آموزش وردپرس

۷ نشانه ی مدیران ضعیف

مدیر ضعیف
مدیر ضعیف

اکثر مردم مدیری با ویژگی های خاص مانند حرف شنوی ، با ملاحظه بودن ، ترس، فروتنی و مهربانی را یک مدیر ضعیف می دانند. اما مدیران ضعیف براساس شرایط می توانند مدیرانی خودمحور، سلطه گر ،خودکامه، خوش ظاهر و توخالی باشند.حتی اگر در جذب مشتریان جدید و توسعه محصولات و خدمات جدید هم موفق عمل کنید اگر مردم تمایلی به همکاری اب شما نداشته باشند یک مدیر ضعیف هستید.

در ادامه هفت رفتار یک مدیر ضعیف آورده شده است:

۱- تیم کاری شما دچار فرسودگی شغلی شده است .
انگیزه و اهداف بلندپرواز داشتن از ویژگی های مهم مدیران موفق است.بااین حال اگر از کارکنانتان بیش از اندازه کار می کشید ، از منابعی که در اختیار دارید استفاده درست و شایسته ای نمی کنید. ممکن است به بهره وری بالای کارکنان خود بنازید و از اینکه کار بسیار ی را با تعداد کارکنان کمتری انجام می دهیداحساس غرور کنید اما به یاد داشته باشید که موفقیت امروز شما ممکن است سلامت دراز مدت سازمان و کارکنانتان را تضعیف کند.

۲- از این شاخه به آن شاخه می پرید.

باید قدرت تصمیم گیری خوبی داشته باشید و از این شاخه به ان شاخه نپرید. یا می خواهید تمام جوانب کار را در نظر بگیرید و صددرصد از انجام درست کار مطمئن باشید یا شاید هم به توانایی های خود اعتماد کافی ندارید.در نیتجه برای آنکه به صد در صد چیزی که می خواهید برسید دائما نیروهای خود را برای جمع اوری اطلاعات بیشتر به جاهای مختلف می فرستید.

۳- اهداف را برای اعضای تیم مشخص نمی کنید.

برای بدست اوردن و انجام یک پروزه و یا رسیدن  به سمت خاص عجله می کنید اما واقعیت این است که هنوز خودتان هم نمی دانید که چه می خواهید. با اعضای تیم جلسه می گذارید  و تازه در این جلسه شروع می کنید به بلند بلند فکر کردن.تفکرات بهم ریخته و پیچیده شما که خودتان هم از ان سردرنمی اورید باعث گیجی و و سردرگمی اعضای تیم هم می شود.

۴- اعضای تیم را در یک محیط عمومی تحقیر می کیند.

تحقیر و بی احترامی به شخصی در یک جلسه کاری در حضور دیگران یا در محیط عمومی شهرت شما را به عنوان مدیر به باد خواهد داد.

شاید به نظر شما حرف یا عملکرد یکی از کارمندان احمقانه و یا نادرست بوده است.اما اشاره کردن به اشتباهات در جلسات کاری و در حضور سایر همکاران نشان دهنده این است که شما شخصیت بی ثباتی دارید و غیر قابل کنترل هستید.

۵- فقط بلدید حرف بزنید اما عمل نمی کنید.

به جلسات مهم کاری با مشتریان می روید و از موقعیت استفاده کرده و با ژستی مدیرانه از خود دفاع می کنید به آنها اطمینان می دهید که خودتان شخصا مشکلات و کارهای انها را پیگیری می کنید . این کار باعث می شود شما در همان لحظه خیلی خوب جلوه کنید. اما وقتی شکوه و عظمتتان را مشتری نشان دادید دیگر همه چیز را فراموش می کنید

چنین رفتاری به مرور زمان اعتبار شما را به زیر سوال خواهد برد و مردم شمار ارفردی قلمداد می کنند که فقط بلد است حرف بزند ومرد عمل نیست.

۶- از افراد می خواهید تا یک کار را به صورت مستقل انجام دهند.

شاید این کار به نظر ایده خوبی باشد و این امکان را به شما بدهد تا در میان چندین گزینه ای که در اختیار دارید بهترین  را انتخاب کنید. کاری که بیشتر شما را راضی می کند. اما اگر نیروهایتان از قصد و انگیزه ی شما باخبر شوند. مطمئنا دلسرد و عصبی می شوند. چرا که شما چندین نفر را از کار روزانه انداخته اید تا فقط روی پروزه شما کار کنند.

۷- بازخورد صادقانه ارائه نمی دهید.

برای آنکه کسی را ناراحت نکنید و انها را راضی و خوشحال نگه دارید بازخوردهای صادقانه و سازنده ای به انها نمی دهید. این بازخوردها می توانند درباره عملکرد یا ارتقا شغلی باشند . به حاشیه رفتن و نپرداختن به موضوع اصلی باعث می شود اعضای تیم کاری انتظارات غیر واقعی داشته باشند. زمانی که وعده وعیدهایی رابه آنها می دهید ولی به ان عمل نمی کنید آنها را دچار سردرگمی می کنید .

منبع: ماهنامه کاربردی بازاریابی-مدیران ایران

 

 


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

نقش مدیریت در رضایت شغلی

نقش مدیریت در رضایت شغلی +دانلود فایل صوتی مقاله

مدیران در رضایت شغلی کارکنان و کارمندان خود نقش به سزایی دارند. و در واقع …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *