آموزش وردپرس

۵ مهارتی که هر کارآفرین موفقی باید در آنها استاد باشد

در حالی که بحث در مورد اینکه آیا کارآفرینان، کارآفرین به دنیا می‌آیند یا بعدها به یک کارآفرین تبدیل می‌شوند همچنان ادامه دارد، یک موضوع هست که جای هیچ بحثی ندارد: اگر برخی مهارت‌های خاص را بهتر فرا بگیرید می‌توانید کارآفرین بهتری باشید. چه هم اکنون هم در این مهارت‌ها خبره باشید، یا اینکه شاید چند توصیه به کارتان بیاید، این‌ها حوزه‌هایی هستند که برای موفق شدن باید بر رویشان تمرکز کنید.

در حالی که بحث در مورد اینکه آیا کارآفرینان، کارآفرین به دنیا می‌آیند یا بعدها به یک کارآفرین تبدیل می‌شوند همچنان ادامه دارد، یک موضوع هست که جای هیچ بحثی ندارد: اگر برخی مهارت‌های خاص را بهتر فرا بگیرید می‌توانید کارآفرین بهتری باشید. چه هم اکنون هم در این مهارت‌ها خبره باشید، یا اینکه شاید چند توصیه به کارتان بیاید، این‌ها حوزه‌هایی هستند که برای موفق شدن باید بر رویشان تمرکز کنید.

 

۱- ارتباط‌ گری
اگر کارآفرینی هستید که به تنهایی کار می‌کنید، شاید فکر کنید که ارتباط‌گری و انتقال درست مقاصدتان به دیگران مساله چندان مهمی نیست، چراکه کارمندی ندارید که بخواهید با او تعامل داشته باشید. اما به هر حال باید با مراجعه‌کنندگان و مشتریانتان از طریق ایمیل و تلفن یک ارتباط واضح و روشن داشته باشید ، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پیام‌هایی که از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی به مخاطبین می‌دهید دقیقا آن‌ چیزی باشد که می‌خواهید. اگر کارمند هم داشته باشید که برقراری ارتباط مناسب مهم‌تر هم می‌شود. به هر حال، ضعف در ارتباط‌گری مناسب و رساندن منظور، باعث کاهش بهره‌وری و روحیه کاری تیم شما خواهد شد. اگر تیم‌تان به درستی متوجه دستور‌العمل‌های شما نشوند اشتباهات بیشتری هم می‌کنند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد!

برای ما هم نان تازه بگیر! – داستان موفقیت

نکاتی برای بهبود: حتی اگر در ارتباط‌گری ماهر نیستید، توجه به عکس‌العمل افراد می‌تواند به عنوان نشانه‌ای باشد که چقدر در برقراری ارتباط موفق بوده‌اید. از کسی که با او صحبت می‌کنید بپرسید آیا حرف‌های شما را درک می‌کند؟ همچنین به او فرصت سوال کردن برای روشن شدن موضوع را بدهید.

۲-  نام تجاری (برند- شخصی یا تجاری)
چه دارید تلاش می‌کنید که برای کسب‌وکارتان برندی پیدا کنید، و یا می‌خواهید خودتان را به عنوان یک متخصص در حرفه‌تان تثبیت کنید، دانستن اینکه چطور این باید این کار را در اینترنت انجام داد برای موفقیت شما الزامی است. انتخاب برند با فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شود، و با انتشار محتوا شکل می‌گیرد، چه بر روی وب‌سایت‌تان چه خارج از آن. اما مراقب باشید، چراکه محتوای ضعیف می‌تواند منجر به یک نام تجاری (برند) منفی شود. دانستن این نکته بسیار مهم است که چطور باید محتوا و منابع را به جامعه مخاطب هدف‌ ارائه داد که هم خواهان آن باشد و هم برایش ارزشمند باشد.

نکاتی برای بهبود: نویسنده خوبی نیستید؟ یا احساس می‌کنید شبکه‌های اجتماعی خیلی دشوار هستند؟ گام‌های کوچک بردارید. با نوشتن یک مطلب وبلاگی در هفته شروع کنید، یا حتی یک نویسنده استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. با افزایش اعتماد به نفس،‌ تعداد مطالبتان را افزایش دهید، این کار باعث می شود که به تعداد هوادارانتان اضافه گردد و بازدیدهایتان هم افزایش پیدا کند.

۳- فروش: شاید احساس شباهتی با فروشنده‌ها نکنید، اما حقیقت این است که اگر یک کسب‌وکار را مدیریت می‌کنید، با فروش سروکار دارید. ممکن است یک تیم فروش داشته باشید که تمام امور مربوط به فروش بر عهده آنها باشد، اما هر بار که در مقابل جمعی در مورد کسب‌وکارتان و اهدافش صحبت می‌کنید، یا با یک فروشنده مذاکره می‌کنید، یا کسی را برای انجام کاری قانع می‌کنید، از مهارت‌هایتان در فروش استفاده می‌کنید.

نکاتی برای بهبود:  استراتژی‌های متفاوتی برای فروش اما بدون فروختن وجود دارد. مکالماتی که با مراجعه کنندگانتان داشته‌اید را در نظر بگیرید. آنهایی که منجر به فروش شدند، قانع کردن مشتری برای خرید آنچنان سخت نبوده است. معمولا در این مواقع شما به آنها کمک می‌کنید که راه حلی را برای مشکلی پیدا کنند. اگر تمرکز شما به جای فروش بر کمک کردن استوار باشد، در مورد روند فروش احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید و فروش بیشتری هم خواهید داشت.

۴- استراتژی: به «همین لحظه» در کسب‌وکار فکر کردن ساده است، چراکه لمس نتایج آن ساده می‌باشد. اما تصویر بزرگتر، چالش‌ها و اهداف بلند مدت چه؟ چقدر به آنها فکر می‌کنید؟ بدون توجه مداوم به استراتژی کسب‌وکارتان و ارزیابی ماهرانه این استراتژی نسبت به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید و رقیبانتان، نمی‌توانید امیدوار باشید که در طول زمان بتوانید کسب‌وکارتان را گسترش دهید و در بازار رقابت کنید.

نکاتی برای بهبود:‌ زمانی را به رویاپردازی به آینده کسب‌وکارتان اختصاص دهید. به کجا می‌خواهید هدایتش کنید؟ دیدگاهتان چیست؟ چگونه می‌توانید به آن برسید؟ اهدافتان را تعیین کنید، بعد نقشه‌های قابل اجرایی برای پیاده‌کردنشان طرح کنید. یادتان باشد که اهدافتان را فراموش نکنید. همیشه آنها را جلو و مرکز تمام کارهایی که انجام می‌دهید قرار دهید.

۵- امور مالی: درست است که برای اینکه بتوانید با موفقیت کسب‌وکارتان را اداره کنید لازم نیست که متخصص حسابداری باشید، اما به هر حال باید درک معقولی از امور‌ مالی داشته باشید، حاشیه سود، نقدینگی و بودجه. هر چه بیشتر با همه این اعداد و ارقام راحت باشید، اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت و تصمیمات بهتری هم خواهید گرفت. اگر حسابداری دارید که تمام کارهای مالی‌تان را انجام می‌دهد خیلی هم خوب است، اما نباید کمک آنها جلوی شما را بگیرد که در مورد امور مالی‌تان تحقیق کنید و بدانید که پولتان کجا می‌رود. این وظیفه شماست که مخارج را پایین بیاورید، کارایی را بهینه کنید و راه‌هایی برای افزایش درآمد بیابید.

نکاتی برای بهبود: با صرف زمان در سیستم حسابداریتان کار را شروع کنید. از طریق گزارش‌ها می‌توانید مقدار زیادی در مورد سود و زیانتان، میزان متوسط درآمد مشتریان و مخارج بیاموزید. ابزاری که به شما کمک کند که درآمد و مخارجتان را به صورت نمودار ببینید می‌تواند بسیار موثر باشد.  (من شخصا از  Godaddy Bookkeeping استفاده می‌کنم و بسیار مفید است.)

منبع مقاله و عکس: نشریه آنتروپرونور | نقل از وب سایت خورشید خانم


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

تفاوت کارآفرینان با مدیران حرفه ای و صنعتگران سنتی

در این مطلب قصد داریم به تفاوت کارآفرینان با مدیران حرفه ای و صنعتگران سنتی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *