آموزش وردپرس

استفاده از فرآیندهای اثرگذاری

 استفاده از فرآیندهای اثرگذاری
استفاده از فرآیندهای اثرگذاری

اینها منابعِ خوبی برای اثرگذاری هستند. چطور باید ازآنها استفاده کنیم :

یک ، اگر قانون ، استاندارد ، پروسه کاری و مواردی از این دست در موردِ مخاطبِ شما وجود دارد به آنها اشاره کنید.

دو ، اگر عدم رعایتِ حرفهای شما سبب میشود که مخاطب از حدودِ قانونی عبور کند و یا استانداردها را بشکند این را گوشزد کنید.

سه ، طوری این مسایل را مطرح نکنید که مغرور بنظر برسید. یادتان باشد که شما میخواهید طولانی مدت اثر گذار باشید.

چهار ، طوری رفتار کنید که مخاطبتان استقبال کند نه اینکه احساس کند با سیاست ها تنبیه شده است.

بگذارید این را با مثال بگویم :

مثلاً به یک شرکتِ هواپیمایی بگویید که روی سایتتان دیدم که شما متعهد به رضایت مشتریان هستید درست است ؟ جواب میدهند بله.

انوقت بگویید متاسفانه سرویسِ شما به اشتباه ، بلیتِ پرواز من را کنسل کرده است ، خوب چطور می توانیند این مشکل را حل کنید.

پنج ، در ابتدا با مخاطب همدلی و همدردی کرده و سپس از نکاتِ مثبت اجرای قانون یا استاندارد بگویید تا احساسِ اجبار نکند.

مثلاً بگویید که میدانم پر کردنِ این فرم ها کمی مشکل است اما خوبی آن این است که با تکمیلِ انها میشود از منافعِ شرکتتان دفاع کرد.

به خاطر داشته باشید ، طوری از این متد استفاده کنید که معنی اجبار ندهد.

 ایجاد حسِ کمیابی و ضرورت

فرصت هایی که برای مدتی محدود ارائه میشوند ، معمولا تشویق کننده هستند. به عنوانِ مثال کولین زات توانست با همین روش رکورد فروشِ ۲۰ سالۀ لوازم خانگی در شبکه های تلویزیونی را بشکند.

او فقط کمی در آگهی های تبلیغاتی که پخش میشد ، دستکاری ایجاد کرد. به جای اینکه تبلیغ کند :

همین حالا تماس بگیرید ، اپراتورها منتظرن.

جمله زیر را تبلیغ کرد :

اگه اپراتورها مشغول بودن ، لطفاً دومرتبه تماس بگیرید.

این برای مخاطبان این پیام را داشت که اگر تعلل کنند ، موقعیت را از دست میدهند.

در زمانِ پخشِ آگهی همین تغییرِ کوچک نتایجی بزرگ در تماس ها و فروش ها داشت.

این مطلب را ازدست ندهید!

پیام استراتژیک در برند سازی

خوب چه کنیم :

یک ، باید روشن کنیدکه همین الان اقدام کنند وگرنه دیر میشود.

دو ، همیشه روی پول تمرکز نکنید ، بلکه میتوانید از محدودیت های زمانی ، اطلاعاتی ، پشتیبانی و منابع استفاده کنید.

سه ، تحقیقات نشان داده که حس از دست دادن ،  قویترین محرک ایجادِ حس کمیابی است ، بنابراین به آنها بگویید که اگر عجله نکنند چه چیزی را از دست میدهند.

مدیران ایران

 


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

تکنیک هایی برای جذب و حفظ مشتری

تکنیک هایی برای جذب و حفظ مشتری برداشت اولیه مهم است. برداشت اولیه در واقع …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *