چگونه برای سازمان «کتابچه راهنمای کارمندان» تهیه کرد؟

هنگام جستجو برای موضوعات مربوط به کتاب راهنمای کارکنان، به این فکر کنید که چگونه می توانید نیروی کار خود را در حالی که حداکثر بهره وری را دارا هستند، به بهترین شکل حفظ کنید. بهترین کتابچه راهنمای  کارمند شامل موادی است که اولا جهت گیری کارکنان جدید را مشخص می کند و دوما برای کارگران خبره مرجع به شمار می آید. همچنین به خوبی در چند صفحه اول روشن کنید که این کتابچه به هیچ وجه یک قرارداد نیست. اغلب بهتر است این بخش از کتابچه راهنمای کارکنان را یک وکیل تهیه کند. علاوه بر این  روشن کنید این سند جایگزین چارچوب کلی سیاست ها و فرایند های شرکت به شمار می آید. در واقع، در صفحات بعدی شما به زبان ساده و در عین حال جامع همه نیاز ها و قوانین شرکت و همچنین چگونگی انجام کار را توصیف می کنید.
در مرحله بعد نگارش کتابچه راهنمای کارکنان، خوب است برای پاداش دادن به خواننده (به عنوان مثال کارمند) لیستی از تمام مزایای که می توان برای کسی که در شرکت مطابق  انتظار کار می کند، فراهم کرد. این مورد را با تشریح اینکه چگونه شرکت فعالانه به دنبال حداکثر سود برای هر کارمند است به مورد قبل اضافه کنید. نشان دهید که چطور سازمان از طریق برنامه ها، سیاست ها و روش های طراحی شده به دنبال ایجاد یک رابطه اعتماد بین کارفرما و کارکنانش است.
همچنین مطمئن شوید که این کتابچه شامل یک راهنما در مورد سیاستهای سازمان در زمینه چگونگی خاتمه دادن همکاری با کارمندان باشد. به وضوح توضیح  دهید که چه رفتارهایی و با استناد به چه قانونی و طی چه مراحلی، یک کارمند می تواند اخراج شود.
به منظور نشان دادن این که شرکت به خوبی از قانون آگاه است و مطابق آن عمل می کند، بسیار توصیه می شود که کتابچه راهنمای کارکنان شامل اعلامیه های دولت و قوانین کار نظیر پوشش مرخصی زایمان، آزار و اذیت جنسی، بیمه از کار افتادگی، غرامت کارگران و دیگر موضوعات مربوطه باشد.
در نهایت کتابچه راهنمای کارمند شامل یک صفحه جدا شدنی برای کارمندان است که می توان از آن به عنوان یک اعلام وصول(از طرف کارمند) استفاده کرد. این امر نه تنها کمک می کند تا مطمئن شوید که این کتاب حتما خوانده می شود،  بلکه باعث ایجاد حس مسئولیت در نیروی کار می شود.
 hrVillage.com
مترجم: عبداله خوران

همچنین ببینید

لابراتوارهای طبیعت زنده

مدیریت عملکرد کارکنان در لابراتوارهای طبیعت زنده (سینره)

( مبتنی بر مدل TTM ) اندازه‫گیری، بازخورد و تقویت مثبت‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ منبع : ماهنامه تخصصی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *