franchize

سمینار مدل توسعه بیزینس فرانچایز – فیلم

چرا مدل توسعه ای فرانچایز؟

یکی از مدلهایی که کسب و کارهای کوچک برای توسعه خود به طور وسیعی مورد استفاده قرار می دهند مدل کسب و کار فرنچایز نام دارد. فرنچایزها امکان حضور افرادی غیر از کارآفرین های ایده آل را در دنیای کارآفرینی ممکن ساخته و از این جنبه می توانند نقش به سزایی در افزایش بهره وری و توسعه اقتصادی کشور ایفا نمایند.
در این سمینار نحوه کار این مدل شرح داده می شود و مثالهایی واقعی از فرنچایزهای موجود در صنایع مختلف در کشور آمریکا ارائه می گردد. پس از آن سعی خواهد گردید اهمیت توسعه این مدل در کشور مورد بحث قرار داده شود و پیشنهاداتی در خصوص ایجاد زیربناهای لازم برای عملی ساختن آن با مقایسه زیربناهای موجود در کشور آمریکا ارائه گردد.
گرایش عمومی به سرمایه گذاری در صنعت Franchise به حدی است که حتی کسب و کارهای منفرد به محض رسیدن به سود قابل توجه اقدام به تدوین یک الگوی استاندارد برای خود میکنند و با استفاده از سرمایه شخصی و یا جذب سرمایه گذار شعبه های جدید ایجاد میکنند و این کاری نیست جز حرکت بسوی تولد یک Franchise جدید.

بطور خلاصه استفاده از یک فرانچایز چیزی نیست جز تکرار یک الگوی آزمایش شده کسب و کار که منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاری میشود. در چارچوب مفهوم فرانچایز سرمایه گذار طبق قراردادی مدون با ارایه دهنده فرانچایز (Franchazee) از تجربه او برای راه اندازی یک کسب و کار مشابه استفاده میکند و از این امر بهره میبرد.
به عنوان مثال بسیاری از مشهورترین رستوران های فست فود و کافی شاپ های زنجیره ای به همین طریق اداره میشوند؛ یعنی مالکیت هر شعبه با شخصی متفاوت است ولی بقیه موارد از نحوه تهیه مواد اولیه گرفته تا نحوه پخت غذا و حتی دکوراسیون و آرم و همه آنچه که توسط مشتری دیده میشود بر مبنای الگوی استانداردی صورت میگیرد که توسط ارایه دهنده Franchise تدوین شده است.

مشاهده و دانلود رایگان فیلم این سمینار

همچنین ببینید

چه چیزی باعث می‌شود که کار رضایت بخش شود؟

به غیر از حقوق، ارزش‌های نامشهودی( کار رضایت بخش ) وجود دارند، بری شوارتز پیشنهاد می‌کند …

۲ دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید.
    متاسفانه لینک دانلود دچار مشکل شده است. من چطور میتوانم این سمینار را دانلود کنم؟
    با تشکر.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *