مشاوره - انتخاب CRM

مشاوره – انتخاب CRM

  برای انتخاب CRM احتیاج به مشاوره داریم .ما یک فروشگاه پوشاک یژه بانوان در شهر کاشان داریم

داخل فروشگاه شماره +تاریخ تولد+سالگرد ازدواح و نام مشتریان با استفاده از یک فرم دریافت میگردد
قبلا من یک پنل اس ام اس تهیه کرده ام و مدتی است که روز تولد و سالگرد ازدواج مشتریانمان را تبریک میگوییم
احساس میکنم نتیجه بدی نداشته است و بعضی از مشتریان از این اقدام ما خوشحال می شوند
حال تصمیم داریم سیستم پیشرفته تری را به کار گیریم
من به نرم افزاری احتیاج دارم که  ریز خرید همه مشتریان را داخل آن ثبت نمایم آدرس و شماره تلفن و مشخصات آن ها را ثبت نمایم و بتوانم اطلاعات آماری خوبی از سن و سلیقه مشتریان به دست آورم
کارمندی استخدام نمایم تا در فواصل مختلف پس از خرید با مشتریان تماس بگیرد و از آن ها تشکر کرده و نظرشان را در مورد کیفیت کالاها بپرسند
برنامه در فاصله مشخصی از تولد مشتریان به من اطلاع دهید تا بتوانم کارت تبریک برایشان پست کنم  و …
آیا شما پیشنهادی در این خصوص دارید؟

ببخشید مزاحمتان شدم
امیدوارم موفق و پیروز باشید
ارادتمند
 ستاری

همچنین ببینید

فعالیت در حوزه برنامه ریزی استراتژیک

با سلام با توجه به سابقه و فعالیت های شما به نظر می رسد از …

۲۵ دیدگاه

  1. سلام بر شما .
    ما در شرکت از مایکروسافت CRM استفاده میکنیم که اتفاقا تو پکیج امسال مدیران ایران باهاش آَشنا شدیم استفاده می کنیم . زمان زیادی نیست اما نسبتا راضی هستیم .به نظرم مهم اینست که از آن واقعا استفاده کنید.

    • آقای رستگار عزیز

      خیلی ممنون بابت نظرتون

      میشه بنده رو راهنمایی بفرمایید که نرم افزار رو چطور پیاده سازی کردید؟

      از کدوم ورژن استفاده میکنید؟ لطفا اگر امکان پذیر است نام کامل نسخه نرم افزار رو بفرمایید

      آیا روی ویندوز سرور نصب کردید؟ کدام ورژن؟

      چه امکانات سخت افزاری نیاز است؟

      من پکیج مدیران ایران را ندیده ام میشه بفرمایید این معرفی در چه حد بوده است؟ آیا آموزشی هم در مورد این نرم افزار داخل این پک وجود داشت؟

      آیا از فارسی ساز یا شمسی ساز هایی که برای این نرم افزار داخل بازار هست هم استفاده کردید؟

      ارادتمند

  2. من از این استفاده می کنم . بد نیست
    http://www.p30office.com

  3. سلام .
    من پیشنهاد می کنم اول سعی کنید آنچیزی که می خواهید را با اکسل پیداسازی کنید .
    مدتی از آن استفاده کنی اینجوری خیلی بهتر با نیازهایی که دارید درگیر می شوید و اگر بعدش همچنان نیازی به نرم افزار داشتید می توانید از بین نرم افزارهای موجود راحتتر انتخاب کنید .

    • سرکار خانم مفاخری عرض سلام و خدا قوت

      اکسل از همه نظر برای من خوب است فقط یک مشکل دارد که من را دلسرد میکند

      من تصمیم دارم همان طور که دوستان فرمودند CRM را جایگزین همه چیز قرار دهم و از آن پس فروش ها داخل همین نرم افزار ثبت شوند ، فاکتور ها با همین نرم افزار صادر شوند و مرجوعی ها هم همینطور و همه این اطلاعات به نام مشتری ثبت میشود

      همچنین به تدریج قصد دارم گزینه های خیلی بیشتری را هم اضافه کنم

      مشکل اینجاست که اگر حتی یک پوسته کاملا آماده و مناسب کار من برای اکسل وجود داشته باشد الکسل در عرض یک سال کارآیی خودش را برای من از دست خواهد داد چون حجم اطلاعات بسیار زیاد خواهد بود

      و انتقال این داده ها از اکسل به CRM کار بسیار سختی خواهد شد

      در ضمن من پوسته ای که مناسب کار من باشد را هم پیدا نکردم بنابراین خودم باید چیزی مناسب کار خودم بسازم

      ولی مشکل CRM هم این است که خیلی سنگین و پیچیده است با این حال فکر کنم اگر یک سال هم وقت صرف پیاده سازی اش بکنم باز هم راه حل جامع تری باشد

      ارادتمند

      • موافقم باهاتون …
        اگر حجم داده هاتون بالا باشه می شه گفت اکسل انتخاب بهینه ای نیست .
        البته اگر قرار است خودتان برنامه نویسی انجام دهید و یک برنامه ی جدید بنویسید پیشنهاد میکنم از ابتدا اکسل یا جداول آنرا طوری طراحی کنید که بتوانید از دیتا ها بعدا حتما استفاده کنید .
        اگر در اکسل یا اکسس دیتا ها را با طراحی نرمال شده و نیز نیاز آینده طراحی کنید دیتا هایی که تا قبل از آماده شدن برنامه ی جدید در آن وارد می کنید هم از دست نمی روند و زحمت مجدد براتون ایجاد نمی کنه .
        البته ما روشی که ما انتخاب کردیم این بود :

        یک برنامه ی ساده تحت وب نوشته ایم برای CRM برای ثبت اطلاعات به مرور و بر حسب و نیاز در حال توسعه ی امکانات آن هستیم . این روش برای ما خیلی خوب جواب داده اما از روش فقط در صورتی می شه استفاده کرد که تو مجموعه ی خودتان برنامه نویس داشته باشید یا دسترسی به برنامه نویسی که بتوانید به همکاری در طول مدت روش حساب کنید داشته باشید .

    • ما هم استفاده می کنیم، نرم افزار خوب و و در عین حال نسبت به سایر محصولات، قیمت خیلی مناسب تری داره.

  4. با سلام
    در انتخاب سی آر ام باید بسیار دقت کرد، چون اگر به درستی اجرا نشود هزینه سنگینی بر جای می گذارد . . . خیلی از شرکت ها این نرم افزار را پیاده سازی کردند ولی بعد از مدتی بدلیل پیچیدگی خاصش آن را رها کردند . . . فکر نکنیم به راحتی می شود سی ار ام را نصب کرد و اجرا کرد و بکار گرفت و سود را بالا برد . . . همانطور که گفتم خیلی سخت است، شما تمام سییستم های خود را باید کنار بگذارید و صرفا از سی ار ام استفاده کنید البته نه بصورت یک دفعه ای، بلکه گام به گام . . . تمام کارکنان هر روز باید با این نرم افزار کار کنند و داده در آن وارد کنند، حتی کوچکترین جزء را، پس آموزش کارکنان یک طرف قضیه هست که سخت و پیچیده است . . . بنابراین بسیار سخت و زمان بر است . . . برای همین اکثر شرکت ها بعد از مدتی رهایش می کنند . . . بنابراین توصیه میکنم با نرم افزارهای کوچکتری مانند چیزی که دوستان معرفی کردند شروع کنید تا دستتان بیاید که چه هست. . . . سی آرم ام به سادگی ای که بیان می شود نیست . . . البته منظور بنده مایکروسافت سی آر ام هست نه سی آر ام های ایرانی

  5. با سلام

    شرکت رقم سازان ارائه دهنده راه حلهای لویالتی (وفاداری مشتریان) مبتنی بر کارت و نیز راه حلهای جامع فروشگاهی ، میتواند پاسخ مناسبی برای نیاز شما داشته باشد.
    لطفا وبسایت ما را مطالعه فرمایید و یا با ما تماس بگیرید.
    http://www.raqamsazan.ir
    با احترام
    واحد بازاریابی شرکت رقم سازن
    دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۴۸۴۱۴۰
    دفتر مرکزی : تبریز – ۰۴۱۳۳۳۶۸۷۷۲

  6. اینجا ها می توانید نمونه ایی را که با اکسل کار CRM را در کسب و کارهای کوچک استفاده می کنند ببینید ، ایده بگیرید ، دانلود کنید و بر حسب نیاز خودتان تغییر دهید :
    http://excelcrm.blogspot.com

    http://www.vertex42.com/ExcelTemplates/crm-template.html

    https://drive.google.com/templates?category=2&type=spreadsheets&q=sales&sort=rating&view=public&urp=https://www.google.com/url?sa%3Dt%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26so&pli=1&ddrp=1#

    http://www.worksiq.com/sales-lead-tracking-spreadsheet

    این هم یک فیلم آموزشی خوب در این زمینه :

  7. سلام
    من فکر می کنم اکسل فعلا بهترین انتخاب برای شماست. چون برای واردکردن اطلاعات و استفاده از اون نیاز به نیروی متخصص ندارید و به راحتی می شه داده ها رو فیلتر و تحلیل کرد؛ کاملا هم منعطفه. اکسل به طور عادی نمی تونه به شما تاریخ تولدها رو یادآوری کنه اما می تونید هر ماه یا هر هفته تاریخ تولدهای ماه بعد یا هفته بعد رو فیلتر کنید وبه کارمندتون بدید تا تبریکات لازم رو ارسال کنه.
    مهمترین چیز اینه که نیازمندی هاتون رو دقیق مشخص کنید و تا جایی که می تونید ساده کار کنید تا سیستمهای پیچیده به جای کمک به شما بزرگترین دغدغه کاری شما نباشن.

  8. مصطفی یزدانی از قم

    باسلام
    نرم افزار CRM در اصل برای کسب وکارهای کوچک و متوسط ایجاد شده است پس سطح مهارت و تخصص کاربر ر ادر نظر گرفته است. شما با مدت کم کار می توانید به نرم افزار تخصص یابید. شاید بپرسید چرا؟
    جواب! چون سی ار ام از دل کسب وکار بیرون امده نه از ایده چند متخصص و خبره کامپیوتر
    شما هر فعالیتی ر اکه در کسب وکارتان دارید می توانید با گزینه های سی ار ام تطابق بدهید
    ارزش مشتریان شما انقدر است که با اکسل که قابلیت گزارش دهی شفاف ندارد خداحافظی کنید وبه سمت سی ار ام بروید
    سایت های زیر نمونه های سی ار ام فارسی هستند که می توانید بررسی کنید
    ۱-http://www.hara-soft.com/
    ۲-http://vtiger-farsi.com/
    ۳- http://parsvtiger.com/components/contact/
    ۴- http://behpishro.com/index.aspx
    ۵- http://www.payamgostar.com/

    خودم نیز با همکاری دوست ام یک بسته نرم افزاری ر افراهم نموده ایم که فارسی است و یک فرصت نصب ده روزه رایگان رادارد

    موفق وشاد باشید

  9. دوستان گرامی ، لازم دانستم توجه شما را به یک نکته جلب نمایم . حقیقت امر این است که وقتی گفتگو پیرامون چالش های یک حوزه خاص از فعالیت های اقتصادی شکل میگیرد قالبا در این گفتمان افکار بیشتر به سمت راهکارهای نرم افزار ی تمایل پیدا می کند. باید بگوییم اشتباه از همین جا شروع می شود. بنظر من رویکرد صحیح در حل این چالش ها نقد و بررسی روش پاسخگو به آنها می باشد. نرم افزاری که مبتنی بر یک روش تدوین شده نباشد قالبا ما را به مسیر آزمون و خطا هدایت می کند. حوزه مورد بحث مربوط به مدیریت ارتباطا ت با مشتری می باشد که می بایست مبتنی بر روش مهارت های حرفه ای فروش (professional sales skill-PSS)شکل بگیرد . و هر نرم افزاری که مبتنی بر این روش نباشد موفق نخواهد بود.

  10. اساتید عزیزم در سایت مدیران ایران سلام

    نمی دونید چه اندازه هیجان زده شدم وقتی این صفحه رو پیدا کردم این سؤال رو من مدت ها پیش در جریان یک ایمیل از سرکار خانم مفاخری پرسیده بودم زحمت کشیدند و من رو راهنمایی کردند ولی من همچنان نتونسته بودم تصمیم بگیرم تا اینکه دوباره امروز تصمیم گرفتم در این مورد مطالعه کنم سر به آرشیو مدیران ایران زدم و این مطلب رو پیدا کردم که دقیقا سؤال خودم بود و چندین جواب خوب از اساتید خوبم هم براش نوشته شده بود این یک هدیه واقعی برای من بود

    ممنون ازسایت مدیران ایران که این امکان جدید رو اضافه کردند

  11. سلام به همه دوستان
    شما به عنوان یک فروشگاه پوشاک فروش مرحله ای نداشته و ارتباط با مشتریتان نیز صرفا محدود به یک اطلاع رسانی ها قبل و بعد از خرید مشتری شده و اطلاعاتی که راجع به مشتری می توانید جمع آوری کنید تنها اطلاعات عمومی ایشان و خرید ها خواهد بود. با توجه به این موضوعات نرم افزار های اصلی CRM مانند مایکروسافت CRM با توجه به طول و عرضی که دارند بیش از اینکه بار از روی دوشتان بردارند کسب و کارتان را پیچیده می کنند. مانند اینکه من بخواهم برای سفرهای درون شهری یک جت بخرم. پیشنهاد می کنم شما بیش از اینکه در نرم افزار های CRM بدنبال جواب خود بگردید در حوزه نرم افزار های فروشگاهی که امکانات ارتباط با مشتری را نیز دارند جستجو کنید.

  12. با سلام
    ممنون بابت پاسخ شما
    حقیقت را بخواهید من متوجه این مسئله شدم و تصمیم گرفتم در قدم اول یک نرم افزار فروشگاهی خوب را پیاده سازی کنم

    من نرم افزار دشت همکاران سیستم را انتخاب کردم

    با تشکر

  13. سلام و سپاس از سایت خوبتون. سال نو بر شما مبارک.

  14. ممنون از سایتتون موفق باشید سال نو مبارک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *