی که در اولویت ثانویه قرار دارند، تهیه کنید. هر یک از اجزا وب سایت، بایستی با اهداف شما ارتباط داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید سایت خود را به روز کنید و یا قسمت هایی را به آن اضافه کنید و یا قسمتهایی را تغییر دهید، ابتدا ارتباط این تغییرات با اهداف اولیه و ثانویه را مورد بررسی قرار دهید. اگر نتوانستید ارتباط این تغییرات را با اهداف خود روشن سازید، بهتر است یکبار دیگر تغییرات را مورد ملاحظه قرار دهید. جالب است بدانید سایتهای بسیاری وجود دارند که بدون طرح ریزی مناسب و ارتباط با اهداف صحیح راه اندازی شده اند. ولی مسلم است با تعیین این اهداف، دستیابی به موفقیت سریعتر و زودتر میسر می شود.

برخی از مهمترین اهداف اولیه سایت عبارتند از:

  • تبلیغ آنلاین محصولات و خدمات
  • فروش آنلاین محصولات و خدمات
  • پشتیبانی آنلاین از محصولات و خدمات
  • اطلاع رسانی درباره محصولات و همینطور شرکت
  • شناساندن نام و آرم شرکت

برگرفته از کتاب ۱۰۱ روش بازاریابی در  اینترنت

دوره آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ

همچنین ببینید

۹ نکته‌ سئو که اول از همه باید اجرا کنید – بخش اول

دنیای سئو برای افرادی که به آن آشنایی ندارند می‌تواند سردرگم‌کننده باشد. حتی اگر دانش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *