مربی
مربی

مربی گری تیم شما+دانلود فیلم

طی سال های نه چندان دور، نقش رهبران فقط دیکته کردن و دستور دادن بود. در اصل به مردم می گفتند که چه کارهایی را باید انجام دهند. در حال حاضر همه چیز به سرعت در حال تغییر است. امروزه موفقیت به عنوان یک رهبر، تماماً وابسته به همکاری و مشارکت است . امروزه رهبر بیش از آن که یک دیکتاتور باشد، نقش یک مربی را ایفا می کند. تمامی مربیان بزرگ از تعدادی روش های مشترک بهره می برند. این راهکارهای شناخته شده را امتحان کنید. در اولین مرحله باید به وضعیت حال حاضر خودتان توجه داشته باشید. این تنها شگرد غیر مستقیمی است که من برای شما شرح می دهم، اما مهمترین شگرد آموزشی است که آنرا در اختیار دارید. چه آن را تصدیق کنید یا نه، اعضای تیم به دقت شما را زیر نظر دارند.

آنها رفتار و هرگونه اختلافی را بین استانداردهای مورد تائید شما و آنچه که در واقع انجام می دهید به شدت موشکافی می کنند. برای آنها یک الگوی کامل باشید. سپس سوالاتی به منظور کسب اطلاعات بیشتر بپرسید. هنگامی که با تیم خود همکاری متقابل دارید، همیشه به جای این که با عجله به سوالات آنها پاسخ دهید، سعی کنید از آنها سوال بپرسید. شما میتوانید سوال آنها را پاسخ دهید و اینگونه در کوتاه مدت از نظر زمانی صرفه جویی کنید، یا اینکه در گفتگویی مملوء از سوالات فکر شده به تحریک آنها بپردازید. برای مثال اگر کارمندی در رابطه با مشکل یکی از مشتریان به سراغ شما آمد، می توانید بلافاصله پاسخی به وی بدهید و یا می توانید از او بپرسید که آیا با دیگر اعضای تیم در این رابطه صحبت کرده است؟ یا شاید هم نظر خودش را در رابطه با آن مسئله بپرسید! در کل باید گفت که شما در عین پاسخگویی به سوالات وی خواهان رشد و ترقی دادن وی نیز هستید. پس از این رشد و تکامل تیم را تسهیل کنید. هر دوره از عملکرد، نشان دهنده یک یا دو مورد از فرایند ها یا رفتار هایی است که قصد هدف قرار دادن آن را دارید. شما در هر بازه زمانی معین تنها نیاز به شناسایی یک یا دو مورد دارید. به عنوان مثال در این دوره شاید تمرکز خود را بر کاهش ناکارآمدی در برگزاری جلسات متمرکز کنید.

در بازه زمانی بعدی شاید یک مهارت بین فردی، مثل ارائه یک بازخورد مناسب را انتخاب کنید. بعنوان یک مربی نقش شما تسهیل و توجه به پیشرفت و آغاز گفتگویی جهت حفظ تمرکز اعضای تیم است. در نهایت زمان های نشان دادن عکس العمل های خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مربیگری به معنای آگاهی از زمان مناسب برای مداخله کردن و یا خودداری از هرگونه عکس العمل می باشد. شما همیشه به عنوان یک مربی در جستجوی زمانهایی برای یادگیری هستید. اما قبل از آنکه با سوالات و گفتگو کار خود را آغاز کنید، به دقت توجه کنید، که آیا آن فرد یا گروه از لحاظ عاطفی در وضعیت مناسبی برای یادگیری قرار دارند یا خیر؟ شاید در وضعیت خوبی باشند! یا شاید به زمانی برای از بین بردن برخی از تنش ها نیاز داشته باشند. به علاوه، گاهی اوقات ممکن است شما تمایل به آموزش داشته باشید، اما آنها نیازی به مربی نداشته باشند. اگر شما قدری عقب کشیده و آنها را به حال خودشان رها کنید، خودشان با کمک یکدیگر موفق به حل و فصل مسئله خواهند شد. در دنیای مدرن رهبری و مدیریت، وظیفه شما کمک، تسریع و آموزش در کارهاست. شما یک مربی هستید. راهکارهای ارائه شده در بالا را دنبال کنید، آنگاه می بینید که از فرصت خوبی برای تبدیل شدن به یک مربی برنده برخوردار خواهید شد.

منبع : مدیران ایران

همچنین ببینید

آموزش کارکنان

اهمیت آموزش کارکنان در سازمان های مختلف + دانلود فایل صوتی

آموزش کارکنان ، به نظر برخی از مدیران یک هزینه است . هزینه ای که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *