آموزش وردپرس

۶ راهکار برای تولید ایده ­های تبلیغاتی

وظیفه­ ی نویسنده ­ی تبلیغات، ارائه ایده ­ها و عبارت­هایی است که محصول یا خدمت تبلیغ شده را به فروش برساند.

این ایده­ ها از کجا سرچشمه می­گیرند؟ از درک و شناسایی محصول، بازار و رسالت متن تبلیغاتی که تحقق فروش است.

در هر حال، حتی بهترین نویسندگان تبلیغات نیز گاهی خود را در تنگنا محصور می­یابند. راهکارهایی – پاره­ ای اساسی و معمول و پاره ­ای غیرمستقیم و اندکی «دور از ذهن»- به وجو آمده ­اند تا در آفرینش ایده و افکار به افراد یاری دهند.

در سلسله مقالاتی که در موفقیت نامحدود توسط دان هاپتمن به چاپ رسیده است، این رهنمودها ارائه شده ­اند:

حقایق را دریابید

نویسنده ­ی تبلیغات نیازمند جمع ­آوری دو دسته از حقایق است: حقایق خاص در مورد کالا، و حقایق خاص در مورد مردم و امور کلی.

در درون هر نویسنده­ ی موفقی، شوق و حرص سیری­ ناپذیری برای خواندن و جمع ­آوری اطلاعات وجود دارد، شما نیز از این قانون مستثنا نیستید.

کتاب­ها، مجله ­ها، جزوه­ ها، پوسترها، برچسب محصولات و همه چیز را بخوانید. مجله­ های تبلیغاتی را بخوانید، تا با این دنیای ویژه آشنا شوید. مجله­ هایی را که کارفرمای شما در آنها آگهی­ های خود را به چاپ می­رساند، بخوانید تا با زیر و بم فعالیت کمپانی بیشتر آشنا شوید. هر مقاله ­ای که علاقه­ ی شما را برمی­ انگیزد، جدا کرده، نگهداری کنید. هرگز نمی­دانید که چه زمانی به کارتان خواهد آمد.

همچنین، با مردم صحبت کنید. در کلاسها و سمینارها شرکت کنید. در سخنرانیها شرکت کنید. در جلسات و اجتماعات حرفه­ای و تخصصی شرکت کنید. گردآورنده­ ی اطلاعات باشید.

ایده تبلیغات
ایده تبلیغات

در جستجوی تلفیق افکار برآیید

« یک فکر تازه، صرفا تبلیغی از افکار کهنه است». این، گفته­ ی هاپتمن است: « تمامی خلاقیتها صرفا جابه­ جایی افکار کهنه است». بسیاری از افکار جدید تجاری، صرفا از ترکیب عوامل موجود شکل گرفته­ اند.

از فهرست استفاده کنید

این کتاب، به عنوان مثال، فهرست­هایی را در اختیارتان قرار می­دهد. فهرستی برای عنوان­ها، فهرستی برای متن تبلیغات، فهرستی از دلایلی که مردم کالاهای موردنظر خود را خریداری می­کنند و غیره. هر زمان که برای یافتن فکری نو با دشواری رو­به­رو می­شوید، می­توانید از فهرستها استفاده کنید تا راهنمایی­های لازم را در اختیارتان بگذارد.

نظر دیگران را جویا شوید

متن اولیه­ ی عقاید و ایده ­های خود را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بخواهید و یا بگذارید که شخص دیگری متن پایان یافته ­ی شما را ببیند و نظر خود را در مورد تحولاتی که می­توانید در آن ایجاد کنید اعلام دارد.

یک تیم تشکیل دهید

نویسندگان تبلیغات، اغلب با سرپرستان هنری یک تیم را تشکیل می­دهند، همانند آهنگسازان با ترانه ­سرایان، و سرمایه­ گذاران با مدیران خود.

اعضای تیم شما در بهینه­ سازی اثرتان می­توانند بسیار موثر واقع شوند. همچنین فعالیت در کنار یک همکار، ذهن و جریان فکریتان را تقویت می­کند.

دوره­ ی تکوین و الهام­ گیری

مسکوتش بگذارید. مساله را کنار گذاشته، اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاهتان برای مدتی بر روی این موضوع کار کند. در طول این دوره­ ی کمون، احتمالا ایده­ای که در جستجویش بوده ­اید از «ناکجا آباد» ظاهر خواهد شد.

منبع : مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

تلگرام یا اینستاگرام

تلگرام یا اینستاگرام،کدام‌یک شاه تبلیغات در ایران هستند؟ بخش دوم

تعاملی بودن (اگر برایتان مهم باشد!) بیایید در تلگرام و اینستاگرام نحوه دنبال کردن یک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *