فوت و فن کسب و کار رو با چند روش ساده ولی کاربردی یاد بگیرید!!!!

فوت و فن کسب و کار رو یاد بگیرید.

فوت و فن کسب و کار

اولین فوت و فن کسب و کار : کاری کنید که مشتری، مشتری بیاورد.

برای اینکه مشتریان شما مبلغ کالا یا خدمات شما باشند می توانید راهکارهایی را در نظر بگیرید. چندی پیش یک سیستم دزدگیر در محل کارم نصب کردم فروشنده در برگه قرارداد نوشته بود چنانچه مارا به مشتری جدیدی معرفی کنید  ۵% از قرارداد جدید را به عنوان هدیه به شما می دهیم ویا ۶ ماه به دوره گارانتی دستگاه شما می افزاییم .

می توانید کپن های تخفیف در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا انها را به اشنایان خود دهند . اگر رستوران داریدمی توانید کارتی به مشتریان بدهید تا بتواند به اتفاق دوستان خود به رستوران شما بیایدو از تخفیف ویژه استفاده کند.

 

فوت و فن کسب و کار

دومین فوت و فن کسب و کار :  تفاوت ایجاد کنید.

اگر شما به ارایشگاه بروید هر چقدر هم سر شما را خوب اصلاح کند بعید است که با دیگران درباره ان صحبت کنید اما اگر در زمانی که منتظر هستید تا نوبتتان شود یک قهوه خوش طعم برای شما بیاورند حتما در منزل یا محیط کار در مورد آن صحبت خواهید کرد و به نوعی مبلغ ان ارایشگاه خواهید شد چرا که کاری دور از انتظار شما انجام داده و بین خود و همکارانش نوعی تفاوت فاحش ایجاد کرده است در واقع شما باید کاری کنید که مشتریان ناخواسته در منزل و محل کار در مورد شما و کارتان حرف بزنند.

تکنیک های کسب و کار

سومین فوت و فن کسب و کار :  تخفیف هوشمند بدهید.

گاهی کالا یا خدماتی را با تخفیف به مشتری عرضه میکنید مثلا ۱۰% از قیمت کل را تخفیف می دهید . به جای این کار بهتر است از سیستم تخفیف هوشمند استفاده کنید.

مثلا اگر خرید مشتری از حدی فراتر رفت یک کالای دیگر را به عنوان هدیه یا با تخفیف قابل توجه به او بدهید به عنوان مثال اگر به خریدار یک یخچال ، یک گوشی موبایل هدیه بدهید در مقایه با تخفیف نقدی بیشتر به نفع شما خواهد بود ، چون اگر قرار بود ۱۰۰ هزار تومان تخفیف دهید اکنون مثلا یک گوشی ۱۰۰ هزار تومانی داده اید که برای شما هشتاد هزار تئمان تمام شده است ضمن انکه همیشه در یاد خریدار می ماند و با دیگران نیز در مناسبت های مختلف راجع به آن صحبت خواهد نمود.

 

چهارمین فوت و فن کسب و کار : همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذارید !!!

هر تجارتی هر چند سودمند باشد احتمال شکست و ضرر هم در  آن وجود دارد بنابر این عاقلانه نیست که انسان همه سرمایه خود را در یک کار متمرکز کند.

سرمایه خود را چند قسمت کنید بخشی از ان را در امور ملک و مسکن  ، قسمتی را به صورت سهام و اوراق بهادار مقداری به صورت پول نقد در بانک و بخشی را در کسب و کار مخصوص خود به کار اندازید. اسم این کار تهیه سبد سرمایه گذاری است در این صورت اگر در بخشی از سرمایه گذاری به هر دلیلی متضرر بالکل ورشکست نخواهید شد و احتمالا سود سرمایه گذاری در بخش های دیگر جبران ضرر را خواهد کرد.

فنون کسب و کار

 

پنجمین فوت و فن کسب و کار : خوب تبلیغ کنید.

یک ضرب المثل غربی می گوید کار کردن بدون تبلیغ مثل چشمک زدن در تاریکی است خودتان میدانید که چه کار می کنید اما دیگران متوجه رفتار شما نمی شوند.

هرگز فکر نکنید که چون کالا و خدمات شما بهتر است برای موفقیت کافیست .باید بتوانید خریداران را هم در این زمینه با خود هم نظر کنید.

آمریکایی ها می گویند اگر ۱۰۰ دلار دارید ۹۹ دلار تبلیفات کنید و با ۱ دلار سرمایه گذاری کنید . تبلیغات هزینه نیست بلکه یرمایه گذاری است

 

ششمین فوت و فن کسب و کار : رقیبتان را بشناسید.

شما می توانید از رقیبتان چیزهای زیادی بیاموزید. اگر فروش او بهتر از شماست باید ببینید علت آن چیست و دلایل موفقیت او کدام است و اگر در زمینه ای کمتر از شما فروش دارد باز هم با علت یابی آن می توانید می دهند.

بفهمید که مشتری ها به چه چیزهایی حساسند و به چه چیزهایی اهمیت می دهند.

 

هفتمین فوت و فن کسب و کار : از کامپیوتر و نرم افزارهای مناسب استفاده کنید.

ممکن است شما کسب و کار کوچکی داشته باشید اما به هر حال استفاده از یک نرم افزار حسابداری می تواند کمک شایانی به انجام حساب و کتاب و تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شما بکند.

اگر تاکنون این راه را امتحان نکرده اید با افراد خبره مشورت کنید و اتوماسیون مناسب حرفه خود را به کار گیرید.

نگرش منفی :  کار و حرفه من احتیاجی به کامپیوترنداره

ایجاد فرصت : حتی اگر به نظر میرسه کار ما نیازی به کامپیوتر نداره باید سعی کنیم بفهمیم کجای کارمون می تونیم از کامپیوتر استفاده کنیم هر کی زودتر شروع کنه برنده س

 

هشتمین فوت و فن کسب و کار : از استخر کوچک ماهی های بزرگ بگیرید!!!

فوت و فن کسب و کار

این تصور اشتباه است که فکر کنید پیشرفت و موفقیت فقط در شهرهای بزرگ امکان پذیر است. شهرهای بزرگ در کنار امکانات بیشتر، موانع بیشتری را هم بر سر راه شما قرار می دهند.

گاهی زمینه فعالیت و کار در مناطق دورافتاده بسیار بیشتر است. خوب است که قبل از شروع به کار سری هم به مناطق دور افتاده کشور بزنید و امکانات و موقعیت آنجا را برای حرفه خود ارزیابی کنید.

ضمن آنکه دولت هم برای برخی از فعالیت ها در نقاط محروم تسهیلات مالیاتی و وام های کم بهره در نظر می گیرد.

نگرش منفی : اگر توی جاهای دور افتاده پول بود کسی پا نمی شد برای کار بیاد پایتخت

ایجاد فرصت : در مناطق دور افتاده رقبا چندان قوی نیستند و میشه از این نکته استفاده کرد

 

مایکل پورتر: دلیل اینکه کسب و کار می تواند در حل مسائل اجتماعی مؤثر باشد چیست ؟ مجموعه فیلم های TED

 

دوره آموزشی مختصر و مفید علم فروش

برای مشاهده جزییات این دوره اینجا کلیک کنید.

 

 

همچنین ببینید

فراهم آوری سرمایه لازم برای کسب وکار نوآورانه

بخش عمده ی تجارت های جدید به طور غیر رسمی توسط افرادی سرمایه گذاری می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.