منوهای نصب در پنل مدیریت

بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه

تماس با مشتری‌های بالقوه یکی از وظایف حساسی است که بخش ارتباط با مشتری هر کسب‌وکاری در اختیار داشته و در ارتباط گیری با آنها شرایط کمی متفاوت‌تر به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم کمی در مورد بایدها و نبایدهای اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه و راه صحیح ارتباط با مشتری صحبت کنیم که سبب می‌شود در پروسه جذب یک مشتری بالقوه حرفه‌ای‌تر عمل کرده و راحت‌تر به هدف خود در ارتباط با مشتری برسید.

 

نبایدها:

۱در آغاز صحبت نگویید «حالتون خوبه امروز؟»: شروع یک مکالمه با چنین سوالی سبب می‌شود تا مخاطب گمان کند که شما یک بازاریاب تلفنی هستید.

۲نپرسید «آیا سرتان شلوغ است؟»: مشخصا سر مخاطب شما شلوغ بوده و با پاسخ «بله» آن شخص، هر دو معذب خواهید شد. بهتر است به جای این سوال، عنوان کنید که «می‌دانم سر شما شلوغ است و سعی می‌کنم خلاصه صحبت کنم».

۳به چیزی تظاهر نکیند: در اولین تماس با مشتری بالقوه، وانمود نکنید که می‌دانید دقیقا نیاز او چیست و چگونه مشکلش حل می‌گردد. شما می‌توانید با عنوان کردن یک سری سوال، از نقطه درد مخاطب خود باخبر شده و سپس به او کمک کنید. همیشه در ذهن خود داشته باشید که «عدم تشخیص، خطا یا قصور نیست».

۴عجولانه عمل نکنید: قبل از اینکه با مشتری بالقوه خود تماس بگیرید، لازم است که سریعا چندین بار شروع مکالمه خود را دوره کرده و دقیقا بدانید که می‌خواهید چه چیزی به او عنوان کنید. همیشه درنظر داشته باشید که فرد پشت تلفن، باید به شما اعتماد کرده و هیچ وقت حس اتلاف وقت به او دست ندهد.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  دوره آموزشی شبکه سازی حرفه ای

 

بایدها:

۱حتما عنوان کنید که از کجا یا چگونه با مشتری بالقوه خود آشنا شده‌اید: این عمل می‌تواند بسیار نامحسوس صورت گرفته و برای نمونه بگویید که «من تعریف کار شما را از آقای مرادی شنیده‎‌ام و خوشحالم از اینکه تونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم.»

۲مزایای همکاری مشترک را عنوان کند: در اینجا باید کمی سیاست به خرج داده و به گونه‌ای این مزایا را عنوان کنید که نامحسوس بوده و در ذهن مخاطب نقش ببندد.

۳اگر یک متخصص هستید، از این موضوع نهایت بهره را ببرید: همه به ارتباط با افراد متخصص علاقمند هستند و دوست دارند که کار خود را به دست چنین افرادی بسپارند.

این مطلب با حمایت شبکه تبلیغات نگارش و منتشر شده‌است. برای اطلاعات بیشتر راجع به شبکه تبلیغات و یا شروع تبلیغات اینترنتی به Anetwork.ir مراجعه کنید.


با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...
شما هنوز وارد سایت نشده اید تا پیشنهاد فوق العاده ما را برای همکاری در فروش بشنوید !
ورود

۰ پاسخ به "بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X