۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید

۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید:

 نمونه آگهی چاپی۱.  نمونه آگهی پرسش آمیز: سوال را در عنوان مطرح می کند و در متن به آن جواب می دهد.

۲. نمونه آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش می پردازد و خواننده آزمایش را انجام می دهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟

۳.نمونه آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی می کند و یا خبری جدید و هیجان انگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع می رساند.

۴. آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بی حاشیه ی واقعیتها می پردازد.

۵. آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق می کند.

۶. آگهی جایزه دهنده: وعده ی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را می دهد.

۷. نمونه آگهی دستوری: به خواننده دستور میدهد که به حرکت درآید.

۸. آگهی بها و ارزش – و از کجا بخریم: حراج را اعلام می دارد. محصول را توصیف می کند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی می کند.

۹. آگهی مدل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، می پردازد.

۱۰. آگهی ای که به صورت نامه نوشته می شود.

۱۱. قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، می پردازد.

۱۲. گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف می کند.

۱۳. تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح می دهد.

۱۴. آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی می پردازد.

 

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چرا فروش کم شده است ؟ راه حل چیست ؟

۱۵. داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا می پردازد.

۱۶. موج جدید: از طرح های گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده می کند.

۱۷. شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۸. آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا می توان به دست آورد، در اختیار خواننده می گذارد.

۱۹. آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.

۲۰. شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز می سازد.

۲۱. محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز می سازد.

۲۲. کارتونها

۲۳. صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر می شود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.

۲۴. اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژه هایی می پردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژه هایی بودند که توسط یک نویسنده ی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.

۲۵. آگهی مقایسه ای: نشان می دهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.

۲۶. مبارزه: خواننده را به رویارویی می خواند، که اگر می تواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.

۲۷. آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز می شود و نه خود کالا.

۲۸. آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.

۲۹. معرفی: چگونگی کار محصول را نشان می دهد.

۳۰. جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب می کند و سپس در متن توضیح داده می شود.

۳۱. اجرای مسابقه ها و شرط بندیها

۳۲. با حوادث جاری گره می خورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.

 

منبع : مدیران ایران

منتخبی از کتاب ادبیات تبلیغات

شما از چه نوع آگهی هایی برای کارتان استفاده می کنید ؟

همچنین ببینید

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟

چگونه یک عنوان، توجه را به خود جلب می­کند؟

در تمامی اشکال تبلیغات، «تاثیر نخست» – نخستین چیزی که خواننده می­بیند، می­خواند، و یا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *