منوهای نصب در پنل مدیریت

نوشتن برنامه بازاریابی در ۱۰ دقیقه!

نوشتن برنامه بازاریابی

احتمالاً در مورد جی کنراد ( Jay Conrad Levinson )، پدر بازاریابی چریکی، شنیده‌اید. او توانست سیگار مارلبرو (Marlboro) را در زمان کوتاهی از یک برند ناشناخته به برندی درجه یک تبدیل کند. من سیگار نمی‌کشم، اما طرفدار استراتژی‌های بازاریابی هستم که بر رشد کسب‌وکار مؤثر هستند. پس از جی کنراد پیروی می‌کنم و تعداد زیادی از استراتژی‌های بازاریابی چریکی او را بکار می‌برم. فکر کنم شما هم باید این کار را بکنید.

مطلبی که در ادامه خواهید خواند را از کتاب دستور جی کنراد تهیه کرده‌ام. به جای آنکه به یک استراتژیست بازاریابی پول زیادی بدهید تا یک استراتژی بازاریابی برای شما تهیه کند، خودتان در ۱۰ دقیقه این کار را خواهید کرد. ممکن است به‌ اندازه‌ی استراتژی که برای تهیه آن کلی پول لازم است، کامل نباشد؛ اما ۷ حوزه‌ی مهم را پوشش می‌دهد که شما برای داشتن یک برنامه‌ی بازاریابی جامع برای کسب‌وکار خود باید مدنظر قرار دهید.

البته نباید فراموش کرد که پاسخ درست دادن به هرکدام از این هفت حوزه اطلاعات غنی و عمیقی نیاز دارد .

این فعالیتی است جهت تهیه‌ی یک برنامه‌ی بازاریابی برای کسب‌وکار شما در یک صفحه. یک فعالیت زمان‌دار است. شما ۱۰ دقیقه وقت دارید تا این کار را انجام دهید. نیازی به صرف زمان برای تحقیق کردن، صحبت با مشتریان یا مشتریان آینده نیست. تمام تلاش خود را برای ۱۰ دقیقه بر این فعالیت متمرکز کنید: نوشتن برنامه بازاریابی در یک صفحه.

Business Coaching Article | Ten Principles of Leadership

برای ۱۰ دقیقه تمام کارهای دیگر خود را کنار بگذارید. یک صفحه کاغذ بردارید و آماده نوشتن شوید. این یک امتحان نیست. باید پاسخ‌هایی که می‌دهید صادقانه، واضح و متمرکز باشند. هر سؤال را به چند شکل مطرح کرده‌ام که متوجه منظورم بشوید. الآن می‌توانید ۱۰ دقیقه زمان بگیرید و شروع کنید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  تجارت اینترنتی و تهیه یک برنامه تاکتیکی گام به گام

۱- هدف کسب‌وکار شما چیست؟ به‌عبارت‌دیگر، انتظار دارید وقتی شخصی می‌فهمد شما کی هستید و چه‌ کاری انجام می‌دهید، چه کار فیزیکی انجام دهد؟

۲- مزیت رقابتی شما چیست؟ چه چیزی شما را از سایر رقبا مجزا می‌کند؟

۳- بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ چه کسانی مشتریان ایده آل محصولات یا خدمات شما خواهند بود؟

۴- از چه سلاحی برای بازاریابی استفاده خواهید کرد؟ از چه استراتژی‌هایی استفاده خواهید کرد تا مردم بدانند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید؟

۵- جاویژه­ی شما کجاست؟ طرح فروش منحصربه‌فرد شما چیست؟ چرا مردم باید از شما خرید کنند؟

۶- وسیله‌ی شناسایی شما چیست؟ هویت و شخصیت کسب‌وکار شما چیست؟

۷- بودجه‌ی شما به‌عنوان درصدی از فروش ناخالص چقدر است؟ چقدر می‌خواهید برای رشد کسب‌وکار خود هزینه کنید؟

الآن باید در یک صفحه چکیده‌ی استراتژی بازاریابی خود را داشته باشید. مطمئناً ممکن است جزئیاتی باشد که لازم است به آن اضافه کنید. ویژگی‌هایی که آن را مختصرتر و واضح‌تر کند. این یک صفحه الگویی است که می‌تواند برای تصمیمات بازاریابی خود از آن استفاده کنید و نتیجه بگیرید.

 

منبع: www.actioncoach.com – ترجمه : مدیران ایران

………………………………………..

محصول آموزشی ویدیویی به زبان فارسی :

 

چطور برنامه بازاریابی(مارکتینگ پلن ) بنویسیم؟

 

برای موفقیت در زمینه بازاریابی باید برنامه داشته باشید و طبق همان برنامه به پیش بروید ، با مشاهده این مجموعه آموزش ایجاد یک برنامه بازاریابی را خواهید آموخت و پس از آن یاد می گیرید که به چه صورت برنامه بازاریابی خود را تا رسیدن به هدف نهایی دنبال کنید.

این مجموعه آموزش ویدیویی با نام “ Writing a Marketing Plan“محصول موسسه آموزشی Lynda است که مدیران ایران آنرا به زبان فارسی دوبله کرده است این محصول آموزشی ارزشمند بر روی ۱ حلقه DVD در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

این مطلب رو هم از دست ندید:
  تکنیک های فروش در بازاریابی - ۲

 

 

۲ پاسخ به "نوشتن برنامه بازاریابی در ۱۰ دقیقه!"

  1. ویدیو به صورت دانلودی هم قابل خرید هست؟

  2. بسیار مختصر و مفید
    ممنون مقاله جالبی بود

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X