۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید

۳۲ نمونه آگهی چاپی که میتوانید استفاده کنید:

 نمونه آگهی چاپی
۱. آگهی پرسش¬آمیز: سوال را در عنوان مطرح می¬کند و در متن به آن جواب می¬دهد.
۲. نمونه آگهی آزمایشی: متن به ارائه یک آزمایش می¬پردازد و خواننده آزمایش را انجام می¬دهد. پاسخهای او نشانگر این نکته است که آیا محصول و یا خدمات ارائه شده با نیازهای او سازگاری دارند یا خیر؟
۳.نمونه آگهی خبری: یک محصول جدید را معرفی می¬کند و یا خبری جدید و هیجان¬انگیز در مورد کالایی قدیمی را به اطلاع می¬رساند.
۴. آگهی مستقیم: به معرفی صریح و بی¬حاشیه¬ی واقعیتها می¬پردازد.
۵. آگهی غیرمستقیم: با عنوانی مبهم به منظور برانگیختن کنجکاوی خواننده طراحی شده است و خواننده را به خواندن متن تشویق می¬کند.
۶. آگهی جایزه دهنده: وعده¬ی یک جایزه در قبال خواندن آگهی را می¬دهد.
۷. نمونه آگهی دستوری: به خواننده دستور می¬دهد که به حرکت درآید.
۸. آگهی بها و ارزش – و از کجا بخریم: حراج را اعلام می¬دارد. محصول را توصیف می¬کند. بها و تخفیف را ذکر کرده، به خواننده محل خرید کالا را معرفی می¬کند.
۹. آگهی مدلل- چرا: به معرفی دلایلی که بایستی کالایی خریداری شود، می¬پردازد.
۱۰. آگهی¬ای که به صورت نامه نوشته می¬شود.
۱۱. قبل از و بعد از: به نمایش تحولی که بعد از مصرف محصول ایجاد شده است، می¬پردازد.
۱۲. گواه: مصرف کننده و یا فرد معروفی از یک کالا تعریف می¬کند.
۱۳. تاریخچه: داستان مفصل موفقیت یک کالا را شرح می¬دهد.
۱۴. آگهی اطلاعات مجانی: به فرستادن بروشور، جزوه و سایر اطلاعات مجانی می¬پردازد.
۱۵. داستانی: به نقل داستانی در ارتباط با افراد و کالا می¬پردازد.
۱۶. موج جدید: از طرح¬های گرافیکی مدرن برای جلب توجه استفاده می¬کند.
۱۷. شناسایی خواننده: عنوان برای شناسایی مخاطب مورد استفاده قرار می¬گیرد.
۱۸. آگهی اطلاعاتی: اطلاعات مفیدی را که در اثر استفاده از کالا می¬توان به دست آورد، در اختیار خواننده می¬گذارد.
۱۹. آگهی مکانی: نمایاندن محصول در محلهای غیرمعمول برای برجسته کردن تنوع و مفید بودن و در دسترس بود آن.
۲۰. شخصیتهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی شخصیتهای داستانی مثلا غول سبز متمرکز می¬سازد.
۲۱. محلهای داستانی: که تمرکز خود را بر روی محلهای داستانی دهکده مارلبورو یا روستای چشم پرندگان متمرکز می¬سازد.
۲۲. کارتونها
۲۳. صاحب آگهی در تبلیغ: تبلیغ کننده در آگهی خود ظاهر می¬شود، تا در مورد کالای خود صحبت کند.
۲۴. اختراع یک واژه: تبلیغ کننده به اختراع واژه¬هایی می¬پردازد، تا محصول خود یا کابرد آنها را توصیف کند. برای مثال «غذای قهرمانان» واژه¬هایی بودند که توسط یک نویسنده¬ی تبلیغات برای توصیف کالای کارفرمای خود ابداع شد.
۲۵. آگهی مقایسه¬ای: نشان می¬دهد که چگونه کالای شما بر سایر کالاها برتری دارد.
۲۶. مبارزه: خواننده را به رویارویی می¬خواند، که اگر می¬تواند کالایی بهتر از کالای شما را معرفی کند.
۲۷. آگهی تضمینی: بر روی تضمین کالا متمرکز می¬شود و نه خود کالا.
۲۸. آگهی پیشنهادی: تمرکز بر روی ارائه، و فروش است و نه کالا.
۲۹. معرفی: چگونگی کار محصول را نشان می¬دهد.
۳۰. جناس (هم جنس بودن): عنوان، توجه را با بازی زیبای کلمات به خود جلب می¬کند و سپس در متن توضیح داده می¬شود.
۳۱. اجرای مسابقه¬ها و شرط بندیها
۳۲. با حوادث جاری گره می¬خورد: افزودن فوریتهای زمانی – به هنگام طرح آگهی- به سایر خصوصیات کالا.

منتخبی از کتاب ادبیات تبلیغات

منبع : مدیران ایران

همچنین ببینید

تکنیک های فروش در بازاریابی – ۴

تکنیک های فروش در بازاریابی – همیشه برنامه ریزی قبلی داشته باشید فروش در بازاریابی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *