۶ راهکار برای تولید ایده ­های تبلیغاتی

وظیفه­ ی نویسنده ­ی تبلیغات، ارائه ایده ­ها و عبارت­هایی است که محصول یا خدمت تبلیغ شده را به فروش برساند.

این ایده­ ها از کجا سرچشمه می­گیرند؟ از درک و شناسایی محصول، بازار و رسالت متن تبلیغاتی که تحقق فروش است.

در هر حال، حتی بهترین نویسندگان تبلیغات نیز گاهی خود را در تنگنا محصور می­یابند. راهکارهایی – پاره­ ای اساسی و معمول و پاره ­ای غیرمستقیم و اندکی «دور از ذهن»- به وجو آمده ­اند تا در آفرینش ایده و افکار به افراد یاری دهند.

در سلسله مقالاتی که در موفقیت نامحدود توسط دان هاپتمن به چاپ رسیده است، این رهنمودها ارائه شده ­اند:

حقایق را دریابید

نویسنده ­ی تبلیغات نیازمند جمع ­آوری دو دسته از حقایق است: حقایق خاص در مورد کالا، و حقایق خاص در مورد مردم و امور کلی.

در درون هر نویسنده­ ی موفقی، شوق و حرص سیری­ ناپذیری برای خواندن و جمع ­آوری اطلاعات وجود دارد، شما نیز از این قانون مستثنا نیستید.

کتاب­ها، مجله ­ها، جزوه­ ها، پوسترها، برچسب محصولات و همه چیز را بخوانید. مجله­ های تبلیغاتی را بخوانید، تا با این دنیای ویژه آشنا شوید. مجله­ هایی را که کارفرمای شما در آنها آگهی­ های خود را به چاپ می­رساند، بخوانید تا با زیر و بم فعالیت کمپانی بیشتر آشنا شوید. هر مقاله ­ای که علاقه­ ی شما را برمی­ انگیزد، جدا کرده، نگهداری کنید. هرگز نمی­دانید که چه زمانی به کارتان خواهد آمد.

همچنین، با مردم صحبت کنید. در کلاسها و سمینارها شرکت کنید. در سخنرانیها شرکت کنید. در جلسات و اجتماعات حرفه­ای و تخصصی شرکت کنید. گردآورنده­ ی اطلاعات باشید.

ایده تبلیغات
ایده تبلیغات

در جستجوی تلفیق افکار برآیید

« یک فکر تازه، صرفا تبلیغی از افکار کهنه است». این، گفته­ ی هاپتمن است: « تمامی خلاقیتها صرفا جابه­ جایی افکار کهنه است». بسیاری از افکار جدید تجاری، صرفا از ترکیب عوامل موجود شکل گرفته­ اند.

از فهرست استفاده کنید

این کتاب، به عنوان مثال، فهرست­هایی را در اختیارتان قرار می­دهد. فهرستی برای عنوان­ها، فهرستی برای متن تبلیغات، فهرستی از دلایلی که مردم کالاهای موردنظر خود را خریداری می­کنند و غیره. هر زمان که برای یافتن فکری نو با دشواری رو­به­رو می­شوید، می­توانید از فهرستها استفاده کنید تا راهنمایی­های لازم را در اختیارتان بگذارد.

نظر دیگران را جویا شوید

متن اولیه­ ی عقاید و ایده ­های خود را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بخواهید و یا بگذارید که شخص دیگری متن پایان یافته ­ی شما را ببیند و نظر خود را در مورد تحولاتی که می­توانید در آن ایجاد کنید اعلام دارد.

یک تیم تشکیل دهید

نویسندگان تبلیغات، اغلب با سرپرستان هنری یک تیم را تشکیل می­دهند، همانند آهنگسازان با ترانه ­سرایان، و سرمایه­ گذاران با مدیران خود.

اعضای تیم شما در بهینه­ سازی اثرتان می­توانند بسیار موثر واقع شوند. همچنین فعالیت در کنار یک همکار، ذهن و جریان فکریتان را تقویت می­کند.

دوره­ ی تکوین و الهام­ گیری

مسکوتش بگذارید. مساله را کنار گذاشته، اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاهتان برای مدتی بر روی این موضوع کار کند. در طول این دوره­ ی کمون، احتمالا ایده­ای که در جستجویش بوده ­اید از «ناکجا آباد» ظاهر خواهد شد.

بخشی از کتاب ادبیات تبلیغ

منبع : مدیران ایران

همچنین ببینید

فروش بیشتر

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟ این سوالی است که خیلی از کسانی که تبلیغی را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *