کارگاه خلاقیت

کارگاه خلاقیت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

به نظر شما در وضعیت امروز ما، آینده بیش‌تر نقش دارد یا گذشته؟

به نظر سوال ساده‌ای می‌آید. همیشه شنیده‌ایم که امروزمان محصول گذشته است و این گذشته در خیلی از موارد دست ما نبوده. چه تلخ! یعنی وضعیت امروز من، سازمان من و یا دنیایی که در آن زندگی می‌کنم جبری‌ست محصول گذشته و گذشته‌ای که شاید من به نسبت اتفاقات محیطی نقش کم‌رنگ‌تری در آن دارم. متاسفانه عده‌ی زیادی از مردم با همین تفکر زندگی می‌کنند و محصولش یک زندگی بدون هدف و نا امیدانه و با آینده‌ی نامعلوم است.

سازمانی که بخش عمده‌ای از زندگی‌مان را در آن سپری می‌کنیم، اتمسفری دارد که از دو عامل مهم تشکیل شده است؛ اول نیروی انسانی و دوم تفکر مدیریت حاکم بر سازمان. در هر دو عامل ذکر شده بسیار مهم است که پاسخ سوال بالا چه باشد. اگر با سازمانی روبرو هستیم که معتقد است «دیروزمان امروز را می‌سازد»، تحریم یا وجود رقبای بزرگ و مسایلی از این قبیل آن را نا امید و محجور خواهد کرد. ولی در سازمان پویایی که امروزش را مبتنی بر فردایش می‌داند، هر تهدیدی به فرصت تبدیل خواهد شد.

این طرز تفکر جرقه‌ی شروع تحولی است که آتش می‌زند بر خرمن سکون‌های ناشی از دانش زیاد و سوگواری ناشی از اتفاقات ناگوار بیرونی. تحولی خلاقانه و پایدار که به حلاوت شیرینی یک توت است و شعارش این است: «آینده را باید ساخت.»

در این کارگاه که تماما با روشهای نوین آموزشی از قبیل فیلم ، بازی و مشارکت کارآموزان طراحی شده ، بر آنیم تا با به کارگیری هم زمان خلاقیت و نوآوری کاملا کاربردی دنیای جدیدی از چگونگی مواجه و حل مسائل سازمان و یا ابداع روشهای نوین که ما را در دستیابی به موفقیت غیر قابل تصور رهنمون می سازد، را برای کارآموزان بگشاییم.

کارگاه  ICO

(Innovation and Creativity for Organization )

معرفی کارگاه خلاقیت :

آیا دو لغت خلاقیت و نوآوری دارای معنای یکسانی است؟ آیا این دو موهبتی است الهی که فقط افراد خاصی دارای آن هستند؟ آیا خلاقیت و نوآوری فرآیندی فردی است و معنایی در سازمان ندارد؟

آیا می دانید که خلاقیت و نوآوری امروزه به عنوان اصلی ترین کلید موفقیت کسب و کارها می باشد؟ آیا می دانید تنها با ایجاد فضای مناسب میتوان از این دو ابزار قدرتمند به طور سیستماتیک در سازمان استفاده نمود و  جهشی باورنکردنی را به سوی موفقیت تجربه کرد؟

در کارگاه آموزشی خلاقیت و نوآوری با استفاده از روشهای نوین آموزش از قبیل فیلمهای واقعی ، بازی و حل مثالهای عملی بر آنیم تا کاربردی متفاوت از آنچه در تصور است را به کارآموزان بیاموزیم و آنها را با مسیری متفاوت برای دستیابی به اهداف آشنا سازیم.

محتویات و رئوس مطالب کارگاه خلاقیت  

  • تعاریف و موانع خلاقیت و نوآوری فردی و سازمانی
  • چگونگی ایجاد فضا و رفتارهای خلاق و نوآور در سازمان
  • پروسه پیاده سازی و اندازه گیری نوآوری سیستماتیک در سازمان
  • دلایل عدم موفقیت کمیته ها و تیم های کاری در حل مشکلات و ارائه راه کارهای لازمه
  • روش استفاده ترکیبی ار سه تکنیک تفکر شش کلاه، طوفان مغزی و coaching در حل خلاقانه مسائل
  • استفاده بهینه از تواناییهای شخصی
  • استفاده بهینه از تواناییهای اشخاص در کار تیمی
  • تحقق اهداف و افزایش بهره وری سازمان ازطریق خلاقیت و نوآوری
کارگاه خلاقیت
کارگاه خلاقیت

همچنین ببینید

وبینارگیمیفیکیشن چیست

وبینارگیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟

با گیمیفیکیشن، هدف اصلی برای یک کسب و کار تغییر کامل هویت دیجیتالی آن به …

یک دیدگاه

  1. برگزاری دوره بازاریابی در عصر فناوری اطلاعات با رویکرد گیمیفیکیشن در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    http://ent.ut.ac.ir/fa

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *