آموزش وردپرس

۱۲ نکته‌ی کاربردی برای شروع موفقیت‌آمیز کسب‌ وکار کوچک شما

ایده

 

  1. طرح کهنه کسب‌وکارتان را کنار بگذارید (باعث شرمساری است اگر یک طرح کسب‌ وکار نداشته باشید) و تلاش کنید درآمد موردنظرتان برای سال ۲۰۱۱ را معین کنید. این‌کار را بکنید و محاسبات را تکرار کنید.
  2. نگاهی کلی به سبد محصول یا خدمات خود بیاندازید و درباره نگه داری یا عدم نگهداریشان تصمیم بگیرید. سعی کنید خدمات را برای سبدهای مختلف بازار دسته‌ بندی کنید. این کار باعث می شود خدماتتان برای مشتریان جذاب‌تر شوند.
  3. سعی کنید بخش هایی از کسب و کارتان را که امکان انجام آنها توسط شرکت های دیگر و با هزینه کمتر وجود دارد واگذار کنید. بسیاری از افراد حرفه‌ای وجود دارند که به صورت آزاد(برون سپاری) کار می‌کنند و خدمات خود را زیر قیمت بازار می‌فروشند.
  4. مشتریانتان را بررسی و فهرستی از مشتریان برگزیده تهیه کنید و از آن‌ها به وسیله‌ی تلفن یا یک یادداشت دست‌ نویس تشکر کنید. همین کار را با مشتریانی که کمترین تولید ثروت را دارند انجام دهید و ببینید با کدامشان می‌توانید قطع ارتباط کنید به خصوص آن‌هایی که خیلی کند پول پرداخت می‌کنند.
  5. برای روابط عمومی خود یک استراتژی شکل دهید و به دنبال فعالیت‌های اجتماعی ای باشید که می‌توانید کسب‌وکارتان را در آن ها دخیل کنید. این یک روش موثر برای تبلیغات مثبت و در عین حال رایگان برای کسب‌ وکار شما می باشد.
  6. استراتژی‌های تبلیغاتی خود را مرور کنید و هرگونه تلاش تبلیغاتی کم‌فایده را متوقف کنید. اکنون که مطابق راهکار شماره ۴ متوجه شدید که مشتریان برگزیده‌ی شما چه کسانی هستند، باید بفهمید که آن‌ها چه چیزی نیاز دارند. پیش ازآن که برنامه‌ی بعدی تبلیغاتی خود را ایجاد کنید یک پیام تبلیغاتی مناسب برایشان تهیه کنید.
  7. فهرستی از بهترین فروشنده هایی که با آنها کار می کنید تهیه کنید. شخصا از آن‌ها به خاطر همکاریشان با شما تشکر کنید. همچنین فهرستی از فروشندگانی که می‌خواهید با آن‌ها قطع ارتباط کنید تهیه کنید و به دوستانه‌ترین شکل ممکن کار با آن‌ها را متوقف کنید.
  8. زمان به تندی می‌گذرد پس اکنون بهترین زمان برای کسب آموزش در زمینه‌هایی از کسب‌وکارتان است که در آن‌ها ماهر نیستید. سمینارها و دوره‌های نسبتا ارزانی در SCORE و SBDC وجود دارد. همچنین برای بررسی رقبایتان وقت بگذارید و ببینید چه کارهایی می‌کنند که موفق هستند.
  9. سعی کنید کرایه‌ دارایی‌هایتان را بررسی کنید و ببینید آیا می‌توانید شرایط را بهتر کنید؟ همچنین نگاهی به بازده ابزارهایتان بیاندازید، آیا می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید؟

۱۰- شخصا از بهترین کارکنانتان به خاطر خدمات خوبشان تشکر کنید. بررسی کنید که آیا هیچکدام از آن‌ها می‌توانند کارشان را در منزل انجام دهند تا از این طریق هزینه‌ی حضور آن‌ها را در شرکت کاهش یابد. به یاد داشته باشید که هزینه‌ی ارتباطات و نیازهای ابزاری برای دورکاری را باید حساب کنید.

۱۱- نگاهی کلی به هزینه‌های ارتباطات بیندازید مثلا ببینید آیا می‌توانید خط تلفنی را حذف کنید. به عوض کردن فروشندگان میزبانی وب یا ISPها نیز فکر کنید چراکه هزینه‌ی این خدمات بسیاررقابتی شده‌ است. نحوه استفاده کارکنان از تلفن همراه شرکت را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ سوءاستفاده‌ای صورت نمی‌گیرد.

۱۲- مخارج سفر و تفریحات یک سال خود را بررسی کنید و همه‌ی مخارج اضافی را حذف کنید.

هرچه تعداد بیشتری از راهکارهای ذکر شده که در موقعیت شما امکان انجام آن وجود دارد را انجام دهید در مسیرتان برای یک شروع خوب در سال ۲۰۱۴ موفق تر خواهید بود.

 

ترجمه : مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

ترفند کسب احترام دیگران جدی گرفتن دست دادن

با استفاده از این ۸ نکته دیگران شما را بیشتر جدی خواهند گرفت!

آیا تا به حال این احساس را داشته اید که کسی شما را در محل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *