منوهای نصب در پنل مدیریت

کلیدهای موفقیت شغلی چیست ؟

کلیدهای موفقیت شغلی

چهار کلید موفقیت شغلی وجود دارد که می تواند شما را به شخص با ارزشتری تبدیل کند، توانایی های شما را مؤثرتر عرضه می کنند و شما را در حرفه ی خود با سرعت بیشتر به موفقیت برساند. این چهار کلید عبارتند از: تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمرکز

تخصص:

عبارت است از: توانایی شما در به کار بستن استعدادتان آن هم در قسمتی حیاتی که برای کمپانی شما یا مشتریانتان ارزشمند است. انتخاب این قسمت که در چه زمینهای تخصص داشته باشید، در موفقیت شغلی بلند مدت شما بسیار را تعیین کننده است. شما در چه زمینه ای تخصص و مهارت دارید؟

تمایز:

عبارت است از: این که چگونه خود را در یک یا چند زمینه که تخصص دارید با کارایی شما بهتر است؟ برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز کردن خود براساس کیفیت کار بالا بسیار مهم و کانون فعالیت شغلی شماست. همان طور که یک سازمان باید حداقل در یک زمینه برتری داشته باشد تا رونق لازم را پیدا کند. شما هم به عنوان یک فرد باید حداقل در یک زمینه کاری برتر باشید. اگر از کارفرما یا کارمندان شما درباره شما بپرسند: برتری او در چه زمینه ای است؟» آنها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در کدام قسمت کار شما برجسته هستید؟ چه کاری را بهتر از هر کسی انجام میدهید؟ چه کاری را اگر شما انجام دهید، سود زیادی نصیب سازمان شما می شود.

موفقیت شغلی

اگر تاکنون در حرفه ی خود یک زمینه را مشخص نکرده اید، تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام کنید. به توانایی خود و احتیاجات سازمان و مشتریان خود توجه داشته باشید که چگونه باید باشد؟ چگونه می توانست باشد؟ نقشه ی شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یک زمینه ی کاری اندازه می گیرید؟ این اندازه گیری استاندارد شما را برای کارایی نشان می دهد. بهترین بودن در یک زمینه مهم از شغل و حرفه ی شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما کمک می کند.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ترفندهای روانشناسانه برای اعتماد سازی

تقسیم بندی:

عبارت است از: توانایی شما در مشخص کردن افراد و سازمان هایی که سود بیشتری برای شما دارند. نحوه کار به این صورت است که شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می کنید. و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم گیری می کنید. اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

تمرکز:

عبارت است از: توانایی شما در تمرکز ذهنی بر روی خدماتی است که برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد.این چهار استراتژی (تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمرکز) نقطه ی کانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه ی شماست.

از خود بپرسید: « کدام مهارت است که اگر آن را در خود تقویت کنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه ی شما به جا می گذارد؟ پاسخی که به این سؤال می دهید را به عنوان یک هدف بنویسید و برای آن یک ضرب العجل تعیین کنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این کلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است.

سماجت و موفقیت

موفقیت شغلی

یکی از کلیدهای موفقیت در هر کاری پافشاری و ثابت قدمی است. وقتی که فهمیدید چه کاری می خواهید انجام دهید، ناگهان در برابر خود فهرست بزرگی از کارهایی می بینید که باید انجام دهید و معمولا در آغاز شور و شوق بیشتری برای انجام کارها وجود دارد، ولی برای موفقیت شغلی درست زمانی است که شور و شوق شما کم می شود، یک چیز دیگر هم احتیاج دارید و آن پافشاری در انجام کارهاست. سماجت همانند یک عضله است هر چه بیشتر تقویت شود قوی تر می شود. به علاوه شما هم قوی تر شده اید و مهارتها و تجارب بیشتری به دست آورده اید. پس به موفقیت نزدیکتر شده اید.

در راه رسیدن به هدف همیشه موانعی ایجاد می شوند که در برخورد اول عبور از آنها غیر ممکن به نظر می رسد. این موانع را به عنوان قسمتی از زندگی خود فرض کنید. فرض کنید شغل شما پایداری در پیمودن مسیر برای عبور از این موانع است

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ۲ ابزار برای حفظ تمرکز که حتما برای شما مفید خواهد بود

اگر این موانع در زندگی شما وجود نداشتند، شانسی برای به مبارزه طلبیدن خود نداشتید. و زمانی که به موفقیت می رسیدید دیگر شیرینی آن موفقیت را نمی چشیدید. هدف خود را تبدیل به یک مبارزه با رقابت کنید.اگر در زندگی افراد موفق مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که اکثریت آنها بیشتر با شکست مواجه شده اند، تا با موفقیت. ولی آنها یک تفاوت اساسی دارند و آن پافشاری در رسیدن به هدف است. هر بار که فرد موفق به مانعی برخورد می کند یا شکست می خورد دوباره باز می گردد و با قدرت بیشتر ادامه میدهد. و در نهایت به آن موفقیت بزرگ می رسد. بله در پشت هر موفقیت بزرگ شکست های کوچک و بزرگی وجود دارند که آن فرد اگر در راه خود ثابت قدم نبود و بعد از هر کدام از آن ناکامیها متوقف می شد، اکنون صاحب چنین موفقیتی نبود.

به عنوان مثال «والت دیزنی» ۳۰۲ بار برای پروژه اول خود از طرف سرمایه گذاران جواب رد شنید، ولی هر بار از نو شروع کرد. این پافشاری و سماجت در رسیدن به هدف سبب شده که هنوز پس از سالها میلیاردها نفر از برنامه های دیزنی لذت ببرند و طرفدار آن باشند.

«کلنل ساندرز» برای به دست آوردن بهترین دستور پخت جوجه سرتاسر ایالات متحده آمریکا را رانندگی کرد و در ۱۰۰۹ تا از آن رستورانها آن چه را که می خواست نیافت، ولی اکنون مرغ سوخاری او در تمام دنیا طرفدار دارد.

modiriran.ir/?p=11247

مشاهده جزییات محصول

مدیران ایران

۱ پاسخ به "کلیدهای موفقیت شغلی چیست ؟"

  1. مقاله بسیار مفیدی بود با تشکر

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X