پرسشنامه
پرسشنامه

۵ اشتباه رایج خوداشتغالی و نحوه ی اجتناب از آنها

اشتباهات کسب و کاری در خوداشتغالی عواقب جدی به همراه دارند. برای اکثر مردم خوداشتغالی انتخابی جذاب است.  داشتن برنامه ی انعطاف پذیر و پیشرفت مالی وقتی فرد برای خودش کار می کند، باعث محبوبیت این روش شده است، اما در این روش هم، همانند سایر روش های کسب و کاری، خطرات و تله هایی وجود دارد.

در ادامه ی این نوشته ۵ اشتباه رایجی که افراد در خوداشتغالی مرتکب می شوند و نکاتی برای جلوگیری از آنها آورده شده است.

 

self-employment-mistakes-modiriran

 

۱- مدیریت زمان نامناسب

وقتی فرد برای خودش کار می کند، در برنامه ی زمانی انعطاف پذیری زیادی دارد اما با این حال باید زمانش را به طور درست و مناسب مدیریت کند. وقتی رئیسی وجود دارد، نظارت او باعث افزایش کارایی می شود، اما در خوداشتغالی رئیسی وجود ندارد و شما باید به خودتان متکی باشید و طوری کار کنید که بازدهی بهینه ای داشته باشید.

علاوه بر این، بسیار مهم است که بین زندگی شخصی و کاری تفاوت قائل شوید. اگر خارج از خانه کار می کنید، ممکن است وسوسه شوید تماس تلفنی یا ایمیل مشتریان را شب در خانه پاسخ دهید. باید ساعتی را برای توقف کار در نظر بگیرید و بعد از آن را به خانواده و دوستانتان اختصاص دهید.

 

۲- عدم توجه به هزینه ها و درآمد

برای اغلب مردم، کسب و کار کوچکشان انعکاسی از چیزهایی است که به آنها علاقه دارند و این علاقه وظایف وقت گیر و آزاردهنده ای مثل دفترداری را شامل نمی شود. متاسفانه! ثبت درآمد و هزینه ها برای هر تلاش کارآفرینی ضروری است. نباید طول سفر و هزینه های آن را روی یک تکه کاغذ آن هم بد خط و ناخوانا بنویسید یا فرض کنید مقدار پولی که مشتری پرداخته است را می توانید بعدا بیاد آورید. حداقل باید اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه ها را در دفتری یا یک برنامه کامپیوتری مثل اکسل ثبت کنید. بهتر است برای یادگرفتن و آشنایی با حسابداری و یک نرم افزار حسابداری سرمایه گذاری کنید.

 

۳- فرض اینکه به یک قرار داد حتما عمل خواهد شد.

بعد از اینکه قراردادی با مشتری امضا کردید، با خیال راحت فکر می کنید که معامله انجام خواهد شد؟ ممکن است انجام نشود.

ممکن است با شرکت های معتبر و بزرگی روبرو شوید که رد کردن یک قرار داد برای آنها کار راحتی باشد.

بهترین راه مقابله با این مشکل ایجاد روابط محکم با تمام مشتریان است. وقتی شخصا با آنها ملاقات کنید و آنها را شخصا بشناسید، احتمال اینکه بعد از بستن قرارداد خودشان را عقب بکشند خیلی کم خواهد شد.

به علاوه برقراری ارتباط باز با مشتریان ایده ی خوبی است تا مطمئن شوید تمام انتظارات آنها برآورده می شود.

با حفظ ارتباط مداوم، می توانید با امیدواری مشکلات کوچ را حل کنید قبل از آنکه همانند یک بهمن تبدیل به فاجعه شوند.

 

۴- تمرکز بر سودآوری

بعضی افراد به خوداشتغالی به عنوان راهی برای دستیابی به مقدار زیادی پول نگاه می کنند. پول مهم است و احتمال اینکه بتوانید پول زیادی بدست آورید بالا است، با این حال پول تنها چیزی نیست که باید بر آن تمرکز کنید.

بیشتر کارآفرینان موفق به دنبال ایجاد ارزش بلندمدت برای کسب و کارشان هستند، نه اینکه در کوتاه مدت به سودآوری برسند.

بهترین راه ارزش آفرینی برندینگ است. بفهمید شرکت شما چه چیزی دارد که دیگر شرکت ها ندارند یا نمی توانند انجام دهند، بعد یک هویت کسب و کاری ایجاد کنید که منحصربفرد بودن شما را نشان دهد. با ایجاد یک برند قابل شناخت، می توانید مطمئن شوید که مشتریان کسب و کار کوچک شما را به عنوان یک فرد خواهند دید، حقیقتی که برای پیشرفت در بلند مدت می تواند وفاداری مشتری را تقویت کند.

 

۵- عدم پرداخت درست مالیات

کاملا واضح است که پرداخت مالیات برای هیچکس خوشایند نیست. متاسفانه، وقتی یک کسب و کار کوچک را آغاز می کنید، دردسرهای مالیاتی شما افزایش می یابد. و بعضی افراد پیچیدگی های مالیاته را گیج کننده می بینند.

وقتی زمان پرداخت مالیات فرا می رسد، افراد دو اشتباه بزرگ مرتکب می شوند.

اول اینکه تازه کارها فراموش می کنند که روی پرداخت مالیات حساب باز کنند. و دوم اینکه اکثرا از معافیت های مالیاتی اطلاع ندارند.

اقدام به خوداشتغالی تلاشی چالشی و هیجان انگیز است و با احتیاط و برنامه ریزی می توانید از افتادن در دام هایی که در سر راهتان هستند جلوگیری کنید.

 

منبع :businessknowhow ترجمه : محمد یوسفی ، مدیران ایران

همچنین ببینید

بازاریابی اخلاقی چیست ؟

رعایت اخلاق حرفه ای در مارکتینگ و بازاریابی شاید در نگاه اول چندان با کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *