ایمیل

۱۲ درس که از چک کردن ایمیل های ۶ ساله آموختم

در مطلب دیگری با عنوان « ده نکته برای خلاص شدن از دست ایمیل های نخوانده » ، اشاره کردم که چطور توانستم از شر ۱۲۰۰ ایمیلی که از ۶ سال پیش در لیست ایمیلهایم مانده بود، رها شوم .

در این مطلب می خواهم درس های جالبی که از این عملیات ۴ روزه آموختم را با شما به اشتراک بگذارم :

 

۱۲ درس که از چک کردن ایمیلهای ۶ ساله آموختم

۱ – کم به جای زیاد

اگر الان وقت کمی را اختصاص ندهید، بعداً مجبورید وقت زیادی را صرف کنید. ایمیل های من از ۶ سال پیش جمع شده بودند. اگر همان موقع که ایمیلها برایم آمده بود، یک وقت کوتاه برای رسیدگی به آنها می گذاشتم، لازم نبود الان ۴ روز از وقتم را به این کار اختصاص دهم.

 

۲ – ساده به جای دشوار

برای پاسخگویی به بعضی از ایمیل ها، مجبور شدم عذرخواهی کنم. چرا که زمان زیادی از ارسال نامه اولیه گذشته بود و جواب ندادن من، می توانست نشانه بی ادبی ام باشد. ولی اگر همان موقع، یک جواب ساده و کوتاه داده بودم، انقدر نیاز به عذرخواهی نداشتم.

 

۳ – معجزه عذرخواهی

مدت های زیادی گذشته است و شاید طرف مقابل واقعاً از دست ما به خاطر بی توجهی مان ناراحت شده باشد. ولی می توان با یک عذرخواهی صادقانه و ساده، خیلی از کدورت ها و ناراحتی ها را جبران کرد. شاید کمی سخت باشد، ولی ارزشش را دارد.

 

۴ – عقب نشینی در مذاکره

وقتی مجبور به عذرخواهی می شوید، احتمالاً در موضع قدرت هم نیستید. بنابراین شاید مجبور شوید مواردی که نمی خواستید را قبول کنید.

 

۵ – فوری ولی تاریخ گذشته

در متن بعضی از نامه ها، اشاره شده بود که خیلی سریع و مثلاً تا دو روز دیگر این کار انجام شود و یا فقط امشب فرصت دارید که این کار را انجام دهید. ولی الان چند سالی از آن فرصت گذشته است. مسلماً میشد حتی اگر نمیخواستم آن کار انجام شود، به طرف مقابل خبر دهم .. ولی کمی دیر شده است!

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چگونه محتوای وب سایت خود را تهیه کنیم

 

۶ – ترس بیهوده

بعضی وقتها موضوع نامه ها طوری بودند که فکر میکردم با یک متن بلند مواجه خواهم شد و به همین دلیل آن نامه را اصلاً باز نکرده بودم. ولی این تصور معمولاً درست نبود. بنابراین همیشه نمی توان از موضوع نامه، در مورد متن آن قضاوت درستی کرد.

 

۷ – کوتاه، ولی خواندنی

نتیجه ای که میخواهم از نکته قبلی بگیرم اینست که اگر نامه هایمان را کوتاه بنویسیم، و عنوانی مناسب و ساده برایشان انتخاب کنیم، شانس خوانده شدن آنها را بیشتر کرده ایم.

 

۸ – مهم ، مهم نیست !

یک سری از نامه های من، عنوان مهم یا فوری را به یدک می کشیدند. نتیجه هم این شده بود که من آنها را گذاشته بودم در فرصت مناسب بخوانم. و خب باز هم نتیجه این شده بود که در بین انبوه نامه ها گم شده بود و بعد از چند سال، دیگر مهم نبودند !

شاید بعضی وقتها استفاده از عباراتی مثل مهم، فوری، فوق العاده، سریع و … باعث شود نامه های ما کمتر خوانده شوند. بعضی وقتها هم با نامه های تبلیغاتی اشتباه گرفته شوند و نخوانده، پاک شوند.

 

۹ – نابودی سایت های ایرانی

در ایمیلها، مواردی بود که از طرف یک سایت، درخواست همکاری داده شده بود. وقتی می خواستم سایت را بررسی کنم، در بیشتر موارد، دیگر سایتی وجود نداشت ! برایم این تعداد بالای از بین رفتن سایت ها عجیب بود. چه تعداد کسب و کاری که با امید و انگیزه، تاسیس شده اند و بعد از یکی دو سال، دیگر نامی از آنها نیست.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ۵ نکته برای نوشتن یک خبر موفق در وبلاگ

 

۱۰ – تغییرات سایت های ایرانی

اگر سایت های ایرانی نابود نشده بودند، معمولاً تغییراتی اساسی کرده بودند. همه سایت ها معمولاً تغییر می کنند ولی تغییرات سایتهای ایرانی، معمولاً ریشه ای تر بود. مثلاً نوع کسب و کار کلاً عوض شده بود. یا مطالب قبلی کلاً از بین رفته بودند و مطالب جدیدی جایگزین شده بودند و …

 

۱۱ – ماندگاری سایت های خارجی

در مقابل نابودی و یا تغییرات اساسی سایت های ایرانی، تقریباً همه سایتهای خارجی هنوز هم بودند. اگر هم تغییر کرده بودند، تغییرات به نحوی بود که شما باز هم به مطالب قدیمی دسترسی داشتید. این آینده نگری و احترام به مخاطب برای من جالب بود.

 

۱۲ – بی اعتمادی به سایت ها

ممکن است بخواهید یک مطلب را از یک سایت نشانه دار کنید تا بعداً و سر فرصت مطالعه کنید. ولی همانطور که قبلاً ذکر کردم، خیلی از سایت های ایرانی، بعد از چند سال یا از بین رفته بودند و یا تغییراتی اساسی در آنها رخ داده بود. نتیجه اینکه مطلب مهم مورد نظر ما هم از بین رفته . بنابراین نباید به سایت ها برای نگهداری مطالب مورد نظرمان اعتماد کنیم.

اگر می خواهید یک مطلب مهم را بعداً بخوانید، آن را در جایی کپی کنید که وابسته به سایت های دیگر نباشد. اینطوری شانس دسترسی به مطلب مورد نظرتان بیشتر می شود.

 

نوشته : شاهین شاکری | مدیران ایران

همچنین ببینید

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی بازاریابی اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *