آموزش وردپرس

جلب اعتماد +دانلود فایل صوتی مقاله

اعتماد یکی مهمترین و ضروری‌ترین عناصر برای تیمهایی است که عملکرد بالا دارند. اگه آدمها به شما اعتماد کردند، معنی اش این است که می خواهند با شما صادقانه رفتار کنند و قصد دارند که به پشتوانه‌ی شما ریسک کنند. نوآوری و تغییر هیچوقت اتفاق نمی افتد، مگر اینکه تیم شما به شما اعتماد داشته باشد. اگر میخواهید بدانید که چگونه می شود اعتماد را جلب کرد، اول باید بفهمید که این چیزی نیست که خودتان بتوانید به زبان بیاورید. شما نمی توانید خیلی راحت به بقیه بگویید که به شما اعتماد کنند. حقیقتش را بخواهید اگر این حرف را بزنید خیلی هم عجیب و مسخره ا‌ست. بجای آن ، باید طوری رفتار کنید که اثباتی برای قابل اعتماد بودنتان باشد.

فایل صوتی این مقاله را همینجا بشنوید!

حجم این فایل صوتی ۳MB   و در حدود ۴ دقیقه می باشد.

جلب اعتماد
جلب اعتماد

این چهار نکته‌‌ی رفتاری که می خواهم بگویم را در نظر بگیرید تا بتوانید اعتماد بقیه را جلب کنید.

اولین نکته : این است که طبق اصول رفتار کنید. هر تصمیمی که می گیرید، صادق باشید و بر اساس قاعده عمل کنید. منظور من فقط پیروی از سیاست ها و آیین نامه ها و قانون نیست. طبق اصول رفتار کردن یعنی کاری را که صحبتش را کرده ای که انجام میدهی را بتوانی چقدر خوب و درست انجام بدهی. اگر شما بگویید آن کار را می کنم، اما بعد بجای آن یک کار دیگری را انجام دهی، اعتماد خیلی زود دود شده و به هوا می رود. پس همیشه سر حرفتان بمانید.

دوم اینکه : دنبال راهی بگردید که مفید باشید. بعضی از افراد به این می گویند روش رهبر خدمتگزار و این یعنی دنبال فرصت هایی بگردید که به بقیه کمک کنید تا بتوانند به اهدافشان برسند.این روش بر این اساس است که شما در صورتی موفق هستید که زیر دستان شما هم موفق باشند. هر چقدر شما برایشان مفیدتر باشید، بیشتر به شما اعتماد می کنند.

نکته سوم اینکه : یادتان باشد که شما بعنوان یک رهبر همراه پرسنل هستید، نه یک دیکتاتور . با فرض اینکه فرصت کافی دارید و بسته به مسئله‌ای که با آن درگیر هستید، باید در تصمیم گیری‌هایتان این را در نظر بگیرید که شما با زیردستانتان همکار هستید و می خواهید با نظر جمع به نتیجه برسید. اینگونه حسی که نتیجه گیری نهایی شما به آن ها می دهد عامل مهمی برای جلب اعتماد است و در آخر اینکه غرور را کنار بگذارید.

این یعنی فروتنی، یعنی پایین آوردن خودتان و پذیرفتن اشتباهاتتان.

اینکه متواضع باشید معنی اش این نیست که نمی توانید از خودتان اعتماد به نفس نشان دهید. منظور این است که شما باید هر از گاهی یک مقدار خودتان را پایین بیاورید و در کنار بقیه اعضای تیم قرار بگیرید. پایین آوردن خودتان خیلی کار راحتی است . خودتان را دست بیندازید ! به وقتی فکر کنید که داشتید چیزی را یاد می گرفتید، یا کار نا درستی کردید، یا حرف بدی زدید. همه‌ی ما از این اشتباهات انجام داده ایم! از آن ها استفاده کنید و بعد بپذیرید که شما هم اشتباه می کنید. برای جلب اعتماد، سعی نکنید که اشتباهاتتان را مخفی کنید و خودتان را بی نقص نشان بدهید.

از اشتباهاتتان استفاده کنید، به آن ها بخندید، و ازآن ها درس بگیرید. آدمی که بخواهد و بتواند از این نکته‌ها استفاده کند، لازم نیست به بقیه بگوید که به او اعتماد کنند. رفتارش گویای مطلب است . طبق اصول رفتار کنید، مفید باشید، مشارکت کنید و غرورتان را کنار بگذارید. وقتی این کارها را انجام دادید، بدانید که شما زیر بنای جلب اعتماد را ساخته اید .

منبع : مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

حق داریدرفتار،افکار واحساساتتان را قضاوت کنید

قضاوت نهایی با شماست: این به ظاهر از واضحات است وشکی هم در حقانیت آن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *