• Mp4 Porno
  • vinporn.com
  • خانه » مقالات مدیریتی » مدیریت منابع انسانی » چگونه کارکنان شایسته را حفظ کنیم ؟

    چگونه کارکنان شایسته را حفظ کنیم ؟

    نگهداشتن کارکنان شایسته

    کارکنان شایسته آنهائی هستند که از شنیدن خبر رفتن شان خواب از سرمان می پرد، به آنها وابسته ایم، به آنها نیاز داریم و روی آنها سرمایه گذاری کرده ایم.
    نگهداری کارکنان شایسته همیشه از دغدغه های مدیران بوده و هست.
    ۳سیاست و تدبیر است که می تواند خطر از دست دادن این قبیل کارکنان را کاهش دهد.

    کارکنان شایسته

     

    تناسب
    هر چه تناسب”کارمند”، اولا با شغل و ثانیا با سازمان ما (از نظر فضا و فرهنگ و ارزش ها) بیشتر باشد، احتمال از دست دادن او کمتر می شود.

    ارتباط و اتصال
    ارتباط صمیمانه”کارمند”، اولا با همکارانش و ثانیا با مافوق ، می تواند او را به سازمان وابسته کرده و در سازمان حفظ کند.

    پر هزینه کردن رفتن
    هر چه تصمیم به ترک سازمان برای “کارمند”هزینه های بیشتری داشته باشد، احتمال آنکه این تصمیم را بگیرد و به مورد اجرا بگذارد کمتر می شد. در ایران خودرو شرکتی تاسیس شده بود به نام ” تعاونی خاص کارکنان ” که اغلب کارکنان به صورت داوطلبانه عضو و سهامدار آن بودند.

    ساز و کار عضویت در این تعاونی و پرداخت حق عضویت در آن و نیز سهمی که شرکت برای تکمیل سرمایه گذاری اعضاء به عهده گرفته بود و بقیه ضوابط ، به نحوی ماهرانه و سیاستمدارانه تنظیم شده بود که اعضاء این تعاونی ، هر چه بیشتر در شرکت می ماندند از سود بیشتری برخوردار می شدند و بر عکس با ترک شرکت که به منزله پایان عضویت در این تعاونی هم محسوب می شد، سود قابل توجهی را از دست می دادند.

    این تدبیر موجب می شد که اعضاء تعاونی نتوانند نسبت به ترک شرکت راحت و بی دغدغه تصمیم بگیرند.
    البته نگهداری کارکنان شایسته در شرکت به تنهائی کافی نیست، باید آنها را به نحوی مدیریت و با آنها به شیوه ای رفتار کنیم که وقتی می مانند با رغبت کامل و با همه وجود بمانند.

    نویسنده دکتر بهزاد ابوالعلایی

    در زیر، ۲ محصول از مدیران ایران را به شما معرفی می کنیم که در نگهداری کارکنان شایسته، به شما کمک می کنند:

    کوچینگ برای مدیران، مهارت هایی را به شما آموزش می دهد که بتوانید ارتباط بهتری با پرسنل و همکارانتان برقرار کنید.

    در این صورت، رضایت شغلی بالاتر خواهد رفت و همینطور شما هم به عنوان مدیر، از کارکنان تان رضایت بیشتری خواهید داشت.

    پس اگر می خواهید کارکنانی شایسته داشته باشید و آنها را نگه دارید، از این تکنیک ها استفاده کنید:

    بازخورد در مدیریت

    برای رهبری سازمانتان آماده شوید

    و اما، کارکنان شایسته را باید به خوبی و شایستگی استخدام کرد.

    در محصول «ساختن سازمان رویایی» ، روشهایی مهم و کاربردی را با شما در میان می گذاریم که در استخدام بهترین ها، به شما کمک خواهند کرد.

    اگر بهترین ها و شایسته ها را استخدام کنید، کارتان به عنوان یک مدیر یا رهبر، بسیار ساده تر خواهد بود و متحمل هزینه های سنگین بعدی، بابت اخراج و پیدا کردن نیروهای جدید، نخواهید شد:

     

    مشاهده جزییات محصول

    همچنین ببینید

    مدیریت استعداد در قرن بیست و یک

    هر فرآیند مدیریت استعدادی که تاکنون استفاده می شده، نیم قرن پیش تدوین شده است. …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.