چگونه تحت فشار استرس تصمیم گیری

چگونه تحت فشار استرس تصمیماتی بزرگ بگیریم

چگونه تحت فشار استرس تصمیم گیری

چگونه تحت فشار استرس تصمیماتی بزرگ بگیریم

۲۱ مایل! این مسافتی است که در هر مسابقه‌ی ماراتن از خود می‌پرسم “چرا دارم این کار رو می‌کنم؟ اصلا معنی نداره.” اما هنوز ۵ مایل دیگر باقی‌ است. این‌ها محتویات ذهن من تحت فشار استرس است.
شما چند بار در میانه‌ی یک موقعیت پراسترس و خسته‌کننده تصمیم‌گیری کرده‌اید؟ خیلی از ما این کار را انجام می‌دهیم علی رغم اینکه می‌دانیم این کار درست نیست. تکنیک‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند در آینده این کار را نکنید یا حداقل کمتر در شرایط نامناسب و پر استرس تصمیم‌گیری کنید.

استرس، توانایی شما را برای انتخاب‌های هوشمندانه از بین می‌برد.

مهم نیست که شما تحت فشار چه نوع و چه مقدار استرس باشید، اگر آن را احساس کنید در هنگام تصمیم‌گیری ممکن است قادر نباشید درست عمل کنید و تصمیم درستی بگیرید.

داشتن استرس خیلی هم بد نیست. در حقیقت برخی از آنها مفید هستند. اگر شما آدم بلندپروازی باشید خیلی مواقع آن را احساس می‌کنید. اما دانشمندان می‌گویند که حتی اگر در زندگی خود از استرس لذت می‌برید، این عامل همچنان می‌تواند باعث صدمه زدن به توانایی تصمیم‌گیری هوشمندانه شما ‌شود. به این دلیل است که شما باید برای مدیریت استرس و تصمیم‌گیری درست خود یک راهکار داشته باشید. در بیشتر موارد این راهکار بسیار ساده است: در مواقع بحرانی و پر استرس تصمیمات بزرگ نگیرید در عوض از چند قانون مهم پیروی کنید و هرگز آنها را زیرپا نگذارید:

۱- اجازه ندهید استرس به تصمیم‌گیری شما انگیزه دهد.

در بیست و یکمین مایل از ماراتن پیمان‌شکنی نکنید! زمانیکه استرس بالایی در کار و یا در طول یک پروژه‌ی بزرگ احساس می‌کنید، احتمال تصمیم‌گیری شتاب‌زده و ضعیف زیاد است. ممکن است در ذهن‌تان در این لحظات تصمیماتی بگیرید، اما همواره زمانیکه آرام شدید مجددا آنها ارزیابی کنید.

۲- هر روز ۳۰ دقیقه از زمان خود را به استرس زدایی اختصاص دهید.

زمانی‌که تحت استرس دائم هستید همه چیز را ناخوشایندتر احساس می‌کنید، از جمله اینکه هرگز شانس یک تصمیم‌گیری خوب و منطقی ‌‌‌‌‌را پیدا نخواهید کرد. اما برای تغییر این وضعیت به زمان زیادی نیاز ندارید. اگر بتوانید روزانه ۳۰ دقیقه را به فعالیت‌هایی چون ورزش، مطالعه و حتی تماشای تلویزیون اختصاص دهید، می‌توانید خود را در موقعیتی مناسب‌تر برای تصمیم‌گیری درست‌تر قرار دهید.

۳- در مورد تصمیمات خود با یک شخص آرام صحبت کنید.

دانستن نظر شخص دیگری در زمان تصمیم‌گیری وقتی تحت فشار استرس قرار دارید، هیچ ضرری برای شما ندارد. زمانیکه استرس دارید، قادر نیستید همه‌ی انتخاب‌ها را ببینید و یا بسنجید، بنابراین انجام این‌ کار با کمک یک دوست آرام و قابل اعتماد می‌تواند نقاط ضعف تصمیم شما را برایتان نمایان کند.

کیفیت زندگی شما و توانایی انجام فعالیت‌های معنادار به طور عمده‌ای به تصمیماتی که می‌گیرید بستگی دارند، پس تلاش کنید تا تحت شرایط مناسب تصمیم‌گیری کنید.

منبع: ponisha.ir

این روزها، همه ما پر از استرس و تنش هستیم. در خانه، در محل کار، در اجتماع و …
ولی شاید بد نباشد بدانیم که همین استرس که دیگر برایمان عادی شده است، لقب مرگ خاموش را گرفته است.
استرس ( بصورت مستقیم و غیرمستقیم ) عامل اصلی مرگ و میر در ایران است.
بیماری ِ بیشتر مراجعانی که به پزشکان صورت میگیرد، ناشی از استرس است.

ما در دوره کاربردی و عملی مدیریت استرس، سعی کرده ایم که با نمایش دلایل استرس، ابتدا آگاهی شما را در این زمینه بیشتر کنیم.
در مرحله بعدی، فرمول طلایی استرس معرفی شده است که در مدیریت استرس می تواند بسیار موثر باشد.
و در گام سوم، راهکارهای رفع و مقابله با استرس بیان شده اند.

توضیحات بیشتر را می توانید اینجا بخوانید…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *