آموزش وردپرس

عذرخواهی در مواقع لزوم+دانلود فیلم

اجازه دهید پیش از هر چیز قدری شما را با موضوع آشنا کنم. اگر در کار خودتان، حداقل سالی یکبار احساس نیاز به عذرخواهی از کسی را نداشته باشید، می تواند نشان دهنده عدم تلاش شما باشد. منظور من اشاره به عذرخواهی در قبال رفتارهای بد شما نیست. در واقع برای عذر خواهی نیازی به رفتار بد نداریم. اشاره ی من به عذر خواهی در پاسخ به یک تعارض مثبت، یا مواردی از تنش یا خشم ناخواسته است. مواردی که در نتیجه شخصیت یا دیدگاه متفاوت نسبت به یک مسئله ایجاد می شود. چیزی که کاملا طبیعی است. هدف شما تلاش برای ایجاد یک هماهنگی کامل در تیم نیست. بلکه این تنها بدین معناست که شما عملکرد ضعیفی داشته اید.

عملکرد عالی نیازمند گفتگوهای سخت و دشوار است، و در ادامه این مکالمات دشوار گاهی نیازمند یک عذر خواهی صادقانه هستند. . پس اجازه دهید در مورد چگونگی یک عذر خواهی خوب و ساده صحبت کنیم.

تمامی عذرخواهی های موثر دارای چهار ویژگی مشترک هستند. نخست اینکه یک عذرخواهی مطلوب، همیشه صادقانه است. شما هرگز نمی توانید وانمود به عذر خواهی کنید. شما نمی توانید تنها به دلیل انتظار یک شخص از او عذرخواهی کنید. شما تنها به خواست خودتان عذرخواهی می کنید. شما احساس می کنید که این عذرخواهی ضرورت دارد و بر این باور هستید که در صورت عدم عذرخواهی روابط شما لطمه دیده با کاهش پیدا می کند.

ثانیا تمامی عذر خواهی ها بسیار خاص و ویژه بوده و متعلق به کسی است که عذر خواهی را انجام می دهد. منظورم این است که شما باید عامل عذر خواهی که توهین آمیز به حساب می آید را مطرح کنید. بدنبال شریک قرار دادن کسی یا مقصر جلوه دادن دیگران نباشید، مسئولیت آن را بپذیرید. مقصر بودن خود را بپذیرید. شما برای شریک کردن دیگری یا انداختن تقصیر بر گردن همکار خود اینجا حضور ندارید، شما اینجا هستید تا در قبال کار زشتی که انجام داده اید عذر خواهی کنید. همچنین یک عذرخواهی مناسب باید به موقع انجام شود. زمان مناسب برای عذرخواهی، اولین فرصت ممکن است. دقیقا پس از اتفاق رخ داده شده، به عبارتی در طی چند ساعت یا روز، نه هفته ها و ماهها بعد از آن اتفاق.

نکته ی خیلی مهمی که باید به آن اشاره کنم اینست که مطمئن شوید زمان کافی برای از بین رفتن احتمال هرگونه ابراز احساسات غیر طبیعی که احتمال شکل گیری آن وجود دارد را طی کرده اید، تا در یک وضعیت آرام و کنترل شده اقدام به عذرخواهی کنید. در نهایت سعی کنید راه حلی را پیشنهاد کنید. در تیم های اجرایی و با عملکرد مطلوب، رخداد تنش کاملا اجتناب ناپذیر است. با این وجود سعی کنید راه حل هایی را برای ممانعت از بروز تنش در آینده پیش بینی کنید. اگر کار خاص و ساده ای در این رابطه وجود دارد، انجام دهید. مثلا شاید چیز ساده ای مثل مخالفت با یک شخص بخصوص در محیطی دور از دید دیگران، بجای عنوان کردن آن در برابر دیگران. اغلب تغییراتی کوچک نظیر این مورد، می تواند عاملی باشد برای اجتناب از تمام مسائل آینده!

افراد خشن و سخت کوش اغلب با همکاران و دوستان خود به اشکال مختلف دچار تنش می شوند، حتی گاهی اصلا قصدی هم در این رابطه در میان نیست. به هر حال، این امری طبیعی است. در چنین مواردی خودتان قدم اول را بردارید بطور مناسب اقدام به عذر خواهی کنید. اینگونه، شما به اعضای تیم ادامه داشتن یک گفت و گوی سازنده و سالم را نوید می دهید.

منبع : مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

لابراتوارهای طبیعت زنده

مدیریت عملکرد کارکنان در لابراتوارهای طبیعت زنده (سینره)

( مبتنی بر مدل TTM ) اندازه‫گیری، بازخورد و تقویت مثبت‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ منبع : ماهنامه تخصصی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *