درست کردن حساب های کاربری حرفه ای تر

این روزها، اگر در سوشیال ها، رسانه های اجتماعی و یا شبکه های اجتماعی فعالیت نداشته باشیم، باید با قسمتی از بازار کسب و کار خداحافظی کنیم.

ولی فعالیت در این رسانه های نوظهور، قواعدی هم دارد.

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه ویژه کنیم، درست کردن حساب های کاربری حرفه ای تر و مناسب است.

بسته به نوع رسانه ای که در آن می‌خواهیم حاضر شویم، این اطلاعات متفاوت است ولی فصل مشترک حسابهای کاربری نام و نام خانوادگی ماست که باید به آن توجه ویژه‌ای بکنیم.

بهتر است قبل از شروع به این نکته اشاره کنم که زمان یاهو مسنجرها و چت‌هایی که همه با اسامی مستعار وارد می‌شدند و اولین سؤالشان از طرف مقابل ASL (سن، جنسیت، موقعیت) بود، گذشته است!

 

درست کردن حساب های کاربری حرفه ای تر

۱ – از اسامی واقعی استفاده کنید.

امید ایرانی، پر پرواز، پرنده مهاجر، سرباز وطن، صدای خاموش، م م، الف ص، خروس بی‌محل و … مناسب شما نیست!

اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که نام اصلی خودتان را عنوان نکنید، پیشنهاد می‌کنم اصلاً به فکر فعالیت حرفه ای در شبکه ها و رسانه های اجتماعی نباشید. فعالیت حرفه ای، حساب کاربری حرفه ای می‌طلبد.

 

۲ – هر دوی نام و نام خانوادگی را بنویسید.

ما قرار است به‌صورت حرفه ای کار کنیم. پس نوشتن «پریسا م»، یا «ش احمدی»، کاری غیر حرفه ایست.

به این فکر کنید که دیگران وقتی می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند، باید شما را چطور صدا کنند؟ پریسا خانم؟ جناب حسینی؟ ببخشید، آقا یا خانم حسینی …؟

این مطلب رو هم از دست ندید:
  خلاصه ای از تاریخچه ی رسانه اجتماعی + دانلود فیلم

وقتی نامتان را درج نمی‌کنید، دیگران نمی‌توانند جنسیت شما را تشخیص دهند؛ و وقتی نام خانوادگی را نمی‌نویسید، ممکن است دیگران آن‌طور که باید به شما احترام نگذارند.

social meida 5

۳ – نام شما، نه کسب‌وکار شما !

در بعضی جاها، باید با نام سازمانی حاضر شد، مثل گروه‌ها و صفحات سازمانی که در لینکداین یا فیسبوک تشکیل می‌دهیم. ولی اگر در وایبر یا تلگرام حاضرشده‌اید، پیشنهاد می‌کنم با نام خودتان حضور یابید، نه نام سازمان تان.

اگر من بخواهم با نام «مدیران ایران» در یک گروه تخصصی در تلگرام مطلب بنویسم، دیگران چطور باید با من سخن بگویند و جوابم را بدهند؟ « همانطور که آقای مدیران ایران فرمودند …!؟! »

 

۴ – به فعالیت، تخصص و یا سازمانتان اشاره کنید.

ضمن اینکه عرض کردم با نام شخص حقیقی فعالیت کنید، این نکته را هم میخواهم عرض کنم که در بعضی رسانه ها و شبکه ها که امکانش هست، بهتر است حتماً نام سازمانتان و یا تخصصتان را هم در جایی ذکر کنید.

مثلاً من در صفحه شخصی خودم در اینستاگرام (www.instagram.com/shakeri.shahin) به آدرس سایت «مدیران ایران» اشاره کرده ام. اینطوری، ضمن اینکه مخاطب با یک شخص حقیقی در ارتباط است، اگر خواست، می‌تواند به اطلاعات حرفه‌ای من هم دسترسی پیدا کند.

به عبارتی، با این روش، من به مخاطب احترام گذاشته ام. ضمن اینکه او را فقط برای تبلیغ کردن نخواسته ام، به او فرصت کنجکاوی در اطلاعات کاری ام را هم داده ام.

نوشته : شاهین شاکری | مدیران ایران

همچنین ببینید

تلگرام یا اینستاگرام، کدام‌یک شاه تبلیغات در ایران هستند؟

تلگرام یا اینستاگرام، کدام‌یک شاه تبلیغات در ایران هستند؟

شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی زیادی در ایران فعالیت می‌کنند اما علاقه مردم نسبت به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *