دوازده پیشنهاد برای بهبود وضعیت سایت‌ کسب‌وکارهای نوپا

دوازده پیشنهاد برای بهبود وضعیت سایت‌ کسب‌وکارهای نوپا

خیلی از کسب‌وکارهای نوپا اطلاعات خوبی در مورد راه اندازی سایت ندارد و اشتباهات زیادی را در این راه مرتکب می شوند . در اینجا به ۱۲ نکته کاربردی و تجربی اشاره می کنیم که می توانند به بهبود وضعیت سایت کسب و کارهای نوپا کمک کند .

 

۱ – اگر هنوز سایتی ندارید و قصد ایجاد آن را دارید، در انتخاب اسم یا نام دامنه برای سایتتان کمی وقت بگذارید.

نامی که بتوان راحت آن را خواند، نوشت و به خاطر سپرد. تا حد ممکن کوتاه و وابسته به کسب‌وکار شما.

از انتخاب نام‌های مشابه با رهبران کسب‌وکارتان پرهیز کنید. این مورد نشان می‌دهد شما خودتان چیزی در چنته ندارید و از همان ابتدا یک مقلد و پیرو هستید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد!

چگونه محتوای وب سایت خود را تهیه کنیم

۲ – در ابتدا خیلی هزینه نکنید.

سایت به‌عنوان یک بخش مهم از کسب‌وکار شما است. باید به آن توجه ویژه‌ای بکنید. ولی این به آن معنا نیست که چند میلیون برای سایت خود هزینه کنید. مشتریان سایت شما را نمی‌خرند، محصول و خدمات شماست که برای آن‌ها ارزشمند است. اگر هم قرار است که کار خاصی را در سایت خود انجام دهید، بهتر است قدم‌به‌قدم پیش بروید و از همان ابتدا هزینه‌های سنگینی را برای خودتان ایجاد نکنید. خیلی وقت‌ها که کسب‌وکارتان پیشرفت می‌کند، ممکن است به این نتیجه برسید که اصلاً نیازی به آن بخش گران‌قیمت در سایتتان ندارید.

کوچک شروع کنید و هر وقت نیاز داشتید، آن را توسعه دهید.

 

۳ – از فونت مناسبی استفاده کنید. تاهوما یا کودک، فونت‌های دوست‌داشتنی و خوبی هستند.

همچنین اندازه و رنگ فونت شما، باعث قضاوت در مورد شما خواهد شد. نوشته‌هایتان را با فونت‌های خیلی بزرگ یا خیلی ریز و همین‌طور رنگ‌های غیرمعمول ننویسید.

تا می‌توانید کاری بکنید که چشم مخاطبینتان اذیت نشود و بخواهند که وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

 

۴ – از تصاویر استفاده کنید، ولی به‌اندازه و درست.

سایز تصاویر باید طوری باشد که سایت شما را با مشکل مواجه نکند و دچار افت سرعت نشوید.

تصاویر باید ترغیب‌کننده و درعین‌حال نزدیک به واقعیت باشند و سعی کنید از تصاویر تبلیغاتی خلاف واقع تا حد ممکن استفاده نکنید.

 

۵ – بخش درباره ما، یکی از بخش‌های مهم است. خلاصه‌ای صادقانه از خودتان و همکارانتان بنویسید.

این بخش به اعتمادسازی شما بسیار کمک می‌کند. فقط توجه کنید که به‌هیچ‌وجه این بخش را غلوآمیز ننویسید. مشتریان به‌سرعت تشخیص می‌دهند که شما راست می‌گویید یا نه و اگر از نوشته شما بوی صداقت را نشنوند، ممکن است دیگر هیچ‌وقت به سراغ شما نیایند. سعی کنید در این بخش یک آدرس و تلفن ثابت درج کنید.

 

۶ – احتمالاً صدها سایت دیگر هم هست که همین کاری که شما انجام می‌دهید را ارائه می‌دهند.

پس باید به دنبال وجه تمایز با آن‌ها باشید.

اینکه شما بهترین هستید و هیچ‌کس دیگری مانند شما کار نمی‌کند، وجه تمایز به‌حساب نمی‌آید!

ولی شاید پشتیبانی خوب شما، قیمت مناسب و ارائه بستر نرم‌افزاری کاربرپسند، بتواند برای شما وجه تمایز به‌حساب بیاید.

دوازده پیشنهاد برای بهبود وضعیت سایت‌ کسب‌وکارهای نوپا
دوازده پیشنهاد برای بهبود وضعیت سایت‌ کسب‌وکارهای نوپا

۷ – وبلاگ داشته باشید و در آن مطالب دست اولی بنویسید:

در مورد کارتان، مسائلی که با آن‌ها درگیر شده‌اید و توانسته‌اید حل کنید، کمکی که محصولات و خدمات شما به مشتریان می‌کند، مشکلاتی که برای کاربرانتان پیش آمده بوده و شما آن‌ها را حل کردید و … راستی سری به وبلاگ مدیران ایران هم بزنید … بخش درباره ی ما را هم در وبلاگ مدیران ایران مشاهده کنید . سعی کرده ایم ساده و کوتاه باشد.

 

۸ – نظرات مشتریان خود را – اگر وجود دارند و نظراتشان واقعی است – در سایت نمایش دهید.

برای این کار باید از مشتریان خود بخواهید که دو سه خطی در مورد شما و محصولتان نظر دهند. شاید مجبور شوید برای این کار پاداشی را هم در نظر بگیرید. اگر عکس مشتریان خود را هم در کنار صحبت‌هایشان قرار دهید که دیگر عالی می‌شود. فقط توجه کنید که این قرار دادن نظرات در سایت، با هماهنگی و اجازه آن‌ها باشد. چون خیلی‌ها دوست ندارند نام و تصویرشان در سایت شما به نمایش گذاشته شود.

 

۹ – اگر در سایتتان قرار است بخشی را بعداً راه‌اندازی کنید، از الآن جای خالی آن را به نمایش نگذارید.

بگذارید هر وقت این بخش آماده شد، آن را نشان دهید. به این هم فکر کنید که شاید تا چند ماه دیگر وقت نکنید این بخش را آماده کنید.

 

۱۰ – خودتان را الکی بزرگ نشان ندهید.

خیلی وقت‌ها شرکت‌های کوچک کارهایی را می‌کنند که بزرگ‌ترها به سبب بزرگی و غیر منعطف بودنشان از انجام آن‌ها عاجزند. پس از اینکه کوچک هستید، نترسید و خجالت نکشید و حتی در بعضی جاها شاید بتوانید از آن به‌عنوان وجه تمایز و قدرت خودتان هم نام ببرید.

معمولاً شرکت‌های کوچک‌تر، نسبت به مشتریان و مشکلات آن‌ها پاسخگوتر هستند.

 

۱۱ – سعی کنید رنگ و لعاب سایتتان با محصولات و نوع فعالیتتان همخوانی داشته باشد.

اینکه مد شده باشد که همه از رنگ مشکی یا آبی استفاده کنند، دلیل نمی‌شود که سایت شما هم همان رنگ و لعاب را داشته باشد. به صنعت خود، نوع مشتریان و نوع خدمات و محصولاتتان نگاه کنید و بر اساس آن‌ها قالب مناسبی برای سایتتان انتخاب کنید. ما در سایت مدیران ایران از رنگهای سبز و نارنجی استفاده کرده ایم. در محصولاتمان هم معمولاً همین رنگها استفاده می شوند.

 

۱۲ – حتی اگر سایتی دوست‌داشتنی و جذاب داشته باشید، انقدر سایت‌های مانند شما در اینترنت یافت می‌شود و انقدر سر کاربران اینترنتی شلوغ است که دیگر شما را به خاطر نیاورند.

برای اینکه بتوانید مخاطبان خوبی جذب کنید که همیشه به سایت شما سر بزنند و شما را فراموش نکنند، خبرنامه یا مطلب جذاب و مفیدی درست کنید و به ازای آن، ایمیل مخاطبانتان را جمع‌آوری کنید. این‌طوری هر چند وقت یک‌بار می‌توانید اعلام وجود کنید و از فراموش‌شدنتان جلوگیری کنید.

و با این روش، می‌توانید کم‌کم، مخاطبان را به مشتریان بالقوه و بعد بالفعل تبدیل کنید و کسب‌وکارتان را رونق دهید.

 

شاهین شاکری – مدیران ایران

———————————

شما چه نکاتی را می توانید به این متن اضافه کنید ؟ در بخش نظرات منتظر شنیدن آنها هستیم .

همچنین ببینید

درس کسب و کاری پوکمون گو Pokemon Go

۱۰ درس کسب و کاری که می توان از پوکمون گو (Pokemon Go) آموخت

باید اعتراف کنیم که بازی پوکمون گو (Pokemon Go) مهمترین پیشرفت در صنعت بازی در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *