بازاریابی شبکه ای چیست ؟

بازاریابی شبکه ای – تجارت در عصر جدید

  • رابرت کیوساکی

یکی از دلایلی که برای بازاریابی شبکه ای احترام خاصی قائل هستم این است که فرصت های همپا و برابری را برای کسب و کار واقعی ایجاد می کند. در بازاریابی شبکه ای، وسعت فعالیت ها بیشتر می شود و شما با شبکه ای در ارتباط هستید. هنگامی که شما خوب نگاه کنید بیش از شصت میلیون نفر را می بینید که هر کدام در کسب و کاری مشغول هستند، افرادی از هر رنگ و نژاد، هر گروه سنی و هر زمینه کاری، تجربه و مهارت دیده می شود. این نگاه کسب و کار شما را برای آینده شکل می دهد. در قرن حاضر، تجارت بازی با حاصل جمع صفر نیست. قبلا هم گفته ام برای موفقیت در این حوزه لازم نیست که دیگران افت کنند تا ما بتوانیم موفق شویم و این نکته ای است که خیلی از افراد متوجه آن نیستند. موفقیت در آینده و داشتن ثروت واقعی در آینده با بالا بردن رفاه عمومی و ارزش قائل شدن برای بشریت میسر می شود. ارزش کسب و کار موضوعی شخصی نیست و بازاریابی شبکه ای منجر به سهیم نمودن دیگران در این ارزش ها می شود. چنین شراکتی نه تنها منجر به تجارت بهتر و موثرتری می شود بلکه حال و اوضاع ما را نیز بهبود می بخشد و بیشتر احساس می کنیم که حالمان خوب است.

بازاریابی شبکه ای – ثروت اندوزی دموکراتیک

یکی از دلایل اصلی من برای توجه و انرژی گذاشتن و حمایت از ترویج بازاریابی شبکه ای این است که: سیستم های بازاریابی شبکه ای عادلانه تر از سیستم های قبلی ما را در به دست آوردن ثروت کمک می کنند.

یک سیستم بازاریابی شبکه ای سهیم شدن افراد را در ثروت میسر می سازد و کمک می کند همه و همه در ثروت اندوزی سهیم و شریک شوند. دروازه ورود به این سیستم به روی همه باز است و میتواند به آن وارد شود. برای این سیستم فرقی نمیکند شما به کدام دانشگاه می روید و یا قرار است به کدام دانشگاه بروید. برای این سیستم فرقی نمی کند شما امروز چقدر درآمد داشته اید و چطور فکر میکنید و یا چقدر زیبا یا زشت هستید ، والدین شما چه کسانی هستند و شما چقدر معروف هستید. اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای در درجه اول به این توجه دارند که شما چقدر تمایل دارید یاد بگیرید تا رشد و پیشرفت کنید. مهم این است که شما هر که هستید می خواهید در کسب و کار پیشرفت کنید و مالک تجارت خودتان بشوید. بازاریابی شبکه ای چیزی بیشتر و فراتر از یک ایده خوب است. از بسیاری از جهات، مدل کسب و کار آینده است. می دانید چرا؟ از آنجایی که جهان در نهایت باید کم کم بیدار شود و متوجه این واقعیت بشود که عصر صنعتی تغییر کرده است.

امنیت جهان هر روز کمتر و کمتر می شود و بازاریابی شبکه ای به عنوان سیستمی جدید برای موفقیت و امنیت فردی در حال ظهور است. بازاریابی شبکه ای به میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان این فرصت را می دهد تا کنترل زندگی شان و آینده مالی شان را در دست بگیرند. به همین دلیل حتی اگر متفکران دنیای قدیم هم آن را نادیده بگیرند ، صنعت بازاریابی شبکه ای کماکان به رشد خودش ادامه خواهد داد. در سالهای پیش رو، انتظار دیدن یک انفجار یانفوذ یا بلوغ را در شرکتهای بازاریابی شبکه دارم. پیش تر من در مورد توماس ادیسون و چگونگی ثروتمند شدن وی نوشتم. او لامپ بهتری تولید نکرد بلکه شبکه ای برای پشتیبانی از لامپ خودش ایجاد نمود. ادیسون کارمند جوانی به نام هنری داشت. هنری نیز به اختراعات مشابهی دست پیدا کرد که البته هیچ کدام در عمل و واقعیت همانند اختراع ادیسون نبودند.

بازاریابی شبکه ای

هنری فورد نیز مانند ادیسون اختراعی داشت ولی رفتار رادیکالی او باعث شد که مسیر سرنوشتی اختراعش تغییر کند و به همین شکل سرنوشت میلیونها نفر از مردم نیز تغییر کرد. در آغاز قرن، خودرو وسیله ای در خدمت ثروتمندان بود و در واقع، آنها قیمت های بسیار بالایی برای اتومبیل ها تعیین می کردند که فقط افراد ثروتمند می توانستند اتومبیل داشته باشند و مردم عادی توان خرید آنرا نداشتند. این دیدگاه رادیکالی هنری فورد باعث شد همه مردم بتوانند سوار اتومبیل شوند. با در نظر گرفتن هزینه های تولید و خط مونتاژ برای تولید انبوه اتومبیل های ارزان قیمت استاندارد، کمپانی فورد به بزرگترین خط تولید خودرو در جهان تبدیل شد. نه تنها توانست خودرویی مقرون به صرفه تولید کند بلکه توانست بالاترین دستمزد را پرداخت کند و حتی سود شرکت را با سهامداران و کارگرانش نیز تقسیم نمود. (بیش از ۳۰ میلیون دلار در سال). ۳۰ میلیون دلار ارزش بسیار بالایی در دهه ۱۹۰۰ محسوب می شد و از آن به بعد هم این روال ادامه داشت!

شعار فورد “دسترسی همگانی به خودرو” بود و و برای تحقق شعار خودش تلاش کرد و با همین دیدگاه به فردی غنی تبدیل شد. بازاریابی شبکه ای هم شکل انقلابی کسب و کار است: برای اولین بار در تاریخ، در حال حاضر این امکان برای هر کسی و واقعا هر کسی فراهم شده تا بتواند وارد حوزه ثروت اندوزی شود و بهترین انتخاب ها را داشته باشد. هر کسب و کاری مخالفان و مزاحمان خودش را دارد. افرادی که به صورتی هنرمندانه و غیراخلاقی مانع تراشی میکنند اینها کسانی هستند که در مسیر حرکت زیر پایی میگیرند و یا به عبارتی جفتک می اندازند.

 

باید بدانیم طبیعت واقعی بازاریابی شبکه ای عادلانه، مسئولیت پذیری و وضعیتی منطقی دارد. به رغم آنچه مخالفان می گویند، بازاریابی شبکه ای کسب و کار بسیارخوبی برای مردم حریص نیست. در واقع، تنها راهی که شما میتوانید غنى شوید بازاریابی شبکه ای است که با کمک به دیگران خودتان هم در روند غنی شدن قرار می گیرید. چنین رویکردی شبیه به انقلابی است که برای توماس ادیسون و هنری فورد در روزگار خودشان رخ داد، با چنین طراحی، می توانیم با کمک دیگران در کسب و کار خود موفق شویم. من لزوما حرص و طمع را محکوم نمی کنم.

کمی حرص و طمع و تا حدی توجه به علایق شخصی زیاد هم بد نیست. وقتی پای منافع شخصی به میان می آید و رشد و توسعه منافع شخصی مطرح می شود گاهی افراد ستیزه جو می شوند و اهداف گم می شوند. به نظر من همه مردم تا حدی چنین حالتی را در خود دارند و با چنین رویکردهایی اغنا می شوند و به رضایت می رسند. این حالت طبیعی است که بخواهند همه چیز را برای خودشان بخواهند و تصور کنند که دیگران باید در نقطه ای پایین تر از آنها قرار بگیرند.

بازاریابی شبکه ای می تواند این وضعیت را تا حدی تعدیل کند و مسیرهایی را برای موفقیت شخصی باز میکند و به فرد کمک میکند ثروت و آزادی و استقلال را توأم با هم داشته باشد. در چنین شبکه ای فرد هم به خودش کمک می کند و هم به سایرین می تواند کمک کند. شما می توانید ثروتمند شوید و همچنین سخاوتمند هم باشید. می توانید ببخشید ولی داشته باشید. چنین رویکردی به تقویت ارزش های درونی شما نیز کمک می کند و شما را از درون تقویت میکند و منجر به تقویت ارزش های شما می شود.

 

مدیران ایران

همچنین ببینید

همیشه راهی وجود دارد !

پنج پیشنهاد برتر فروش برای یادآوری این موضوع که ” همیشه راهی وجود دارد ” …

یک دیدگاه

  1. ممنون، مطلب آموزش بسیار خوبی در مورد نتوورک مارکتینگ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.