خانه » فیلم مدیریتی » نکته های طلایی مدیریت » نکات مدیریتی که هر مدیری باید بداند
نکات مدیریتی

نکات مدیریتی که هر مدیری باید بداند

نکات مدیریتی

۱۴ نکته از نکات مدیریتی که هر مدیری باید بداند

در این مطلب ۱۴ نکته و ترفند مدیریتی را برای شما خواهیم گفت ، که اجرای آن می تواند هر مدیریتی را متحول کند؛ خواه مدیر یک فروشگاه باشید، خواه مدیر یک شرکت بزرگ. پس در ادامه با ما همراه باشید

 به جای سرزنش کردن مشکل را حل کنید

یکی از راه هایی که بسیار در کار مدیریت شما تاثیر گذار است و هزینه ی بسیار کمی دارد، این است که از این پس به جای این که در مشکلات به دنبال مقصرها بگردید، اول و سریع مشکل را حل کنید و راهی ایجاد کنید که دیگر تکرار نشود.

 به کارمندانتان بگویید چه کاری می خواهید؟ نه این که آن را چگونه انجام دهند.

شما می توانید آدمهای خلاق تر و کارآمد تری در تیم خود داشته باشید، در صورتی که کارهایی که می خواهید و نتیجه ای که نیاز دارید را واضحو روشن به آنها بگویید . در صورتی که هر چیز را بخواهید مو به مو به آنها بگویید دیگر خلاقیتی وجود ندارد و آنها نیز مهارتهای لازم جهت حل مسایل را به دست نخواهند آورد.

هر کاری را انجام ندهید

شغل شما مدیریت برنامه ریزی و کنترل و هدایت افراد سازمانتان می باشد. ش ما بابت انجام این کارهاست که حقوق بالاتری از سایر کارمندان دریافت می کنید. پس به هیچ وجه نباید وقت خود را صرف کارهای معمولی کنید.

 از دفتر کارتان بیرون بروید

به عنوان یک مدیر خیلی وقت ها اگر از دفتر کار تان خارج ش وید و به قسمت های مختلف شرکت و سازمان خود سر بزنید و ببینید آنجا چه اتفاقی می افتد. خیلی بیشتر می توانید به سازمان تان کمک کنید.

گاهی اوقات آنچه که در بیرون دفتر خود می بینید، با آنچه در گزارشهای مدیرانتان می خوانید بسیار فاصله دارند.

از اشتباهات دیگران درس بگیرید

در مدیریت همیشه به یاد داشته باشید که از اشتباهات دیگران بهترین در سها را بگیرید. زیرا شما آنقدر فرصت ندارید که همه ی آنها را خودتان انجام دهید.

 از مهمترین نکات مدیریتی این است که اهداف خود را به شیوه SMART پایه ریزی کنید.

 SMART گرفته شده از کلمات:

 Specific : هدف باید کامل مشخص و با جزئیات باشد ( واضح باشد )

Measurable: هدف باید قابل اندازه گیری باشد ( یعنی بفهمیم چقدر موفق شده ایم، یا اصلا موفق شده ایم یا نه )

 Achieveable : هدف باید قابل دستیابی باشد ( مثلا نگوییم تا ۱ ماه دیگر بروم کره ماه )

Realistic: هدف باید واقع گرایانه باشد ( یعنی اگر قرار است فروش را افزایش دهیم یک دفعه نگویم ۳۰۰ درصد افزایش فروش در ماه آینده، باید هدف طوری باشد که واقع گرایانه باشد )

Time – based : هدف باید زمان مشخصی برای انجام دا شته با شد ( وقتی زمان اجرا یا رسیدن شما به هدف مشخص نباشد به چه دردی می خورد؟ )

بنابراین ، پس از این پس یادمان باشد هدف ما باید SMART باشد، در غیر اینصورت هدف نیست .

