آموزش وردپرس

۷ نکته مهم برای کاهش استرس در محل کارتان

استرس یک موضوع داغ در محل کار است . برخی از کارکنان بی دلیل نگران از همه چیز هستند . افراد دیگر تقریبا در هر موقعیتی به آرامی به کار خود ادامه می دهند و فارغ ازین مقوله در آرامش به سر می برند.

در اینجا نکات مفیدی برای مدیران و کارکنان آمده است . اول نکاتی است که به روسا کمک می کند تا از به کار گیری افرادی که زمان و انرژی را با احساس اضطراب به هدر خواهند داد اجتناب کنند . دوم نکاتی است که به هر فرد متقاضی کار کمک می کند تا استرس را از یک روش پایدار کنترل کند .

 

مدیریت استرس

[vip-members]

 

  1. نکاتی برای مدیران برای اجتناب از به کار گیری متقاضیان کار پر اضطراب

ابتدا به دنبال امتیازات آزمون مخصوص قبل از استخدام باشید .

یک آزمون قبل از استخدام بسیار خوب (a) واکنش به فشار یا استرس و (b) خوش بینی را پیش بینی می کند . یک متقاضی کار که به آرامی بدون توجه به آنچه در او وجود دارد رفتار می کند ٬ در دو نتیجه آزمون پیش استخدام امتیازات زمون بالایی دریافت خواهد کرد :

A . واکنش واقعی به فشار – یعنی فرد تحت فشار با ثبات رفتار خواهد کرد . در مقابل ٬ یک فرد با نشان دادن یک واکنش ذهنی به فشار و استرس امتیاز پایینی کسب خواهد کرد . ( این یک روش عالی برای اظهار این نکته است که متقاضیان با امتیاز پایین تمایل به ناله ٬ شکایت و غرولند دارند . )

B . خوش بینی – به این معناست که فرد خوش بین و مطمئن است و بر راه حل ها تمرکز دارد . در مقابل ٬ فردی که امتیاز آزمون خوش بینی او پایین باشد ٬ بدبین است . یک فرد بدبین در جستجوی دلیلی است تا احساس کند که جوجه کوچک راست می گفت که ” آسمان در حال سقوط است ” .

دوم ٬ نگاه کنید که یک متقاضی چگونه به گرفتن آزمون پیش استخدام واکنش نشان می دهد .

در سومین کتابی که تالیف کرده ام ” بهترین را به کار گیرید – و از استراحت بپرهیزید ” اشاره کرده ام که هر رفتاری که از یک متقاضی در جریان گزینش می بینید ٬ بهترین رفتاری است که از آن فرد خواهید دید . بنابراین ٬ اگر فرد درمورد گرفتن آزمون پیش استخدام شکایت کرده یا عصبانی بود ٬ پس این یک نشانه بد است . فرد می خواهد که به شما بگوید ٬ استرس نان بازیشان است .

سوم ٬ در مصاحبه پرسش های هدف داد بپرسید .

متقاضی را مجبور کنید تا جزئیات مشخصی از معلومات کار و شکست هایشان برای شما بگوید . اجازه ندهید که با سخنان بیهوده درمورد ” انجام کار خوب ” از موضوع دور شود . همچنین به متقاضی بگویید هرچه به شما می گوید را بازبینی خواهید کرد . عکس العمل انها به این روشهای مصاحبه فشار مشاهده کنید . اگر عصبی و وحشت زده برخورد کردند ٬ یعنی درصورتیکه آنها را به کار بگیرید ممکن است استرس زیادی داشته باشند . آیا هیچ مدیری با چنین موردی مواجه شود ؟

  1. نکاتی برای کاهش استرس در کار برای همه

با افراد موافق باشید .

کارکنان با استرس کم معمولا ارتباط کاری خوبی درواقع با همه بوجود می آورند . به این منظور ٬ موارد مشترک را بیابید و با همه کاملا دوستانه رفتار کنید ـ از مدیر عامل تا سرایدار .

  1. همواره با سیاست و با نزاکت باشید .

هرگز بی حوصله یا عصبانی برخورد نکنید ٬ علیرغم اینکه چگونگی نشان دادن عصبانیت در محل کار منجر به مقابله مستقیم یا دقیق می شود که مطمئنا استرس را افزایش می دهد .

  1. بدانید که چه چیزی از شما انتظار می رود .

ببینید که دقیقا چه چیزی توسط این دو نفر مهم از شما انتظار می رود : (a) رئیس تان و(b) رئیس رئیس تان . این دو نفر مسیر شغلیتان را بوجود آورده یا قطع می کنند ٬ و به طور موثر بر سطح استرس شما تاثیر می ذارند . هنگامی که انتظارات آنها را بدانید می توانید علل ممکن استرس را همزمان کم کرده و از آن پیش بیافتید .

  1. اهدافتان را تعیین کنید – هم شخصی و هم مربوط به کار

افرادی که استرس زیادی دارند به ندرت برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند . از طرف دیگر افرادی که استرس کمی دارند ٬ بیش از نیمی از وقت خود را صرف کارهایی می کنند که در رسیدن به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدتشان به آنها کمک می کنند .

در اینجا نمایشی برای یافتن زمانی که واقعا برای رسیدن به اهدافتان اختصاص می دهید وجود دارد . ابتدا ٬ هرچه در هفت روز گذشته انجام داده اید را یادداشت کنید . دوم ٬ روی برگه دیگری ٬ (a) سه هدف کوتاه مدت – برای رسیدن در سه ماه آینده و (b) سه هدف بلند مدت – برای رسیدن در سه سال ٬ را بنویسید . سوم ٬ به فهرست فعالیت های هفت روزه خود نگاه کنید ٬ و به کارهایی که برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما کمک می کنند توجه کنید .

افراد کمتر از پنج درصد از زمان خود را صرف انجام کارهایی می کنند که به اهدافشان دست خواهند یافت . و افراد هنگامی که به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتشان نرسند بیشتر احساس بیهودگی استرس می کنند .

  1. یک فهرست انجام کارهای روزانه بنویسید .

هرروز پیش از ترک محل کار ٬ لیستی از آنچه که در روز کاری بعد نیاز به انجام آن دارید بنویسید . این سازماندهی سریع از احساس انباشته شدن کارهایی که نیاز به انجام آن دارید جلوگیری می کند .

  1. خود را بازخرید کنید –به تغییر کار فکر کنید .

 

نوشته Michael Mercer, Ph.D.

top7bussiness

ترجمه : مدیران ایران

 

[/vip-members]

 


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *