نکات سئو - ۹ نکته‌ سئو که اول از همه باید اجرا کنید.بخش چهارم - مدیران ایران

۹ نکته‌ سئو که اول از همه باید اجرا کنید – بخش چهارم

 

 

نکات سئو – بخش چهارم

۵– داده‌های مربوط به حجم کلمه‌ی کلیدی را استخراج کنید. یکی دیگر از نکات سئو این است که تحقیق کنید کدام کلمه‌ کلیدی مربوط به کسب‌وکار شما بیشتر از همه توسط کاربرها جستجو شده‌اند. چندین ابزار برای انجام این کار وجود دارد مانند Google Keyword Planner (نیازمند این است که یک حساب AdWords داشته باشید) و Wordtracker.

نکات سئو

این داده‌ها به چند دلیل ارزش بسیار بالایی دارند. یکی از آنها مربوط به تگ عنوان می‌شود که در نکته‌ی بعدی به آن خواهیم پرداخت. دلیل دیگر این است که می‌توانید بفهمید زمانی که مشتری‌های احتمالی شما به محصولات شما نیاز دارند از چه زبان و ادبیاتی استفاده می‌کنند. ۳۰ سال قبل، بازاریاب‌ها برای دسترسی به این داده‌ها سر از پا نمی‌شناختند. این داده‌ها نه فقط روی تگ عنوان بلکه روی محتوای شما نیز باید تأثیر داشته باشد.

اگر بتوانید با زبان مشتری صحبت کنید، مسلماً هم در رابطه با سئو و هم کانورژن، به نتایج مطلوبی خواهید رسید. نکته‌ی مهم: صفحه‌های سایت را با تکرار مداوم کلمه‌های کلیدی پر نکنید (به این پدیده اصطلاحاً keyword stuffing می‌گویند)! شما باید صفحاتی بسازید که از دیدگاه مشتری احتمالی، زیبا و هوشمندانه باشند.

۶تگ‌های عنوان را بهینه‌سازی کنید. من قبلاً مقاله‌ی جامعی را با عنوان «۳ قانون طلایی تگ‌های عنوان» در سایت SearchEngineWatch منتشر کردم. خلاصه‌ی آن مقاله این است که باید صفحات مجزایی را برای هر یک از نیازهای کاربران در نظر بگیرید. تحقیقی که درباره‌ی کلمه‌ی کلیدی در مرحله‌ی قبل انجام دادید، می‌تواند به شما کمک کند اما لازم است تا از منابع اطلاعاتی دیگری نیز استفاده کنید.

به کدام یک از نیازهای کاربران می‌پردازید؟ آیا می‌توانید از مشتری‌های احتمالی خود تحقیق کنید که چه نیازهایی دارند؟ این مرحله‌ی بسیار مهمی است – اگر صفحه‌هایی نداشته باشید که راجع به نیازهای مشتری صحبت کند، خیلی سخت می‌توان معامله‌ای را با آنها انجام داد. زمانی که لیست صفحات مورد نیاز را بدست آوردید، با استفاده از تحقیقی که درباره‌ی کلمه‌ی کلیدی انجام دادید، تگ‌های عنوان را مشخص کنید. همچنین، کلمه‌های کلیدی به شما کمک می‌کنند متوجه شوید که ساختار محتوای شما در صفحه باید به چه صورت باشد

۷- محتوای تکراری را حذف کنید. یکی دیگر از نکات سئو این است که بیشتر سایت‌ها در زمینه‌ی محتوای تکراری دچار مشکل هستند. اطلاعات بیشتر راجع به مشکل محتوای تکراری و راه‌حل‌های آن را از اینجا می‌توانید بخوانید. سایت‌های زیادی وجود داشته که گروه Stone Temple Consulting فقط با برطرف کردن مشکل محتوای تکراری توانسته بازدید ارگانیک آنها را افزایش دهد.

این مشکل را چطور باید پیدا کنید؟ به دنبال تگ‌های عنوان تکراری (یا تقریباً تکراری) بگردید – این جستجو می‌تواند حتی منجر به پیدا کردن صفحات تکراری شود. از کجا می‌توانید به این داده‌ها دسترسی داشته باشید؟ یادتان می‌آید که در مراحل قبل راجع به کراول کردن سایت صحبت کردیم؟ اینجا می‌توانید مجدداً از داده‌های کراول استفاده کنید. تصویر پایین نمونه‌ای از خروجیِ کراولر Xenu را نمایش می‌دهد:

نکات سئو

ستون مربوط به تگ عنوان را بررسی و صفحاتی را که به نظر می‌رسد عناوین مشابهی دارند پیدا کنید. زمانی که صفحات مشکل‌دار را پیدا کردید می‌توانید از یک توسعه‌دهنده کمک بگیرید تا مشکل را برطرف کند – حداقل می‌دانید که به او چه باید بگویید. این مرحله شاید کمی دردناک باشد اما قطعاً ارزشش را دارد.

اگر شما به استفاده حرفه ای و تخصصی از اینترنت علاقه دارید محصول زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود.

پکیج جامع بازاریابی اینترنتی به سبک آچار فرانسه !!

۱۰ عدد لوح فشرده شامل :

  • طراحی و راه اندازی سایت کاملا پویا
  • تولید محتوا
  • شبکه های اجتماعی
  • راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کامل
  • آموزش سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • و …

تخفیف ویژه این مجموعه فقط برای ۷ نفر !

سفارش محصول

مدیران ایران

 

همچنین ببینید

کسب در آمد از تلگرام

کسب در آمد از تلگرام به روشهای مختلف

کسب در آمد از تلگرام یک موضوع کاملا جدی و قابل تامل برای کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.