وقتی دهانتان باز است نمی توانید بشنوید

همکاران، مشتریان، توزیع کنندگان و همه کسانی که به نوعی با شما در ارتباط هستند حرفهای شنیدنی بسیاری دارند که می تواند به شما در مورد تصمیم گیری های سازمان تان کمک کند. پس یاد بگیرید بیشتر گوش بدهید تا این که همیشه حرف بزنید و حرف بزنید.

 مدیران خود را آموزش دهید

کلید موفقیت شما در کسب و کار بهره وری و کارایی بالای پرسنل شماست. کارمندان شما نیاز به سرپرست و راهنمایی دارند که بتوانند بلافاصله در مشکلات به آنها مراجعه کنند. پس از امروز بر روی آموزش هر چه بیشتر مدیران و سرپرستان سازمان خود سرمایه گذاری کنید، تا بتوانند مشکلات بیشتری از کارمندان را حل کنند.

نکته مدیریتی

یا تغییر کنید یا بمیرید

در دنیای کسب و کار امروز برای این که بتوانید شرکت خود را زنده نگه دارید باید تغییر کنید. بدون تغییر کردن شرکت ش ما از بین می رود و میمیرد. بر حسب نوع کسب و کار شما در صد تغییرات و سرعت تغییرات متفاوت است برای برخی شرکتها یک ماه و برای برخی چند ماه، ولی به هر حال تغییر لازم است. برای زنده ماندن شما باید هم حواستان به تغییرات بازار باشد و هم این که چه اتفاقی دارد می افتد. تا جایی که می توانید از تکنولوژی روز استفاده کنید

تا جایی که می توانید از تکنولوژی روز استفاده کنید.

کارهای تکراری . کارهایی که نیاز به فکر کردن ندارند را می توان توسط نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتری انجام داد. با این کار وقت پرسنل شما آزاد می شود و می توانند به امور مهمتری بپردازند و با ظرفیت بسیار بالاتری کار کنند. پس تا جایی که می توانید سرمایه گذاری کنید.

 در بازار خود اولین باشید

اگر در کسب و کار خود اولین نیستید، بازاری را انتخاب کنید که در آن بتوانید اولین باشید.

داشتن بهترین کالا ضامن موفقیت شما نیست

داشتن بهترین کالا ضامن موفقیت شما در کسب و کارتان نیست. مشتریان شما باید در مورد محصولات شما اطلاعات کافی داشته باشند و بدانند که چرا محصول شما از سایرین بهتر است

 بزرگترین چالش در کسب و کار رقابت است

بزرگترین چالش در کسب و کار رقابت است و برای رقابت چه کاری می کنید؟ چگونه می توانید جلوی رقبا را بگیرید ؟

 چطور می توانید مشتریان آنها را برای خود کنید؟

 منتظر نمانید تا اتفاقی بیافتد.

 همین حالا اقدام را شروع کنید.

نگه داشتن مشتریان فعلی ارزانتر از پیدا کردن مشتری های جدید است

آیا کارمندان فروش شما با مشتریان فعلی تان تماس می گیرند؟ آیا قسمت خدمات و پشتیبانی شما می دانند نگهداری و راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است می داند که جزء لاینفک کارش نگهداری و راضی نگه داشتن مشتریان است؟ اگر این طور نیست اقدام کنید، روال جدید خود را تعریف کنید و شروع کنید.

اگر می خواهید نکته های ارزشمند دیگری از دنیای مدیریت را بیاموزید، می توانید به پکیج نکته های طلایی مدیریت، نگاهی بیندازید.

یک محصول بی نظیر ( و پر نکته ! ) که توسط شرکت بین المللی «لیندا» تولید و توسط مجموعه «مدیران ایران» به فارسی دوبله شده است:

مشاهده جزییات

مدیران ایران

نکات مدیریتی

 

همچنین ببینید

پیش بینی چالش ها

پیش بینی چالش ها+ دانلود فیلم

چه میشود اگر به شما  بگویم که میشود تعداد سردردهایتان در محل کار را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.