چگونه مدیران حرفه ای کارکنان خود را برای آموزش آماده می کنند؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که جلو اتاقی بایستید که یا فکر می کنند به برنامه ی آموزشی فرستاده شده اند تا درست شوند و یا بدتر اصلا نمی دانند که چرا آنجا هستند. اغلب مدیران از آماده کردن کارمندانشان برای آموزش غفلت می کنند .

آموزش کارکنان

آموزش تجربه بسیار مثبتی است و وقتی شرکت کنندگان آن را بخشی از طرح خدمات دهی در نظر بگیرند تاثیر بیشتری دارد و فقط یک روز بیرون از دفتر کار بودن نخواهد بود.

یادداشتی در مورد دوره آموزشی برای کارمندان بفرستید .

برای هر فرد حداقل دوهفته قبل از تاریخی که قرار است برای آموزش برود یادداشتی بفرستید که اطلاعات زیر را دربرداشته باشد:

  • تاریخ و زمان برنامه
  • مکانی که برنامه در آنجا برگزار می شود و اگر امکان دارد نقشه ای که راه رفتن به آنجا را نشان دهد.
  • هدف از برنامه و عنوان های اصلی ای که آموزش داده  می شود.
  • چه نوع لباسی باید هنگام حضور در برنامه بپوشند(معمولی، مخصوص کار، یا رسمی)
  • هر آمادگی که قبل از حضور لازم است داشته باشند.
  • نام استاد و شمه کوچکی از شرح حال او ( اگر مناسب است)

به کارمندانتان کمک کنید تا هدف خود را از اموزش تعیین کنند.

یکی دوهفته قبل از شرکت کارمندانتان در دوره آموزشی با آن ها در نشستی راجع به زمینه هایی که می خواهند مهارت بیشتری در آن داشته باشند بحث و گفتگو کنید . این کار به آن ها کمک می کند که هدف های خود را در این دوره روشن کنند و بدین وسیله زمینه ای برای بحث و تبادل نظر پس از برگزاری دوره ایجاد می شود.

از آموزش همچون ابزاری برای تنبیه استفاده نکنید . آموزش نباید اهرمی برای درست کردن یک کارمند ناکارآمد تلقی شود.

بعضی از مدیران اشتباه می کنند و لحظه آخر به کارمندانشان اطلاع می دهند که باید به کلاس های آموزشی برود و بدون هیچ امادگی قبلی.این اطلاع دادن ناگهانی و نبود آمادگی کافی اهمیت برنامه آموزشی را کم می کند و این طرز فکر را ایجاد می کند که گویی آموزش مخل کار اصلی کارمنداست.

قسمتی ازکتاب خدمات مشتری
مدیران ایران

همچنین ببینید

لابراتوارهای طبیعت زنده

مدیریت عملکرد کارکنان در لابراتوارهای طبیعت زنده (سینره)

( مبتنی بر مدل TTM ) اندازه‫گیری، بازخورد و تقویت مثبت‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ منبع : ماهنامه تخصصی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *