خانه » مقالات مدیریتی » مدیریت بازاریابی، تبلیغات و فروش » ۱۰ پیشنهاد بازاریابی موفق از فیلیپ کاتلر

۱۰ پیشنهاد بازاریابی موفق از فیلیپ کاتلر

بازاریابی موفق

فیلیپ ‏کاتلر یکی از سرشناس‌ترین بازاریابان جهان و پدر بازاریابی مدرن است‌. او در سال ۱۹۳۱‍ در شهر شیکاگو در ایالات‌متحده‌آمریکا متولد شد‌. او هنگام تحصیل در انستیتو تکنولوژی دانشگاه شیکاگو و ماساچوست، در آغاز کار خود به‌عنوان یک اقتصاددان به تدریس و آموزش مشغول شد‌.

در سال ۱۹۶۲ میلادی، فیلیپ به بازاریابی روی‌آورد و نخستین کتاب خود را با عنوان «مدیریت بازاریابی» در سال ۱۹۶۷ به چاپ رساند‌.

فیلیپ کاتلر نخستین شخصی بود که در سال ۱۹۸۵ جایزه «بهترین مربی بازاریابی» را دریافت کرد‌. او همچنین پیش‌تر نیز در سال ۱۹۷۵ از سوی اعضای آکادمیک انجمن بازاریابی آمریکا، لقب «پیشگام در تفکر بازاریابی» را دریافت کرد‌. سپس در سال ۱۹۸۷ جایزه پاول کانورس این انجمن را نیز برای تقدیر از تلاش‌های او در زمینه بازاریابی به‌خود اختصاص داد‌.

بازاریابی موفق

در سال ۱۹۸۹، جایزه‌ سالانه تحقیقات بازاریابی چارلز کولیج پارلین را دریافت کرد و در سال ۱۹۹۵، انجمن بین‌المللی مدیران اجرایی بازاریابی، او را بهترین بازاریاب سال نامید‌. او همچنین مدیریت‌های بسیار مهمی را در کارنامه‌ کاری خود دارد؛

رییس کالج بازاریابی انستیتوی علوم مدیریت، مدیر انجمن بازاریابی آمریکا، مدیر انستیتو علوم بازاریابی، مدیر گروه ام.ای سی، عضو هیات مشاور یانکلوویچ و عضو هیات مشاور کوپرنیک.

فلیپ کاتلر برای اینکه بازاریابی موفق باشید پیشنهاد هایی ارایه کرده است که در زیر آنها را ذکر کرده ایم:

۱-تقسیم بندی بازار ،تعیین بازار هدف و جایگاه و منزلت در بازار

۲-برنامه ریزی برای سلیقه ،رفتار،نیاز و برداشت های مشتریان و تشویق ذینفعان برای راضی سازی و خدمت رسانی مشتریان

۳-شناخت قوتها و ضعفهای رقبای اصلی

۴-انتخاب بعضی از شرکتهای ذینفع و پاداش سخاوتمندانه به آنها

۵-داشتن سیستم های شناسایی بازار رتبه بندی

۶-ایجاد سیستم برنامه ریزی بازاریابی خاصی برای برنامه های کوتاه و بلند مدت می باشد

۷ –کنترل دقیق روی آمیخته خدمات و محصولات

۸-ساخت مارک های قوی با استفاده از ابزارهای ارتباطی و تدریجی

۹-ایجاد روحیه کار گروهی و رهبری بازاریابی و بخش های مختلف شرکت

۱۰-ارتقا دائم تکنولوژی خود برای مزیت رقابتی پایدار

 

بازاریابی موفق

 

وی ۳۴ جلد کتاب نوشته اند و کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر از شناخته شده ترین کتاب های بازاریابی دنیا است و بعنوان مرجع بازاریابی شناخته می شود. ایشان در نگارش دو کتاب دیگر در حوزه بازاریابی با عنوان اصول بازاریابی و مقدمه ای بر بازاریابی نیز مشارکت داشته اند و کتاب ارزشمند ایشان با عنوان بازاریابی استراتژیک برای سازمان های غیر انتقاعی به عنوان پرفروش ترین کتاب در این حوزه می باشد که به چاپ هفتم رسیده است.

علاوه براین ایشان تاکنون صدها مقاله بازاریابی در مجلات معتبری مانند هاروارد بیزنس به چاپ رسانده اند.

ده پیشنهاد بازاریابی موفق از فیلیپ کاتلر – مدیران ایران
محصولات مدیران ایران در زمینه بازاریابی و فروش را می توانید در زیر مشاهده بفرمایید و با کمک آنها توانایی ها و مهارتهای بازاریابی و فروش را تقویت کنید:

بازاریابی و فروش

همچنین ببینید

روابط عمومی در بازاریابی

روابط عمومی در بازاریابی پرسش اصلی در این مبحث می تواند این باشد که روابط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.