آموزش وردپرس

شیوه های رسمی تحقیقات بازار

تماس نزدیک با مشتری

هنگامی که مراحل فرآیند روش های سنتی تحقیقات بازار را بدون پیش داوری شخصی و با دقت تمام زیر نظر گرفته باشید  نتایج مفیدی به دست خواهید آورد.

شیوه های رسمی تحقیقات بازار
شیوه های رسمی تحقیقات بازار

محک زدن افراد تلاشی برای به حداقل رساندن پیش داوری های شخصی در طراحی آزمایشی رویه های نمونه گیری ساخت و مدیریت پرسشنامه ها و بسیاری چیز های دیگر برای گردآوری داده هاست .

متاسفانه محک زدن افراد مزایای تصور کردن خلاقیت و بینش های شخصی که به توسعه محصولات و خدمات کمک می کند را نشان نمی دهد.

برای جلوگیری از عدم نمایش آن مزایا برخی از شرکت ها درحال روی آوردن به ابزار غیر سنتی تحقیقات بازارند.

یادگیری از کاربران اصلی

منبع ارزشمند یا ایده های نو نواورانه کاربران اصلی شرکت ها و افراد مشتریان و غیر مشتریان هستند که نیازهایشان جلوتر از روندهای بازار است.

کاربران اصلی غالبا علاقمند به تجاری شدن ایده ها یا عملکردشان هستند. درعوض آن  ه ا برای مقاصدشان دست به نوآوری می زنند زیرا محصولات موجود نمی توانند نیازهای آن ها را برطرف کنند.

طراحی عاطفی

طراحی عاطفی به محققان این فرصت را می دهد تا درک کنند که افراد چگونه از محصولات و خدمات استفاده می کنند.

غوطه وری

غوطه ورشدن از طریق افراد کلیدی بسیار مهم است اما تاکنون تصمیم گیرندگان به ویژه تصمیم گیرندگان عالی رتبه با دلایل  ساده توانسته اند سازمان را واردار کنند که به آن واکنش نشان دهند.

افراد غوطه ور شده اجرایی باید نسبت به عدم رضایت مشتری نه تنها در مورد محصولات و خدماتشان بلکه در کل خیلی هوشیار باشند .

توجه:

  • یکی از اهداف مهم تحقیقات بازار تعیین این امر است که مشتریان چقدر ارزش دارند و چه نتایجی را می خواهند ؟
  • آن ها می خواهند که این نتایج چگونه ارائه شود ؟
  • برای نتایجی که جست و جو می کنند دوست دارند چه قیمتی بپردازند؟

بخشی از کتاب تحقیقات بازاریابی

مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

۲۱ اصل روانشناسی فروش

۲۱ اصل روانشناسی فروش

✅ دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *