کسب وکار
کسب وکار

پیش بینی متخصصین برای کسب و کار های کوچک و متوسط در سال ۲۰۱۶

صدای پای سال ۲۰۱۶می آید . صاحبان کسب و کار همیشه با چشمهای هشیار منتظرند تا ببینید سال آینده چه ارمغانی برای آنها خواهد داشت .

صاحبان کسب و کار ، حرفه ای ها و متخصیصین در سال ۲۰۱۶ چه چیزهایی را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در پیش رو می بینند ؟

بیزینس دیلی نیوز برای یافتن پاسخ این سوال با تعداد از آنها تماس گرفته است و نظرشان را جویا شده است . مدیران ایران (www.modiriran.ir) این گزارش را ترجمه و خلاصه نویسی کرده است تا رهبران کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران هم بتوانند از این نگاه بین المللی به بهترین شکل کمک بگیرند و برای حضوری قوی و جهانی خود را آماده کنند.

تقریبا اکثر آنها معتقد هستند که سال ۲۰۱۶ ، فرصت های خوبی را با خود همراه خواهد آورد . البته موانع و چالش هایی هم برای تلاش و تکاپو حتما در پی خواهد بود . از مسائل سیاسی گرفته تا بهره برداری کردن از جدیدترین فناوری ها .

چیزی که مهم است آماده بودن صاحبان کسب و کار و آگهی آنهاست چون اگر بتوانندپیش روی خودشان را ببینید و برای آنچه در پیش دارند سناریوهای خوبی را طراحی کنند حتما از چالش ها بخوبی خواهند گذشت و موفقیتهای خوبی را تجربه خواهند کرد .

در اینجا ۵۰ ایده ، روند یا پیش بیینی کلیدی که در برنامه های سال ۲۰۱۶ باید مد نظر داشته باشید گرد آوری شده است و می تواند کمک خوبی برای تصمیم گیری مدیران کسب و کار باشد .

گزیده ای از روند ها  و پیش بینی های متخصیصین  برای کسب و کار های کوچک و متوسط در سال  ۲۰۱۶ :

 

پیش بینی کسب و کار 2016
پیش بینی کسب و کار ۲۰۱۶

جو کسب و کار

رشد کسب و کار های کوچک در سال جدید ادامه خواهد داشت.

کسب و کارهای کوچک در حال سرمایه گذاری در آینده هستند و این کار را با خرید تجهیزات و املاک جدید، استخدام کارکنان جدید و افزایش دارایی انجام می دهند. همچنین با

تحویل و توزیع براساس تقاضا به کسب و کار های کوچک نیز وارد خواهد شد.

در ۲۰۱۶ کسب و کارهای کوچک شروع خواهند کرد به استفاده از مزایای خدمات تحویل و توزیع بر اساس تقاضا(on-demand delivery and logistics services). در حالیکه تعداد زیادی از شرکت ها فرآیندهای در محل برای تحویل کالا و سفارشات غذا دارند، خدمات با کاربری راحت (Easy-to-use) مثل UberRUSH و Amazon Flex برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید هستند و کسب و کارهای بیشتر در سال بعد از آنها استفاده خواهند کرد.

تحویل در همان روز و فروش برون مرزی گسترش خواهد یافت.

شرکت های بسیاری در حال ورود به آخرین بخش مسیر ارسال کالا هستند، یعنی: تحویل محلی، با امتیاز افزوده ی پیشنهاد سرویس تحویل در همان روز. در ۲۰۱۶ کسب و کارهای کوچک باید به فناوری های جدید ارسال کالا توجه کنند و همچنین خدماتی که مشتری خرید بسیار خوبی را تجربه کند و در عین حال در وقت و پول صرفه جویی شود. به علاوه به فکر توسعه ی بازار برای کالاها و خدماتشان باشند.

 

منابع انسانی با نیروی کار متغیر خودش را وفق خواهد داد.

استخدام سخت تر خواهد شد، علی الخصوص شغل هایی که به مهارت بالا نیاز دارند، پر کردن پست های خالی برای این شغل ها وقت زیادی خواهد گرفت. متعاقبا هزینه های استخدام به دلیل ترکیب تشدید هزینه های استخدام و فشار برای بالابردن دستمزد افزایش خواهد یافت و صاحبان و مدیران کسب و کارهای کوچک در نهایت از تکنولوژی برای استخدام و خودکار سازی امور مربوط به آن استفاده خواهند کرد.

با بازنشسته شدن بیبی بومرها (Baby Boomers) کسب و کار های بیشتری در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

با بهبود وضعیت اقتصادی و پیر شدن جمعیت، صاحبان کسب و کار در صدد فروش کسب وکارشان خواهند بود. این موضوع ممکن است بازار را با سیلی از کسب و کارهایی برای فروش مواجه کند و ارزش آنها را کاهش دهد. اگر فردی به فکر فروش کسب و کارش است باید زودتر اینکار را انجام دهد. هر چه بیشتر منتظر بماند رقابت بیشتر خواهد شد.

مشتریان برای خرید، بیشتر تحقیق می کنند.

مصرف کننده ها انتظارات بیشتری در مورد انصاف واقعی و پاسخگویی به شکایات خواهند داشت. دیگر به راحتی نمی توان افرادی که شاکی هستند و حق با آنهاست را نادیده گرفت. صاحبان کسب و کار باید همیشه مشتری را ناظر بر فعالیت خود بدانند.

با وجود افزایش ارتباطات اینترنتی، ارتباط انسانی همچنان مهمترین نوع ارتباط خواهد ماند.

رو آوردن شرکت ها به تکنولوژی به منظور کاهش هزینه ها و دسترسی مصرف کننده به چندین گزینه برای خرید، باعث از بین رفتن وفاداری به برند خواهد شد. کلید حل این مشکل در برقراری ارتباطات انسانی است. یک شرکت باید به مشتریان نشان دهد که هر بازدید و خرید آنها برای شرکت مهم است و مشتریان برای شرکت فراتر از فروش اهمیت دارند.

امنیت مجازی

کسب و کارها باید اطلاعات خود را امن کنند و استراتژی های موبایل جدید بکار ببرند.

با توسعه ی سریع قوانین حریم شخصی و امنیت اطلاعات، تمامی کسب و کارها در هر اندازه ای باید توجه بیشتری به امن نگه داشتن اطلاعات خود و اختصاص منابع مالی به این امر داشته باشند. همچنین لازم است به مشتریان درمورد روش های حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات آنها به طور شفاف اطلاع رسانی کنند.

با افزایش خدمات بر پایه ی ابر (Cloud-Based Services) امنیت مجازی یک ضرورت است.

سال بعد، روند …. سرعت خواهد گرفت. اکثر استارتاپ هایی که در سال ۲۰۱۶ متولد شوند بخشی از نسل ابر (Cloud Generation) خواهند بود و شرکت هایی را خواهیم داد که با حضور فیزیکی بسیار کم رشد چشمگیری خواهند داشت. شرکت هایی که به فضای ابری وابستگی دارند، در صورت رخنه در اطلاعاتشان، آسیب های جدی خواهند دید.

امنیت مجازی در پیشگیری از حملات مجازی بیشتر.

یکی از مواردی در ۲۰۱۶ خواهیم دید افزایش حملات مجازی به کسب و کارهای کوچک است. چیزی که هم اکنون در استرالیا به علت بالابودن هزینه های زندگی بسیار زیاد اتفاق می افتد و به زودی در سایر کشورها نیز افزایش خواهد یافت.

در دنیایی که پیوسته در حال دیجیتالی شدن است، جدی گرفتن امنیت در فضای مجازی یک باید است.

بخش تاریک دنیای وب به عنوان بازاری برای جرایم فضای مجازی گسترش خواهد یافت. در این حوزه، کمپین های هک برای استخدام، نقاط آسیب پذیر و اکسپلوییت های عمومی برای فروش، کشف و افشای اطلاعات شخصی، تجسس برای استخدام، ایمیل های آلوده برای سرقت اطلاعات و IP دزدیده شده برای فروش را می توان نام برد. سازمان ها باید این موارد را تجزیه و تحلیل کنند و نقاط آسیب پذیر کسب و کار خود در دنیای مجازی را از بین ببرند.

بیکان های موبایلی (Mobile Beacons) به طور گسترده تر استفاده خواهند شد.

بیکان ها تکنولوژی جدید هستند که به وسیله ی موبایل با یکسری سنسورهای نصب شده در اماکن مختلف می توان ارتباط برقرار کرد و اطلاعات مورد نیاز خود مربوط به آن مکان خاص را مشاهده کرد.

در بازاریابی مکانی می توان از این تکنولوژی استفاده کرد. هم اکنون فیسبوک از بیکان های بلوتوث خود در نقاط مختلفی استفاده می کند تا هر زمان که امکانش وجود داشته باشد و بلوتوث تلفن افرادی که در محدوده ی آن بیکان هستند روشن باشد، پیام های تبلیغاتی ارسال کند.

سایت های سازگار با موبایل و بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) ابزارهای بازاریابی مهمتری خواهند شد.

در ۲۰۱۶ کسب و کارهای کوچک مجبور خواهند شد وقت و منابع بیشتری را برای ورود موبایل به برنامه های بازاریابی و برندینگ خود اختصاص دهند. گوگل قوانین جدید برای بهینه سازی دارد که اگر سایت شما با موبایل سازگار نباشد رتبه ی آن کاهش خواهد یافت.

با گرایش نسل هزاره به موبایل، کسب و کار های کوچک باید به آن اهمیت بیشتری بدهند.

انتظار می رود با تاثیر روزافزون نسل هزاره (گروهی که ارتباطات سریع و آنی موبایلی را ترجیح می دهند) کسب و کارهای کوچک برای نزدیکی بیشتر به مشتریان و تشویق آنها به خرید به موبایل توجه بیشتری داشته باشند. خصوصا کسب و کارهای خدماتی باید راهی بیابند تا به طور موثر به این گروه خدمات رسانی کنند در غیر اینصورت ممکن است بازگشت مشتری را از دست بدهند.

کسب و کار های کوچک گام بزرگ بعدی را با فناوری موبایل برخواهند داشت.

مطالعات نشان داده است که حداقل ۶۰درصد کسب و کار های کوچک راهکارها و راه حل های موبایل را ضروری می دانند. با این حال بسیاری نیز نتوانسته اند از تمام مزایای آن بهره مند شوند. با بکار بردن ابزار موبایلی مثل easy-to-use CRM پرسنل کسب و کارهای کوچک امروزی می توانند تمام جنبه های کلیدی کارشان را با موبایل، چه در محل کار یا خارج از آن، انجام دهند.

استفاده از موبایل به عنوان ابزار دسترسی و ارتباط با مشتری، رو به افزایش است.

تصمیم گیری برای خرید به طور روز افزون از طریق موبایل صورت می گیرد، خصوصا در فضای B2B و شرکت هایی که خودشان را با این تکنولوژی سازگار نکنند، عقب خواهند ماند.

فقط سازگاری با موبایل کافی نیست. سرعت بارگذاری را نیز باید افزایش داد.

اغبل صاحبان کسب و کار در سال ۲۰۱۵ به دنبال سازگار کردن وب سایت خود با موبایل بودند از آنجا که رتبه ی خود را در گوگل بهبود بخشند یا حفظ کنند. روند جدید برای سال ۲۰۱۶ این خواهد بود: بارگذاری سریعتر وب سایت، که گوگل آن را پروژه ی صفحات موبایل شتاب داده شده (Accelerated Mobile Pages) یا AMP HTML نامیده است.

تجزیه تحلیل (Analytics)

تجزیه و تحیلی وب سایت برای کسب و کار های کوچک مقرون به صرف تر خواهد شد و هر روز در حال آسانتر شدن و ارزانتر شدن است.

این امر باعث خواهد شد صاحبان کسب و کار بتوانند با داشتن اطلاعات بیشتر تصمیمات بهتری بگیرند. سالها قبل، نیاز به سیستم های خیلی گران و پیشرفته و متخصصین و طراحان سایت بود تا بتوانند این تجزیه و تحلیل را انجام دهند. اما امروزه، با ابزاری مثل Optimizely هر فردی می تواند در ۱۰ دقیقه وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کند.

انقلاب تجزیه و تحلیل احساسی (Emotional Analytics)

پیشرفت هیجان انگیز در این حوزه، ظهور رو به افزایش تجزیه و تحلیل های احساسی است. با استفاده از این تکنولوژی می توان احساسات مشتری به یک پیام تبلیغاتی یا یک تبلیغ را اندازه گرفت. همچنین می توان محبوبیت یک محصول را از طریق اینترنت اشیا (Internet of Things) سنجید.

تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده به منظور دربرگرفتن منابع خارجی اطلاعات توسعه خواهند یافت.

بهبود تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده ادامه خواهد یافت و در ۲۰۱۶ بیشتر پالایش خواهد شد. علاوه بر منابع موجود برای پیش بینی، از منابع خارجی مثل پروفایل های شبکه های اجتماعی، منابع خبری، اطلاعات موجود در TechCrunch و… نیز استفاده خواهد شد. این امر باعث می شود علائم خرید یا تمایل برای خرید بیشتری از مشتریان بالقوه دریافت کنید و همچنین بتوانید از علائم نارضایتی مشتریان موجود آگاه شوید.

داده و فضای ابری

استفاده از پردازش ابری (Cloud Computing) و مبتنی بر و ب افزایش خواهد یافت.

بکارگیری پردازش ابری با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت و علاوه بر شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک نیز به سمت پردازش ابری خواهند رفت. با استفاده از این فناوری بازدهی افزایش خواهد یافت و سرمایه اولیه کمتری نیاز خواهد بود. دیگر نیازی به خرید سخت افزارهای گران و استخدام متخصص فناوری اطلاعات برای نگهداری از آن نخواهد بود.

کسب و کارهای کوچک پردازش ابری خصوصی یا دوگانه را انتخاب خواهند کرد.

با توجه به نگرانی های که مدیران ارشد درمورد فناوری ابری دارند، آنها بیشتر به داشتن میزبانی ابری مختص به خود تمایل دارند، نرم افزارها و داده هایی مختص خودشان نه مشترک با چندین سازمان.

پردازش ابری با تاکید بر امنیت اطلاعات

عموما کسب و کارهای کوچک خودشان را در معرض سرقت اطلاعات نمی بینند در حایکه بیشتر از شرکت های بزرگ در خطر سرقت اطلاعات هستند. با رونق گرفتن پردازش ابری، احتمالا کسب و کارهای کوچک توجه بیشتری به امنیت اطلاعات خواهند کرد. کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک هدف جرایم رایانه ای هستند و با تجربه ای که ممکن است برایشان گران تمام شود خواهند فهمید که سرمایه گذاری در بخش امنیت اطلاعات بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

شرکت های فعال در زمینه ی پردازش ابری نقش بزرگی در امنیت و رشد خواهند داشت.

در ۲۰۱۶، کسب و کارهای کوچک بیشتر به دنبال فناوری هایی خواهند بود که بازدهی آنها را افزایش و هزینه های سربار را کاهش دهد و سود را بیشتر کند. پس پیش بینی می شود به پردازش ابری رو بیاورند و پردازش ابری نقش مهمی در بازدهی و سرعت بخشیدن به رشد داشته باشد.

انقلاب دامین های سطح بالای جدید (Top-level Domains)

کسب و کارهای کوچک می توانند برای آدرس وب سایت خود علاوه بر .com از دامنه های جدید متناسب با مکان جغرافیای خود یا کسب و کارشان استفاده کنند. (مثلا وکلا از .lawyer)

فناوری

راحتی دسترسی با استفاده از آخرین فناوری های در اولویت خواهد بود.

با ظهور فناوری های جدید، وقتی شرکت جوان باشد و در اقتصادی سیال، همیشه در حال تغییر و مبتنی بر وب کارش را شروع کرده باشد، تطبیق پذیری برای چنین شرکتی نسبت بهش رکت های بزرگ آسانتر است.

فناوری های جدید پرداخت به آرامی روش تراکنش مالی را تغییر خواهند داد.

در سال جدید چیپ های EMV، پرداخت از طریق گوشی های موبایل، Omni-commerce، امنیت و رشد تجارت الکترونیک بر کسب و کارهای کوچک اثر خواهد گذاشت.

نگرانی ها در مورد امنیت منجر به افزایش استفاده از راه حلهای “نرم افزار به عنوان خدمت” (SaaS: Software as service) خواهد شد.

کسب و کارها در حال مهاجرت آرام از سرورها، سخت افزار ها و نرم افزارهای موجود در محل شرکت به استفاده از پردازش ابری هستند. استفاده از ابزاری همانند Office 365 و Google Apps رو به افزایش است. با جایگزینی پردازش ابری و کاهش هزینه های، می توان پول پس انداز شده را برای افزایش امنیت و نوآوری هزینه کنید.

فناوری رونق یافتن کسب و کارهای کوچک را قدرت خواهد بخشید.

امروزه نسبت به گذشته توسعه نرم افزارهای سفارشی مختص به خود کار آسانتری است. به عنوان مثال استفاده از سیستم های POS، نرم افزارهای CRM و مدیریت منابع انسانی در گذشته هزینه بر بود، اما اکنون دیگر گرانی مساله نیست.

یا باید خود را با فناوری همگام کنید یا شکست خواهید خورد.

در هر صنعتی که باشید، اگر همگام با فناوری حرکت نکنید، مزیت رقابتی خود را از دست خواهید داد و محکوم به شکست خواهید بود.

همکاری و مسئولیت اجتماعی

همکاری و مسئولیت اجتماعی به طور فزاینده درموفقیت یک کسب و کار نقش مهمی را بازی خواهند کرد.

باید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان باشید و هر فرد در سازمان بدون در نظر گرفتن موقعیتش احساس تملک نسبت به برند داشته باشد. شما در آن سرمایه گذاری کرده یاد نه به این علت که آنجا کار می کنید، بلکه به خاطر هدف آن. هدف مشترکی که همه برای مشتری، دنیا و خودشان کار کنند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک بیشتر همکاری خواهند کرد.

به دلیل فرهنگ استارتاپی گسترده و مدل ذهنی نسل هزاره همکاری بین کسب و کارهای کوچک افزایش خواهد یافت.

کسب و کار به سمت تمرکز بر عدالت اجتماعی خواهند رفت، چیزی بیشتر از توجه به محیط زیست و سبز بودن.

پس از رواج یافتن شرکت های سبز، سهیم شدن در تغییرات عمیق اجتماعی اهمیت خواهد یافت. علاوه بر کمک به خیریه ها، تولید محصولاتی و ارائه خدماتی که فقر و گرسنگی را ریشه کن کند، جنگ را به صلح تبدیل کند و تغییرات فاجعه بار آب و هوایی را تعدیل کند مورد توجه قرار خواهند گرفت.

تبلیغات و بازاریابی

در هرج و مرج بازاریابی دیجیتالی ارزش ارتباطات فردی افزایش خواهد یافت.

چالشی که هر کس با آن روبرو است این است که در آشفتگی تبلیغاتی، چطور تبلیغ و بازاریابی کند که صدایش شنیده شود. در نهایت کسب و کاری که به شیوه های سنتی مثل ارتباطات رو در رو و بازاریابی دهان به دهان رو آورد، موفق خواهد شد.

بازاریابی آنلاین منجر به تثبیت بیشتر می شود.

تمام کسب و کارها به یک وب سایت نیاز خواهند داشت، وب سایتی که برای موبایل هم بهینه سازی شده باشد و همچنین باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد.

هر کسب و کاری که از حضور در این کانال ها صرفنظر کند، به احتمال زیاد در صنعت خودش شکست خواهد خورد.

تاکتیک های روابط عمومی و رسانه های اجتماعی به رشد خود با سرعت بیشتری ادامه خواهند داد.

کسب و کارهای کوچک برای بازاریابی باید به ابزارهای جدیدی مثل یوتیوب، Kickstarter، بازاریابی محتوا و تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو بیاورند.

نرم افزارهای مسدود کننده ی تبلیغات وب سایت ها، یعنی شرکت ها باید در استراتژی های بازاریابی خود تجدید نظر کنند.

۹۳ درصد از تبلیغات موبایلی در فایرفاکس، کروم و ios مسدود می شوند. عضویت در خبرنامه های ایمیلی و دنبال کردن وبلاگ شرکت جایگزین های خوبی خواهند بود.

بازاریابی مجدد، تبلیغات کلیدی و هدفمند نقش کلیدی در افزایش نرخ تبدیل خواهند داشت

اگر یک کاربر تبلیغی را چندین بار ببینید احتمال اینکه روی آن کلیک کند و در نهایت تبدیل به مشتری شود افزایش خواهد یافت. همچنین کمپین های بازاریابی مجدد برای برندسازی ابزار قدرتمندی است.

در کسب و کار های کوچک تبلیغات ویدئوی مزیت رقابتی ایجاد می کند.

امروزه حتی با یک گوشی موبایل نیز می توان یک ویدئو باکیفیت تبلیغاتی یا معرفی محصول ساخت. با یک ویدئو می توانید به مصرف کننده نشان دهید چرا باید از شما خرید کند.

منبع: businessnewsdaily – ترجمه: محمد یوسفی – مدیران ایران

همچنین ببینید

ده مهارت برتر ۲۰۲۰

ده مهارت برتر که آموزش آن در ۲۰۲۰ نیاز است

ده مهارت برتر که آموزش آن در ۲۰۲۰ نیاز است عبارتند از: ۱.Complex Problem Solving …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *