آموزش وردپرس

مدیران پیشرو و مدیران بزرگ چگونه افراد هوشمند را می یابند؟

تناسب شخص وشغل از مهم ترین وجوه موثر بر موفقیت افراد و سازمانهاست . وقتی فردی در شغل یا نقشی قرار می گیرد که با روحیات علائق و ویژگی های شخصی و شخصیتی او سازگار است دنیای از موفقیت آغاز می شود.

مدیران بزرگ دنیا معتقدند همه انسانها در طبیعت و نهاد خود ویژگی هایی دارند که همواره با آنان می ماند . مدیران برجسته می دانند که هرکس به روش ویژه ای برانگیخته می شود، روش ویژه ای برای اندیششیدن دارد و شیوه خاصی هم برای برقراری ارتباط با دیگران دارد.

مدیران پیشرو و مدیران بزرگ چگونه افراد هوشمند را می یابند؟
مدیران پیشرو و مدیران بزرگ چگونه افراد هوشمند را می یابند؟

مدیران بزرگ و موفق دنیا به تجربه دریافته اند که امکان تغییر دادن طبیعت انسان ها محدود است، لذا روی این تفاوت ها سرمایه گذاری می کنند و تلاش می کنند هرکس را در شغل ، نقش ، موقعیت و مسئولیت مناسب با ویژگی هایش به کار گیرند.

این رویکرد به این معنی است که به جای سرمایه گذارری و صرف منابع برای برطرف کردن نقاط ضعف افراد باید روی شناخت ، تقویت و بکارگیری نقاط قوت آنها سرمایه گذاری کرد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد.
رجینا هارتلی: چرا شاید بهتر این باشد که فردی با رزومه عالی را استخدام نکنیم؟

دردنیای پررقابت سازمان های امروز، یکی از بزرگترین وظایف هر مدیر آن است که به درون کارکنانش نفوذ کند، استعداد ها و هوشمندی های او را کشف کند و آنها را به عملکرد تبدیل نماید . به عبارت دیگر امروزه مهمترین فعالیت های هر مدیر عبارتست از :

  • گزینش درست فرد یا گزینش فرد درست
  • مشخص نمودن انتظاراتی که از افراد دارد
  • انگیزش کارکنان
  • فراهم نمودن امکان و فرصت رشد افراد

اگر مدیری نتواند این چهار مسئولیت را به شایستگی اجرا کند هیچگاه مدیر برجسته ای نخواهد شد و درمیان این چهار مسئولیت اولین آنها یک مسئولیت کلیدی و بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار است.به همین دلیل نخستین خدمتی که مدیران برجسته به کارکنانشان می کنند این است که استعدادهای نهفته آنان را کشف می کنند و سپس کارکنان را درنقشی قرار می دهند که این استعداد ها به درستی و موثر تر به کار آید و بروز کند.

تفاوت مهم هوشمندی( استعداد) با دانش و مهارت این است که دانش و مهارت را می توان یاد گرفتت و به دیگران انتقال داد. دانش و مهارت در واقع چگونگی و راههای اجرای یک نقش هستند اما هوشمندی را بویژه در سنین بزرگسالی نمی توان به سرعت و سهولت آموخت و هیچکس نمی تواند هوشمندی و استعداد خود را به دیگران منتقل کند .

به همین دلیل است که مدیران برجسته در فرآیند استخدام کارکنان جدید از مصاحبه هایی استفاده می کنند که آنها را مصاحبه شناسایی هوشمندی ها می نامند.

در دیدگاه مدیران بزرگ و موفق بهترین عامل پیش بینی کننده رفتارها و عملکردآتی یک فرد ، رفتارها و عملکرد گذشته بویژه اخیر اوست .

بخشی از کتاب شرکت های موفق جهان چگونه استخدام می کنند.

مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

پیدا کردن هدف در کار شما

پیدا کردن هدف در کار شما+دانلود فیلم

  یکی از وظایف اصلی شما به عنوان یک رهبر کمک به بقیه برای هدفدار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *