خانه » فیلم مدیریتی » نکته های طلایی مدیریت » آموزش نکته های طلایی مدیریت

آموزش نکته های طلایی مدیریت

۵۰ نکته ی مدیریتی

هر نکته ی مدیریتی یعنی توصیه ایی برای مدیران.  سرپرستان و سرگروه هایی که با انسانها در ارتباطند یکی از ویژگی های دوران معاصر، سرعت و شتابی است که زندگی و کار به خود گرفته است. براساس ویژگی های این دوره، حتی ادبیات، روزنامه نگاری و اطلاع رسانی نیز تغییراتی کرده است.

به عبارت دیگر: در حوزه داستان نویسی، پس از رمان های چند جلدی دهه های نخست قرن بیستم، شاهد ظهور داستان های مینی مالیستی و کوتاه هستیم، در حوزه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی هم، خبرنویسی و ارائه اطلاعات با کمترین حجم و بیشترین اطلاعات از پیامدهای روزگار معاصر است. در این ارتباط، ۵۰ نکته کاربردی و اجرایی در مدیریت را برای مطالعه مدیران، سرپرستان و کلیه افرادی که به طور مستقیم با انسانها سروکار دارند، ارائه کرده ایم که می تواند چکیده دهها کتاب و اثر علمی مدیریتی در این خصوص باشد.

نکته ی مدیریتی

۱- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.

۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید.

۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.

۵- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را ازبین نبرید.

۶- از مشورت و نظر خواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید

۷- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.

۸- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.

۹- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره وری آنان، کلاس های آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.

۱۰- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.

۱۱- مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفته اید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش سلیقه نیز هست و همان گونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت می دهد.

۱۲- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.

۱۳- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.

۱۴- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.

۱۵- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید.

۱۶- رعایت سلسله مراتب کاری را به مسؤولین و سرپرستان گوشزد کنید.

۱۷- برای آزمودن کارمندانتان با آزمایش های فاقد ارزش و بی اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.

۱۸- با شروع به موقع جلسات، وقت شناسی را به حاضرین بیاموزید

۱۹- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان وافراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید.

۲۰- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

۲۱- انتقاد پذیر باشید

۲۲- با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نکنید.

۲۳- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمیشود.

۲۴- برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.

۲۵- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.

۲۶- خواسته های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه ای که به عهده آنان است، مطلع هستند.

۲۷- از هر کس، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید، تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

۲۸- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی های فیزیکی و حرفه ای آنان تعیین کنید.

۲۹- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، با احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید.

۳۰-درموارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی کنید، تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید.

۳۱- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می کند، پرهیز کنید.

۳۲- انتقامجو نباشید.

۳۳- زمان پیاده سازی تصمیم گیری ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه ی خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه رو شود.

۳۴- در مورد چیزی که نمی دانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی دانم، هراسی نداشته باشید.

۳۵- با محول کردن مسؤولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه ی رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.

نکته ی مدیریتی

۳۶- بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید.

۳۷- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز با هم به گفت و گو بپردازند.

۳۸- حرفه ای ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید.

۳۹- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.

۴۰- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می افزاید.

۴۱- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفت انگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسؤولیت پذیری میدهد.

۴۲- سامانه ای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می کنید.

۴۳- مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسؤولین و سرپرستان سازمان رعایت می شود.

۴۴- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفت وگوی رودررو با کارمندان اختصاص دهید.

۴۵- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.

۴۶- در کمک رسانی های مراسم خیریه پیشقدم باشید.

۴۷- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصتهای طلایی باشید.

۴۸- صبر و حوصله را از مهمترین ارکان موفقیت تلقی کنید.

۴۹- مسؤولیت پذیر باشید.

۵۰- به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.

 

اگر شما به این مباحث علاقه مندید میتوانید ویدیو های آموزشی نکات طلایی مدیریت را که به صورت کلیپ های چند دقیقه ای و  رایگان که توسط مجموعه آموزشی لیندا و ترجمه اختصاصی مدیران ایران در اختیار شما قرار داده ایم ، مشاهده کنید.

ورود به صفحه آموزشی نکات طلایی مدیریت

مدیران ایران

همچنین ببینید

پیش بینی چالش ها

پیش بینی چالش ها+ دانلود فیلم

چه میشود اگر به شما  بگویم که میشود تعداد سردردهایتان در محل کار را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.