ساده ترین راه برای افزایش پول

در هر موقعیتی که باشید پاسخ سوال این سوال جذاب خواهد بود : چگونه پول هایمان را افزایش دهیم؟

خیلی ساده است: خرجش نکنید تا افزایش یابد! به طور کلی بازرگانان به ده طریق سرمایه خود را هدر میدهند که در اینجا به انها اشاره مینماییم.

اگر تاجری بتواندکل وقت و پولی را که هدر داده است دوباره بدست اورد، تولید ناخالص ملی ما(GNP) سر به فلک خواهد کشید.من نمیتوانم اینرا از نظر علمی ثابت کنم، اما در برنامه های اقتصادی ، در صورت های درامدی(از جمله صورت درامد خودم)،در گزارشات ورشکستگی بانکی و نیز در اطراف خودم به اندازه کافی شاهد هدر دادن پول بوده ام. برای برنده شدن در بازی پول باید دوست پول خود باشید.شما باید پولتان را در جایی خرج کنید که به موفقیتتان کمک کند نه اینکه انرا خرج اموری کنید که شبیه ان است.شما باید پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید نه اینکه به نیاز های خود پاسخ دهید.

بنابراین قبل از امضای هر چکی یا گرفتن کارت اعتباری یا امضای قراردادی از خود بپرسید که :”ایا این درراستای رونق کسب و کار من است؟”

اگر پاسخ منفی است ،سعی کنید حتی الامکان یک دلار کمتر از دست بدهید یا یک دلار کمتر قرض داده و یا خرج کنید.

money1

من به تجربه ده طریق اصلی از دست دادن پول توسط تاجرین را جمع اوری کرده ام که عبارتند از:

۱-لوگوهای سفارشی ،سربرگ های فانتزی و دیگر علایم موفقیت. شاید اینها به شما احساس تاجر بودن بدهند اما برای شما نون و اب نمیشن! به جای اینکارها خودتان الگو و مارک مناسب را با نرم افزار ورد خود طراحی کنید.این کار را برای طراحی کارت ویزیت، سربرگ، پاکت ها و فاکتورهای خود نیز انجام دهید.خودتان میتوانید در Project Gallery of Microsoft Word یا Template Chooser in Apple’s Pages الگوهای مناسب را پیدا کنید. اگر اینها راضیتون نمیکنن، در HP.com و Avery.com الگوهای رایگان برای استفاده در کاغذ ها و فرم های مختلف وجود دارند.

 

۲.دفاتر انچنانی، مثل این است که تا صبح در مورد پیتزا حرف بزنید   چه کمکی به رفع گرسنگی شما خواهد کرد؟ شاید اتاق نشیمن دفتر خوبی نباشد اما دست کم این است که از جیبتان خرج نکرده اید. اگر نیازی به یک دفتر رسمی ندارید ، بیخود پولتونو خرج نکنید.

 

۳- ماشین صفر. ماشین اخرین سیستم شما را تبدیل به یک تاجر خوب نمیکند. بلکه شما را فقیر تر هم میکند. اگر همین ماشینی که دارید کارتونو راه میندازه نیازی به ماشین دیگر نیست بجای این کارها سعی کنید سفرهای تجاری خود را بیشتر کنید و از خرجتون کمتر کنید.

 

۴-تبلیغات، امضا ، بروشور ، وبسایت و … مال از شما بهتران است.در اغاز کار ، به هرچه دارید بسنده کنید.

 

۵-مشاورین. متاسفانه باید بگوبم که اغلب مشاورین ساعت خودتان را امانت میگیرند تا به شما بگویند ساعت چند است! سعی کنید اگر دانش راکت را ندارید خودتان تصورش کنید.

 

۶-اگر سرازیری را ادامه دهید به راسته میرسید.

شما در جایگاهی نیستید که سرمایه ریسک شخص دیگری شوید.اگر نمایندگی یک تبلیغات جدید با اصرار به شما در مورد جذابیت ان حرف زد، از انها بخواهید که بعد از اثبات حرفشان با شما تماس بگیرند.سعی نکنید موش ازمایشی دیگران شوید.

 

۷-شروع یک کسب و کار به خاطر علاقه دوستتان به ایده شما.

دوست داشتن یا حتی عشق ورزیدن به یک ایده یک چیز است و اینکه همه چیز دست به دست هم بدهد تا پول ان در بیاید یک چیز دیگر است. هیچ چیز بهتر از این نیست که قبل از دست به کار شدن بازار را تست بزنید.

 

۸-ارایه استراتژی بازاریابی براساس تفکراتتان بسیار عالی است.

اگر مشتریان شما مثل شما نیستند بسیار خوش شانس هستید.در عوض،کاملا بازار را بررسی کنید: چه میخوانند؟چه چیز را در تلویزیون میبینند؟چه چیز میخورند؟سپس پیام خود را براساس انچه مور د پسند انهاست (نه خودتان) ارایه کنید..

۹ – دست کم گرفتن رقیب

یا بدتر از ان :به هیچ انگاشتن رقیب.هر طرح اقتصادی که ادعای بی رقیب بودم بکند من بلافاصله جایی را برای ان در سطل اشغالم در نظر میگیرم.اگر نتوانید رقبای مستقیم و غیر مستقیم خود را بشناسید،بازار خود را نشناخته اید.و اگر بازار خود را نشناسید،باید سخت تلاش کنید تا در کاری که هرگز نکرده اید سرامد شوید!

۱۰-فکر کنید محصول یا خدمات شما همانی است که فروخته میشود.

این یک واقعیت تلخ است که: بزرگترین استرتژی های بازاریابی معمولا محصولات عالی را زمین میزنند. تاجرین همواره در مورد محصول یا خدمات خود سخن میرانند اما تاجر موفق وقت خود را صرف ان میکنند که چه کسی به دنبال خرید محصولات است و چگونه به انها دسترسی پیدا میکنند. محصولات به خودی خود فروخته نمیشوند این بازاریابی است که این کار را انجام میدهد.

نگارنده: کت لیستر | ترجمه : مدیران ایران

money2

 

 

همچنین ببینید

چالش‌های پیش‌روی اقتصاد کشور

چالش‌های پیش‌روی اقتصاد کشور و راهکارهایی جهت رفع آن

چالش‌ها – رشد چشمگیر حجم پول و نقدینگی در اقتصاد کشور از طریق افزایش پایه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *