بدست آوردن ترفیع بعدی
بدست آوردن ترفیع بعدی

بدست آوردن ترفیع بعدی

خیلی از مردم فکر می کنند که اگر آنها برای مدتی، سختی و مشقت کار را تحمل کنند، ترفیع می گیرند. بعضی وقت ها همینطور است . اما نه همیشه کار شما رسیدن به ترفیعی است که آرزویش را داشتید، چون با روش درستی آن ترفیع را خواسته اید. پس بیاید کمی در مورد چیزهایی که باعث ترفیع گرفتن می شوند صحبت کنیم. این ۶ تاکتیک حیاتی را در نظر بگیرید.

اولین و مهمترین مورد این است که یک سابقه از عملکرد خوبتان درست کنید. هیچ چیز به اندازه ی بازده کاری موفق نمی تواند به شما کمک کند. کاری که به وضوح، بهتر از میانگین عملکرد هم رده های شما باشد. این مورد، پایه ی ارتقاء و ترفیع است.

بیایید با نیاز شما برای اعلام علاقه تان به ارتقاء شروع کنیم؛ وقتی که شما نمی توانید همیشه درباره توانایی هایتان حرف بزنید، ولی بعضی وقتها هم نیازدارید که خودتان را نشان دهید.شما باید هر چند ماه یکبار با رئیس یا شخص دیگری که مرتبط با کار شما است صحبت کنید و مطمئن شوید که آن ها از تمایل شما به ارتقاء به خوبی مطلع هستند. هیچوقت تصور نکنید که آنها از خواسته های شما خبر دارند.

تاکتیک بعدی ، یادگرفتن مهارت های جدید است . شما یک دارایی با ارزش هستید و طبیعتاً می خواهید این دارایی در طی زمان با ارزش تر هم شود و این کار را با یادگرفتن مهارت ها و توانایی های جدید انجام می دهید.

این کار ممکن است آشنایی با یک خط تولید جدید باشد یا آشنایی با یک برنامه ی نرم افزاری درون سازمانی. یا چند مهارت و فرایند کاری دیگر. افزایش مهارت های شما، نه تنها در انجام کارهایتان به شما کمک می کند، بلکه به بقیه هم نشان می دهد که شما همیشه دنبال یادگرفتن هستید که همین موضوع شما را بیش از قبل شایسته دریافت ترفیع می کند. همینطور، علاوه بر وظایف عادی ، بصورت زیرکانه ای دنبال کارهایی که میتوانید انجام بدهید هم باشید. منظور فرصت های داوطلبانه در کمیته ها و پروژه های تیمی دیگر است.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چرا استیو جابز در ذهن ها ماندگار شد ؟

این کار ها ممکن است برای پشتیبانی از پروژه های تغییر درون سازمانی، کارهای خیریه یا مواردی از این دست باشند. نکته اش این است که کلاً داوطلب شدن در کارها بسیار خوب است. باز هم به شما در ساختن شبکه ارتباطی بیشتر کمک می کند و به دیگران هم اعلام می کند که شما یک عضو سخت کوش در تیم هستید.

در آخر اینکه به آموزش فرد جایگزین خودتان هم فکر کنید. یکی از دلایلی که افراد خیلی دیر ارتقاء میگرند این است که واقعاً در کار فعلی خود بسیار خوب هستند. بنابر این رئیس آنها، به این فکر میکند که پیدا کردن جایگزین مناسب برای این آدم خیلی سخت است . کار شما باید این باشد که یکی از کارمندان یا همرده های خود را برای اینکه مشتاقانه جانشین شما بشود، تربیت کنید و اینگونه نگرانی رییس تان هم کاهش بدهید.

ارتقاء گرفتن فقط به انجام کارهای مهم نیست. این فقط شروعش راه است. باید بگذارید بقیه از اهداف و آرمان های شما خبردار شوند. مهارت های جدیدی یاد بگیرید، کارهای فوق برنامه انجام دهید و به پیدا کردن جانشین برای خودتان کمک کنید. همه اینها شانس پیشرفت و ارتقاء شما را افزایش می دهد.

منبع : مدیران ایران

همچنین ببینید

اندازه اتاقی که در آن فکر می کنید روی تصمیمات شما تاثیر می گذارد.

اندازه اتاقی که در آن فکر می کنید روی تصمیمات شما تاثیر می گذارد.

حتما تا حالا این جمله را زیاد شنیده اید: خارج از چارچوب فکر کنید! معنی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *