دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

پنج پیش بینی در روند دیجیتال مارکتینگ

متن حاضر در تلاش است تا با استفاده از آمار و ارقام ارائه شده از سوی موسسات “Smart Insights” و “Digital Inf ormation World” دیجیتال مارکتینگ و روند آن در آینده را پیش بینی کند .روزها بلند تابستان فرصت مناسبی برای روی کاغذ آوردن افکار و برنامه هاست. ما هم سعی کردیم در گروه مهارتهای کار و زندگی، بررسی های خود را جمع بندی کنیم و پنج پیش بینی که می تواند در برنامه ر یزی مارکتینگ تاثیرگذار باشد را در اختیار شما قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ
پیش بینی -دیجیتال مارکتینگ

پیش بینی اول:
بازاریابی محتوا یا Content Marketing ، همچنان به عنوان یکی از جذاب ترین شیوه های بازاریابی مورد توجه خواهد بود.
توجه به این شکل از بازاریابی موجب افزایش بودجه “بازاریابی محتوا” خواهد شد، تا آن جا که پیش بینی می شود یک چهارم از بودجه کل بازاریابی شرکت ها را به خود اختصاص دهد.طبق آمار های جهانی، محتوای جذاب یکی از سه دلیل اصلی مخاطبان برای پیگیری برند ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شمار می رود. بر این اساس شرکت هایی که به بازاریابی شرکت با شرکت B۲B مشغول هستند در صورتی که مطالب جذابی را در سایت و بلاگ خود قرار دهند با افزایش ۶۷ درصدی سرنخ های فروش خود مواجه خواهند شد.

پیش بینی دوم:
استفاده از روش های تحلیل اطلاعات Data Analytics – DA افزایش می یابد. بازاریاب ها عاشق برنامه ریزی دقیق و بررسی نتایج کار خود هستند. امروز هر مجموعه ای که توانایی محاسبه چگونگی بازگشت سرمایه گذاری ROI خود را نداشته باشد محکوم به نابودی است.این توانایی هر روز با استفاده از ابزار های متنوعی که در اختیار بازاریاب ها قرار می گیرد افزایش می یابد و امکان ارائه تحلیل های نزدیک به واقعیت بیش از پیش فراهم می شود تا عملکرد بازاریابان ملموس تر شده و اشتباهاتشان در آینده اصلاح شود.بودجه تحلیل اطلاعات شرکت های بزرگ در سال ۲۰۱۵ تا ۶۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش می یابد تا در مجموع حدود ۸ درصد از کل بودجه بازاریابی این شرکت ها را به خود اختصاص دهد.

پیش بینی سوم:
با وجود توجه ویژه واحد های بازاریابی به تولید محتوای جذاب، بسیاری از تولیدات آن ها ارزشمند نیست. آن ها در بسیاری از موارد بدون توجه به کیفیت محتوای تولید شده، تنها به دنبال کمیت هستند، غافل از آن که راز موفقیت این شکل از بازاریابی، تولید محتوای خاص و شیوه ارائه آن است. گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوگر از توانایی ارزیابی محتوای مطالب منتشر شده روی شبکه اینترنت برخوردارند و با سرمایه گذاری های صورت گرفته، توانایی این موتور ها در حال افزایش است. به عنوان مثال گوگل در جستجوی اینترنت متون کمتر از ۲۰۰ کلمه را محتوای ضعیف می نامد و به چنین مطالبی در نتایج جستجو توجه کمتری نشان می دهد.

پیش بینی چهارم:
محبوبیت ویدئو Video Marketing به عنوان یک محتوای جذاب همچنان ادامه خواهد یافت. با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک اخیر، استفاده از ویدئو به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطب افزایش یافته است.۵۲ درصد از فعالان حوزه بازاریابی معتقدند که ویدئو در مقایسه با دیگر شکل های محتوایی بالاترین میزان بازگشت سرمایه گذاری ROI را به همراه دارد و استقبال ۹۳ درصدی بازاریاب ها از ویدئو برای دیجیتال مارکتینگ نیز به همین خاطر است.با توجه به گسترش نفوذ دستگاه های هوشمند، نظیر موبایل و تبلت، پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۱۷ پخش ویدئو ۷۴ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهد و فعالان ارتباطات نیز معتقدند که ویدئو یکی از سه ابزار اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

پیش بینی پنجم:
محبوبیت موبایل و تبلت Mobile Marketing و افزایش استفاده از موبایل در بین مردم فرصتی تازه ای را برای دسترسی بازاریاب ها به مخاطبان فراهم کرده است.افرادی که تا امروز به تبلیغات تلویزیونی و شهری توجهی نشان نمی دادند، با استفاده از موبایل به مخاطبینی با پتانسیل های بالا بدل شده اند. افزایش نفوذ این ابزار های دیجیتال به حدی است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۵ شمار موبایل هایی که به اینترنت متصل اند از شمار کامپیوتر های شخصی پیشی بگیرد.

 

مدیران ایران

همچنین ببینید

چگونه خود را برای نگارش یک متن تبلیغاتی آماده کنیم؟

چگونه خود را برای نگارش یک متن تبلیغاتی آماده کنیم؟ مراحل نگارش متن تبلیغاتی : …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *