۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن که باعث می‌شود دیگران اشتیاق خود را برای شنیدن حرف‌های شما از دست بدهند!
۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن

۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن که باعث می‌شود دیگران اشتیاق خود را برای شنیدن حرف‌های شما از دست بدهند!

آیا تا به حال به صحبت کردن خود به دقت فکر کرده اید ؟

هیچ‌ یک از این خصوصیات در مورد شما صادق است؟

غیبت، قضاوت کردن دیگران، منفی بودن، شکایت کردن، بهانه تراشیدن، مبالغه و تعصب؟
اینها ۷ گناه مرگبار در صحبت‌کردن هستند! توضیحات بیشتر در این مورد را بخوانید:

۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن
۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن

۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن که باعث می‌شود که دیگران اشتیاق خود را برای شنیدن حرف‌های شما از دست بدهند!

حتی بهترین ایده‌ها هم نمی‌توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند اگر کسی به صحبت‌های شما گوش نکند. جولیان ترژر، سخنران و مؤلف، در سخنرانی «تِد تاک» (Ted Talk) سال گذشته خود، توضیح داد که چطور هر کسی می‌تواند موثر صحبت کند، چه در یک مکالمه روزانه و چه در مقابل جمعیت. اینکه چقدر شما بتوانید دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهید فقط به آنچه می‌گویید بستگی ندارد، بلکه همان‌قدر به آنچه نمی‌گویید هم وابسته است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد!

۱۱ راه حل ساده برای افزایش اعتماد به نفس

اینها عادت‌های بدی هستند که اگر می‌خواهید دیگران به شما گوش دهند، باید از آنها بپرهیزید. جولیان ترژر این عادت‌ها را «۷ گناه مرگبار صحبت کردن» می‌نامد:
۱– غیبت کردن: به نظر می‌رسد که از دیگران به بدی یاد کردن یک عکس‌العمل زنجیره‌ای دارد. اگر شما غیبت کنید، ممکن است خودتان را بدنام کنید و به دیگران برای غیبت کردن در مورد خودتان انگیزه دهید.

۲- قضاوت کردن: ترژر می‌گوید، اگر شما مکالماتتان سرشار از قضاوت کردن در مورد دیگران باشد، باعث می‌شوید که کسی که دارد با شما صحبت می‌کند به طور خودآگاه فکر کند که او هم در معرض قضاوت است. ممکن است آنها نیز از اینکه به شما نزدیک شوند بترسند و یا کلا از شما دوری بجویند.

۳- منفی بودن: او می‌افزاید «مادر من در سالهای آخر عمرش خیلی خیلی منفی بود، شنیدن آنهمه حرف منفی خیلی سخت بود. یادم می‌آید یک روز به او گفتم امروز اول اکتبر است، در جواب من گفت، وحشتناک نیست؟» اینکه شما انتخاب کنید که خوشبین باشید باعث می‌شود که برای یک مکالمه لذت‌بخش‌تر باشید. به علاوه برای سلامتی خودتان هم بهتر است.

۴- شکایت کردن: شکایت کردن به سادگی به یک عادت تبدیل می‌شود، شما به عنوان کسی که از وضع هوا، اخبار، کار و هر چیز دیگری شکایت دارد شناخته می‌شوید. ترژر به این می‌گوید «بیچارگی ویروسی.»

۵- بهانه تراشیدن: ترژر می‌گوید بعضی‌ها دچار «تقصیرپراکنی» هستند. آنها وقتی که با شکست مواجه می‌شوند، تقصیر را گردن هرچیزی یا کسی به غیر از خودشان می‌اندازند. با اینکه ممکن است دیگران از کنار بهانه‌های گهگاه بگذرند، همیشگی بودن این کار نشان‌دهنده‌ این است که شما مسئولیت رفتار خودتان را نمی‌پذیرید.

۶- مبالغه کردن:‌ به گفته ترژر، مبالغه «ارزش زبان گفتاری را پایین می‌آورد.» تهییج و نمایشی بودن در حقیقت نوعی دروغ‌گویی است و «ما نمی خواهیم با کسانی که می‌دانیم دروغ می‌گویند صحبت کنبم.»

۷- متعصب بودن: بسیار خطرناک است وقتی که نظرات و حقایق با هم اشتباه گرفته می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد با نظراتی بمباران شود که جوری بیان می‌شوند انگار که عین حقیقت هستند.

منبع : Business Insider

مدیران ایران

همچنین ببینید

نکات کلیدی برای یک گفتگوی خوب

نکات کلیدی برای یک گفتگوی خوب + دانلود فیلم

سر کار، انهایی که میتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، همیشه نسبت به بقیه مزیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.