آموزش وردپرس

قدرت اجازه گرفتن هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی

بازاریابی تعاملی در بین انواع بازاریابی جای بیشتری برای خود باز کرده است. فارستر تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۶ تبلیغات آنلاین برابر تبلیغات تلویزیونی در حال حاضر خواهد بود. صاحبان کسب و کار ۷۷ میلیارد دلار برای بازاریابی تعاملی تا سال ۲۰۱۶ پرداخت خواهند کرد.

بر اساس تحیقیقات سالانه StrongMail بر روی روند های بازاریابی که توسط Zoomerang انجام شده‌است، اکثریت (۶۸درصد) مدیران اجرایی کسب ‌وکارها در جهان گفته‌اند که برای ارتقا بازاریابی شان بوسیله ایمیل در سال ۲۰۱۲ برنامه‌ریزی خواهند کرد.

ایمیل

سال‌های ۸-۲۰۰۷ را به یاد می‌آورم، زمانی که کسب‌وکار خودم را آغاز کردم، کارگاه‌های زیادی برای بازاریابی ایمیلی و یکپارچه‌سازی آن با رسانه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک برگزار می‌کردم. من یک جمعیت نمونه از شرکت‌کنندگان شامل وکلا، مشاوران، موسسات غیرانتفاعی و علاقمندان به وبلاگ و MLN داشتم. آن‌ها تصدیق می کردند روش های بازاریابی من روش های خوبی هستند اما بیشتر آن‌ها مانند افراد ترسیده و وحشت‌زده به من نگاه می‌کردند. با نگاهی به سال ۲۰۱۲ خواهیم دید این چرخه به خاطر استفاده‌ی موثر از آن و مقبولیتش جایگاه نوینی در بازاریابی نوین ایجاد خواهد کرد.

فواید بازاریابی ایمیلی حرفه‌ای از ابتدا موثر و واضح بوده‌است. این اولین بستری بود که کسب‌وکارم را بر آن بنا نهادم.

 

فواید اجازه گرفتن

هنگامی که شخصی به طور داوطلبانه برای دریافت ایمیل‌های شما ثبت‌نام می‌کند، به این معنی است که شما را فردی حرفه‌ای تلقی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد متناوبا اطلاعات مفید و مرتبط با درخواستشان را برای آن‌ها ایمیل کنید. این بهترین راه برای اعتمادسازی و رشد است. همچنین یک راه موثر و هدفمند برای فهمیدن کسب‌وکار دیگران می باشد. قدرت و مسئولیت زیادی در بازاریابی مبتنی بر اجازه گیری تا زمانی که آن را متناسب با جامعه‌ی خود انجام می‌دهید وجود دارد.

 ۵ راهکار برای ایجاد و رشد اعتماد از طریق بازاریابی ایمیلی:

  1. یک خبرنامه‌ی ماهانه با مضامین تخصصی که متناسب با نیاز و درخواست خوانندگان و مشتریانتان باشد ایجاد کنید. سعی کنید بفهمید چه کسانی در لیست شما قرار دارند و چرا جزو اولین نفراتی هستند که به شما پیوسته‌اند.
  2. در ارسال پیام‌هایتان ثابت ‌قدم باشید و ماهانه این کار را انجام دهید سعی کنید بهترین زمان‌بندی برای ارسال پیام هایتان را پیدا کنید. با ارسال تعداد بسیار زیادی ایمیل به افراد لیستتان خودکشی نکنید! هر روزه افراد زیادی دریافت ایمیل‌ها را غیرفعال می‌کنند بدون اینکه توجه داشته باشند تا چه حد محبوبشان هستند.
  3. برای لیست افرادتان مضامین و مطالب اختصاصی ارائه دهید، مطالبی که سایر مردم به آن دسترسی ندارند. اجازه دهید مشتریانتان بدانند چقدر برای شما استثنایی و مورد توجه هستند و شما چقدر می‌خواهید نیازهای خاص آن‌ها را برطرف کنید.
  4. بازاریابی ایمیلی خود را با سایر زمینه‌های کاریتان ادغام کنید. پیامتان را در سراسر رسانه‌های اجتماعی خودتان، وبلاگ، وب سایت‌ها، پادکست‌ها،‌ ویدئوها و موبایل ادغام کنید. مطمئن شوید که لوگوی تصویری شما، نگاه و احساس شما در سراسر زمینه‌های کاریتان متحد است.
  5. این جمله باید رویکرد و جمله‌ ای مقدس برای شما باشد: “خدمات یک فروش جدید است”. دادن “چرا”های زیاد و سپس فروش “چگونه” ‌ها یک فرمول فوق العاده است. ما به دنبال این هستیم که پول دربیاوریم، درست است؟ بله البته! اما دلیل آنکه مشتریانتان شما را انتخاب کردند ایجاد کسب‌وکار بوسیله ساختن روابط محکم و اطمینان بخش برای فروش محصولات و خدمات است که به نوبه خود باعث اطمینان بیشتر و ارتباط بلندمدت تر مشتریان می‌شود.

با یکی از سیستم‌های حرفه‌ای بازاریابی ایمیلی مانند Constant Contact ارتباط برقرار کنید، من هم از سال ۲۰۰۷ از همین سیستم استفاده می کنم. گزینه های بزرگ دیگری مانند Iconnect ، Aweber و Mail Chimp نیز وجود دارد.

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین پلت فرم هایی است که به استفاده از آن ادامه خواهم داد. فهرست افراد من سال گذشته به صورت ملی و بین‌المللی ۳۰ درصد رشد داشته است. این به من اجازه داده که یک راه شخصی‌تر، مستقیم‌تر و جامع‌تر برای ارتباط با “قبیله” خودم داشته باشم و به آن ها خدمت رسانی کنم.

 

ترجمه : مدیران ایران

منبع : مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

تلگرام یا اینستاگرام

تلگرام یا اینستاگرام،کدام‌یک شاه تبلیغات در ایران هستند؟ بخش دوم

تعاملی بودن (اگر برایتان مهم باشد!) بیایید در تلگرام و اینستاگرام نحوه دنبال کردن یک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *