آموزش وردپرس

چطور در حوزه فعالیت و کسب وکار خود بروز باشیم؟

باب که مدیر تولید یک کارخانه است، اخیرا مجبور به قطع یکی از خطوط تولید بخش خود شد. او درواقع مجبور به این کار شد چرا که طبق قانون جدید ایمن‌سازی محل کار، آن بخش نیاز به متناسب‌سازی داشت. این تغییر در قانون ایمن‌سازی محل کار، از حدود یک سال قبل پیش‌بینی می‌شد و افراد دیگر در صنعت باب، از ماه‌ها پیش برای این تغییر آماده شده بودند. نیازی به گفتن ندارد که رئیس باب خیلی از این موضوع خوشحال نشد، به ویژه اینکه می‌دانست این مسئله چطور بر سوددهی و زمانبندی‌ها اثر منفی می‌گذارد.

بسیاری از ما در محیط های رقابتی که دایم در حال تغییرند کار می‌کنیم. اگر از اخبار و جریان‌های روز مطلع نباشیم ممکن است فرصت‌های کلیدی را از دست بدهیم و یا ناآگاه از حوزه کارمان به نظر برسیم. به همین دلیل مهم است که در جریان اخبار و جریان‌های حوزه کاری خود باشیم.

چطور در حوزه فعالیت و کسب وکار خود بروز باشیم

مزایای بروز بودن

با وجود اینکه بروز بودن در مورد اخبار و جریان‌های صعنت کاری‌ ممکن است مثل یک فعالیت اضافه بر کارهای روزمره به نظر برسد، در ادامه به برخی از مزایای مهم این کار اشاره می‌کنیم:

– با آگاهی از اخبار بروز حوزه کاری‌تان، تصمیمات بهتری می‌گیرید، تهدیدها و فرصت‌ها را زودتر می‌شناسید و در رقابت‌ها جلو می‌افتید.

این موضوع به‌ویژه زمانی دارای اهمیت است که در شکل دهی به استراتژی سازمان خود مشارکت دارید. همچنین اگر در کار فروش و بازاریابی هستید، این توانایی به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های فروش درمسیرتان را مشخص کنید و از آنها بهره ببرید.

– بروز بودن در مورد صنعت کاری‌تان به شما این امکان را می‌دهد تا حوزه هایی که در آنها نیاز به آموزش و یادگیری دارید را شناسایی کنید و به برنامه توسعه شخصی خود اضافه نمایید. با مهارت آموزی در شغل و صنعت خود، شما اعتماد و احترام افراد اطرافیان را به دست خواهید آورد. از چشم‌انداز راهبری این امر بسیار با ارزش است.

– در نهایت، این کار شما را به سمت تغییراتی هدایت می کند که باید از قبل در مورد آن فکر کرده باشید.

منابع اطلاعات

اولین کار برای بروز بودن در مورد اخبار و پیشرفت‌های حاصله در زمینه کاری‌تان، این است که بهترین منابع برای کسب اطلاعات را شناسایی کنید. منابع سنتی و آنلاین را در ادامه فهرست کرده‌ایم؛ بر اساس نوع و زمینه کاری‌تان، از بین آنها انتخاب کنید.

منابع سنتی

۱. یک مربی (راهنما) پیدا کنید

پیدا کردن مربی می‌تواند یک شروع خیلی خوب باشد. مربی نه تنها به شما در حل مشکلات و توسعه کاریتان کمک می‌کند بلکه می‌تواند به شما گنجینه‌ای از دانش حرفه‌ای و همینطور نظر خود برای درک آن ارایه دهد.

۲. به سازمان‌های حرفه‌ای، تخصصی و صنفی مرتبط با حوزه کاری‌تان بپیوندید

صنعتی که در آن مشغول به کار هستید ممکن است یک یا چند سازمان یا گروه حرفه‌ای یا صنفی داشته باشد که شما بتوانید به آنها بپیوندید. این سازمان ها مفید هستند چرا که با خبرنامه‌ها و نشریات خود شما را مطلع نگه می‌دارند و با برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها برای شما فرصت شبکه‌سازی فراهم می‌کنند.

۳. در نمایشگاه‌ها و کنفرانسهای تجاری شرکت کنید

نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌‌های تجاری به شما کمک می‌کنند که در مورد رقبا، محصولات جدید، و جریان‌های صنعت خود بدانید و فرصت‌های شبکه‌سازی بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کنند.

۴. شبکه ارتباطات خود را با ملاقات رو در رو گسترش دهید

برقراری ارتباط رو در رو یکی از روش‌های ارزشمند برای مسلط بودن براخبار و جریان‌های صنعت کارتان است. در اغلب اوقات، روابط حرفه‌ای شما به خصوص اگر به طور مرتب ملاقات داشته باشید به دوستی عمیق مبدل خواهند شد.

منابع آنلاین

۵. وبلاگ‌ها (Blogs)

وبلاگ ها فقط برای نوشتن خاطرات و احساسات روزانه نیستند. وبلاگ‌نویسان بسیار زیادی به دلیل نوشته‌های با کیفیت و نظرات صادقانه‌شان مورد تمجید قرار می گیرند.
در اینترنت کلید واژه هایی را که در صنعت کاری شما به کار می‌روند، جستجو کنید. ممکن است کمی زمان ببرد اما حتما، تعدادی وبلاگ باکیفیت مرتبط با شغل و صنعت خود پیدا می‌کنید. وقتی چند وبلاگ پیدا کردید که به آنها علاقه داشتید، می‌توانید از طریق RSS و یا اشتراک پروفایل توئیتر وبلاگ نویس به طور مرتب از اخبار آنها با خبر شوید.
شما همچنین می‌توانید با استفاده از Technorati که یک وبسایت شناخته شده در زمینه رتبه دهی به وبلاگ‌هاست، پربازدید ترین آنها را پیدا کنید. در این وبسایت، وبلاگ‌ها با سطح اعتباری که دارند رتبه بندی می‌شوند که بر اساس تعداد وبسایت‌های دیگری که به آنها لینک داده‌اند، مشخص می‌شود. رتبه‌بندی‌ها از ۱ تا ۱۰۰ است؛ هر چه وبلاگ رتبه بالاتری داشته باشد، اعتبار آن بیشتر است.

۶. توئیتر (Twitter)

توئیتر جای خوبی برای پیدا کردن سازمان‌ها و افراد کلیدی هر صنعت کاری و همینطور مطلع بودن از اخبار و جریان‌های مرتبط است.
با جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط، از توئیتر برای پیدا کردن افرادی که در صنعت کاری‌تان شناخته شده هستند، بهره ببرید. با برقراری ارتباط با کسانی که در توئیتر دنبال می‌کنید، از این وسیله بیشتر بهره خواهید برد.

۷. لینکداین (LinkedIn)

استفاده از لینکداین برای برقراری ارتباط با همکاران، گروه‌های تجاری و راهبران هر صنعت، شیوه‌ای بی‌نظیر است. شما می‌توانید به گروه‌های اختصاصی هر صنعت بپیوندید و از آخرین اخبار مربوط به افراد و سازمان‌ها مطلع شوید.

۸. گوگل الرت (Google Alerts)

این ابزار هر زمان منابعی در ارتباط با واژگان مشخصی که انتخاب کرده‌اید در ماشین جستجوگر گوگل بیابد، به شما اطلاع می‌دهد.
برای مثال، اگر شما در بخش خدمات دارویی هستید می‌توانید در مورد مقالاتی با کلمات «صنعت دارویی»، و یا نام مشتریان، سازمان و یا رقبایتان خبردار شوید. بسته می‌توانید به شکل روزانه یا هفتگی، این اعلان‌ها را از طریق ایمیل و یا RSS feed دریافت کنید.

امتیاز استفاده از این سرویس این است که شما دیگر نیازی به جستجوی اینترنتی مستمر برای دریافت اخبار صنعت کاری خود ندارید. از طرفی ممکن است احساس کنید که از این طریق اطلاعات بیش از حد نیاز دریافت می‌کنید؛ اگر این اتفاق افتاد، تنظیمات خود را تغییر دهید و یا از کلیدواژه طولانی‌تر و اختصاصی‌تری استفاده نمایید. این نکته را هم مورد نظر قرار دهید که همه منابع جدید را از این طریق دریافت نخواهید کرد، علی الخصوص منابعی که نیازمند اشتراک است.

۹. تالارهای گفتگوی آنلاین (Forums)

وبسایت‌هایی که عضو می‌پذیرند و تالارهای گفتگوی آنلاین می‌توانند اطلاعات تخصصی مربوط به موضوعات و حرفه‌های خاص را در اختیار علاقمندان قرار دهند. صحبت کردن با دیگر شاغلین در صنعت کاری‌تان هم می‌تواند در زمینه شبکه‌سازی و توسعه مهارت‌ها به شما کمک کند، به خصوص اگر شما در صنعتی مثل IT باشید.
اگر مطمئن نیستید که کدام تالارهای گفتگو می‌توانند برای شما موثر باشد، در این مورد در اینترنت جستجو کنید و یا از همکاران و دوستانتان در توئیتر یا لینکداین بپرسید.

۱۰. دورنمای کسب و کار (Business Outlook)

یک متخصص و خبره از منابع معتبر داخلی و خارجی، اطلاعات مهم و تاثیرگذار در کسب و کار را تهیه می کند؛ پس از تحلیل و آماده سازی، در قالبهای مختلفی مانند : خبرنامه ایمیلی، گروه تلگرامی و فایل PDF در اختیار شما قرار می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی عکس زیر کلیک کنید.

دورنمای کسب و کار business outlook

برای بروز ماندن،‌ وقت صرف کنید!

هر زمان که بهترین منابع را برای استفاده مشخص کردید، باید برای استفاده بهینه از آنها وقت بگذارید. این کار به ویژه زمانی دشوار است که روزتان از قبل برای تعهدات دیگری پر شده باشد. اما مهم است که برای بروز ماندن، به خصوص وقتی کارتان اقتضا می‌کند، زمانی را صرف کنید.

نخست، هر روز یا هر شب، زمانی را برای مطالعه و برقراری ارتباط با سایرین اختصاص دهید. بروز ماندن مستلزم تعهد مرتب است؛ برای اینکه این کارها به نتیجه برسند باید هر زمان که می‌توانید فرصت بیشتری را به این کار بدهید، مثلا در هنگام وقت ناهار و یا اوقات بی‌مصرف در طی روز.

با استفاده از وقت آزاد خارج از زمان کار هم می‌توانید بروز بمانید. برای مثال، اگر باید هر روز برای رفت و آمد به محل کار رانندگی کنید به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوش کنید. اگر از مترو و یا اتوبوس استفاده می‌کنید می‌توانید وبلاگ‎ها و یا مجلات کاری را بخوانید. همچنین می‌توانید در باشگاه و هنگام ورزش به پادکست و کتاب‌های صوتی گوش دهید.

وقتی که چند منبع را به عنوان منابع ثابت کسب اطلاعات انتخاب کردید، تصمیم خود را بازنگری کنید و ببینید که آیا آنها ارزش زمان شما را دارند و یا خیر. اگر یک نشریه و یا منبع، واقعا چیز ارزشمندی به دانش شما اضافه نمی‌کند، آن را از فهرست خود حذف کنید.

اگر وقت زیادی را صرف خواندن می کنید، مطمئن شوید که با استراتژی‌های درست خواندن آشنا هستید تا بهترین استفاده را از کار خود ببرید. فراگیری تندخوانی به شما کمک می‌کند که در زمان کمتری مطالب بیشتری را بخوانید و هضم کنید.

این را هم به خاطر داشته باشید که قرار نیست همه چیز را از هر منبعی در صنعت خود بدانید. بیشترین سرمایه‌گذاری زمانی که باید انجام دهید در همان اوایل کار است. پس از این که یکسری منابع شناخته شده پیدا کردید، مهم‌ترین اطلاعات را بدون صرف زمان بیش از حد برای آنها به دست خواهید آورد.

به اشتراک گذاشتن و بهره بردن

برخی مواقع، به اشتراک گذاشتن اخبار و جریان‌های کاری با تیمتان می‌تواند یک فضای یادگیری مثبت را ایجاد کند و به همه کمک کند که از نظر حرفه‌ای رشد نمایند.
شاید بتوانید چند دقیقه از زمان جلسات هفتگی خود را به اشتراک گذاشتن این اطلاعات اختصاص دهید.

ما همینطور می‌توانید مقالات خود را روی بولتن و یا وبلاگ سازمان و یا خبرنامه شرکت انتشار دهید.
البته توجه کنید که شاید به اشتراک گذاشتن اخبار با تیمتان در همه موقعیت‌ها مناسب نباشد. مفید بودن این کار بسته به نقش و علاقه افراد است؛ اینکه آیا علاقه‌ای دارند و یا اینکه می‌توانند از این اطلاعات بهره ببرند.

چکیده

در برخی نقش‌ها مهم است که از تمام اخبار و جریانات آن صنعت کاری مطلع باشید. به این وسیله می‌توانید تخصص کسب کنید، احترام تیمتان را به دست بیاورید، و برای تشخیص فرصت‌ها و استفاده از آنها موقعیت بهتری را برای خود ایجاد نمایید. در اینگونه نقش‌ها از اینترنت برای جستجوی مجلات آن صنعت و وبلاگ‌های به نام بهره ببرید.

از شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر و لینکداین برای پیدا کردن رهبران آن صنعت و حضور در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری برای پیدا کردن ارتباطات جدید و آموختن در مورد اوضاع روز بهره ببرید.

خیلی راحت ممکن است اطلاعات بیش از نیاز را جمع‌آوری کنید؛ بنابراین یک برنامه زمانی روزانه و یا هفتگی برای جمع‌آوری اطلاعات اختصاص دهید و اطلاعاتی را که به دردتان نمی‌خورد کنار بگذارید.

بروزبودن در زمینه اطلاعات مربوط به صنعت کاری زمانی برای شما مفید است که بتوانید از اطلاعات فراگرفته بهره ببرید. بنابراین، تنها به «ذخیره» اطلاعات نپردازید؛ از این اطلاعات برای استفاده از فرصت‌ها، کاهش تهدیدها و گرفتن تصمیمات بهتر، بهره بگیرید.

منبع: partoschool.org

 

میخواهم در حوزه فعالیت و کسب و کارم بروز باشم

دورنمای کسب و کار business outlook بیزنس اوتلوک

 


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

چگونه کسب و کارها بوسیله گیمیفیکیشن می توانند برنده شوند؟

چگونه کسب و کارها بوسیله گیمیفیکیشن می توانند برنده شوند؟

اگرچه ” گیمیفیکیشن” در حدود کمتر از بیست سال پیش تعریف شده و در پنج …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *