آموزش وردپرس

دوره پیشرفته تدوین هویت یکپارچه برند

رویکردی تخصصی و جامع به گام سوم کمپین برندینگ (آفرینش ذهن برند)

«کتاب هویت یکپارچه برند» چیست و چگونه تدوین می شود؟

(How to Create Brand Book)

 تدوین کتاب هویت یکپارچه برند؛ از «واقعیت» تا «حقیقت»!

 مُد شدن عبارتهای «برند» و «برندینگ» در ایران، طبق معمول مجالی برای فرصت طلبان ایجاد کرده تا برای بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار، نیازهای جدید مانند «کتاب هویت برند» ایجاد کنند. در این میان حداقل دو مشکل وجود دارد: نخست آنکه همه کسب و کارها و حتی برندها در همه زمانهای عمر خود و با همه شرایط نیاز به سند هویت یکپارچه سازمانی برند (Brand Book) ندارند و دوم آنکه با فرض لازم بودن آن، آنچه که امروز تحت این عنوان ارائه می شود، در اکثر قریب به اتفاق موارد صرفا «هویت بصری» برند است که تنها یک بخش از چهار بخش کلیدی کتاب برند را تشکیل می دهد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد!

چگونه یک برنامه برندسازی درون سازمانی موفق بسازیم؟

این دوره برای متخصصان و مدیران ارشد برند که با مفاهیم بنیادین مارکتینگ و برندنیگ آشنا هستند، طراحی شده و در سطح پیشرفته به معرفی فلسفه و چگونگی تدوین هویت های چهارگانه برند که در قالب کتاب برند ارائه می شود، خواهد پرداخت.

این دوره توصیه می شود به:

۱) مدیران هنری و طراحان ارشد گرافیک نه برای آنکه سواد بصری و رسانه ای خود را بالا ببرند، بلکه برای آنکه با پیش نیازها و استراتژی های موثر بر تدوین هویت بصری و المانهای سمبلیک برند آشنا شوند، تصمیمات کلیدی و بخشهای اصلی کتاب هویت یکپارچه برند به ویژه پیش نیازهای بخش ویژوال را بشناسند و از ترجمان آن مفاهیم در بخش ویژوال بهره ببرند تا نقش خود را در تدوین هویت یکپارچه برند، بهتر و موثرتر ایفا نمایند.

۲) مدیران استراتژیک برند و طراحان کمپین های یکپارچه ارتباطات برند (IMC, IBC) نه برای آنکه با برنامه ریزی رسانه ای و نحوه استفاده از ابزارها درکمپین آشنا شوند، بلکه برای آنکه با هویت های چهارگانه برند و نحوه تدوین هسته اصلی و بنیادی پیام (Core Message) آشنا شوند و از آن در طراحی پیام و برنامه ریزی رسانه به نحو احسن در جهت ارائه و توسعه یکپارچه برند در ذهن مخاطبان بهره ببرند.

۳) کلیه صاحبان برند و دیگر فعالان حوزه برند و ارتباطات برند برای آنکه تنها بخش غیر قابل برون سپاری برندینگ را بشناسند و قبل از اقدام به هر کاری در حوزه معرفی برند، هویت یکپارچه برند خود را تدوین کنند.

۴) و همه علاقمندان به بخش هویت سازی برند به عنوان مهمترین گام در فرایند برندنیگ برای آشنایی با واقعیت «هویت برند» و نحوه تدوین سند هویت سازمانی برند.

سرفصل مطالب (اختصاصی بر اساس مدل بانیک)

  • آشنایی با مفهوم کتاب برند (Brand Book) و پاسخ به هفت سئوال کلیدی در مورد آن
  • آشنایی با چهار ماژول اصلی کتاب برند
  • ماژول اول: هویت استراتژیک
  • استراتژی برند
  • معماری برند
  • مدیریت پورتفوی برند
  • پایش برند
  • ماژول دوم: هویت مفهومی
  • مفاهیم و المانهای هویت درونی برند
  • مفاهیم و المانهای هویت میانی برند
  • مفاهیم و المانهای هویت بیرونی برند
  • ماژول سوم: هویت کلامی
  • نامگذاری، تگ لاین، مانترا، اسلوگان و…
  • ماژول چهارم: هویت بصری
  • معرفی المانهای بصری برند

ویژگی های دوره: 

هزینه دوره: ۹۰۰ هزار تومان

(۳۰% تخفیف برای اعضا و شرکت کنندگان دوره های قبلی بانیک)

گواهی نامه:

گواهی نامه پایان دوره «بانیک» + ارائه گواهی BANik Approved برای کلیه پروژه های آتی شرکت کنندگان (ویژه تدوین کنندگان کتاب برند)

زمان : از پنجشنبه ۱۸ دیماه ۹۳

در سه هفته متوالی از ساعت ۱۴ الی ۲۰ جمعاً به مدت ۱۸ ساعت

وب سایت : www.banik.ir

تلفن تماس : ۴۳ ۷۵ ۹۲ ۲۲ – ۰۲۱


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

کارگاه خلاقیت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

به نظر شما در وضعیت امروز ما، آینده بیش‌تر نقش دارد یا گذشته؟ به نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *