بازاریابی برای ایجاد گرایش های مثبت وتاثیر برگرایش های منفی

باید بدانید که توانایی شکل دهی و هدایت گرایش مصرف کنندگان احتمالی خود را دارید. همچنین می توانید گرایش مصرف کننده را از نو بسازید . واضح است که تلاش برای ایجاد گرایش مثبت یا تایید گرایش های مثبت فعلی از تغییر گرایش ساده تر است. بعد از این که گرایشی شکل میگیرد تغییر آن مشکل می شود. تلاش برای تغییر عقیده ی مصرف کننده زمان زیادی می طلبد.

می توانید محصول یا خدمات خود را با استفاده از پیام هایی که بر عقاید و احساسات خاصی از مصرف کنندگان تمرکز دارند ظاهر آرایی کنید.

  • می خواهید مصرف کنندگان چه عقیده ای در مورد محصول شما داشته باشند؟
  • می خواهید مصرف کننده چه حسی داشته باشد؟

این دو مورد باید هدف شما باشد.

ایجاد گرایش های مثبت

images

ایجاد گرایش مثبت در مصرف کنندگان احتمالی می تواند با استفاده از تلاش های بازاریابی شما انجام شود. می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده کنید:

ارتباط عاطفی مثبت ایجاد کنید. پیام بازاریابی خود را به گونه ای متمرکز کنید که توجه مصرف کننده را جلب کند. پس از جلب توجه مصرف کننده پیام شما باید ارتباط عاطفی مثبتی بین او و محصول شما ایجاد کند.

ایجاد کنجکاوی کنید. استفاده از پیام بازاریابی کنجکاوی مصرف کنندگان احتمالی شما را برمی انگیزد . این کنجکاوی آن ها را به  تماس با شما ترغیب میکند.

پیامی دوجانبه در نظر داشته باشید. مصرف کنندگان در خصوص پیام های بازارایابی سطح انتقادی خنثی دارند. پس با استفاده از پیام های دو جانبه باعث شوید احساس کنند شما قابل اعتماد هستید .

از بازاریابی مقایسه ای بهره بگیرید. از مقایسه محصول خود بارقیبان نترسید . انجام این کار اعتبار شما را در دیدگاه مصرف کننده افزایش می دهد و باعث ایجاد گرایش مثبت به محصول شما می شود . فقط به خار داشته باشید که باید توانایی دفاع از ادعهای قیاس خود را داشته باشید.

از منابع معتبر استفاده کنید شما باید روی پیام بازاریابی خود و همچنین مکان تبلیغات و قرار گرفتن پیامتان تمرکز کنید. مصرف کنندگان به منبع پیام توجه می کنند .

 تغییر گرایش های منفی

تغییرات نگرش آموخته می شوند و تحت تاثیر تجربیات شخصی و الاعات به دست امده از افراد مختلف و منابع غیر انسانی هستند. مصرف کنندگان تحت تاثیر شخصیت خود نیز هستند . شخصیت هم بر روی پذیرش مصرف کننده و هم بر سرعت تغییر گرایش او اثر می گذارد.

اگر مصرف کننده ای گرایش منفی به محصولی داشته باشد شما باید مسائل اساسی ای را که بر گرایش او اثرگذارند شناسایی کنید. سپس می توانید بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنید که گرایش او را مثبت کند. شما می توانید از افراد بپرسید که گرایش آن ها چیست یا این که گرایش ها را حدس بزنید  چرا که دسترسی مستقیم به گرایش غیرممکن است.

اگر چه گرایش ها تغییر پذیر هستند به خاطر داشته باشید که این کار ساده نیست به طور کلی تغییر گرایش های ضعیف ساده تر از تغییر گرایش های قوی است. گرایش های مصرف کنندگان در مواردی که دارای اهمیت شخصی هستند قوی تر هستند.

گرایش های قوی می توانند مثبت یا منفی باشند .

در نواحی کم اهمیت مصرف کنندگان خنثی یا دو جانبه هستند. پس گرایش های آن ها ضعیف تر است و برای تغییر مستعدترند. همچنین تغییر گرایش برای خریدهای با ارتباط پایین ساده تر است.

منبع : مدیران ایران

 

همچنین ببینید

فروش بیشتر

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟

برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟ این سوالی است که خیلی از کسانی که تبلیغی را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *