آموزش وردپرس

تبلیغات از طریق اهدای نمونه های مجانی

اهدای نمونه های مجانی در برخی از نوآوری ها بسیار مناسب است .اگر کالایی جدید دارید که ساخت ان هزینه ی زیادی نداشته اما راه اندازی تاسیسات اولیه بالاست، در ابتدای کار مقدار زیادی از آن را تولید کنید و بخش اعظم آن را مجانی در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید.این استراتژی شاید اشاعه ی نوآوری شما را تسریع کند و به سرعت شما را به نقطه ی انحنا برساند، جایی که فروش به سرعت افزایش می یابد و سود آسان تر به دست می آید.

تبلیغات از طریق اهدای نمونه های مجانی
تبلیغات از طریق اهدای نمونه های مجانی

معمولا درتجارت، کالای خود را مجانی عرضه نمی کنید، اما هنگامی که می خواهید اشاعه یک نوآوری را بر بی انگیزید که هیچ کس قبلا در مورد آن چیزی نشنیده ، نصیحتی متضاد شاید چاره ساز باشد. گاهی کالا خود بهترین مبلٌغ است و می توانید هزینه بازاریابی را صرف ارائه مجانی کالا کنید.

داستان واقعی

یکی از مشتریان من نوآور است که محصول اسموت کلیپ را ایجاد کرد و حق تولید انحصاری آن را به خود اختصاص داد. این وسیله یک شی پلاستیکی قالب ریزی شده است که به انتهای یک تیوب وصل می شود . سایزهای مختلف آن برای تیوب های مختلف وجود داردکه به شما اجازه می دهد محتویات تیوب را به دهانه تیوب و خارج از ان به شکلی آسان و روان هدایت می کند و با این کار از هدر رفتن و ایجاد ریخت و پاش جلوگیری می کند . این کالا دارای طرحی عالیست. من این را از کجا می دانم ؟ مشتری من تعداد زیادی از این وسیله را به شکل مجانی در اختیار افراد گذاشت و هرکس که ان را دریافت کرده عاشقش شده و به تمام دوستان خود می گوید که آن را تهیه کنند.

اگر می خواهید به ارائه انبوه نمونه ها به شکل مجانی اقدام کنید یا از راههای دیگری استفاده کنید تا مردم را وادارید از نوآوری شما به شکل مجانی اشتفاده کنند ، اطمینان یابید که یک بازار بالقوه ی بزرگ  خواهید داشت که این سرمایه گذاری اولیه را موجه می سازد .

اگر تحقیقات شما نشان می دهد که ۶۰% زنان و ۵% مردان اغلب از لوازم آرایشی تیوبی استفاده می کنند و احتمالا گیره ی جدید شما را برای کنترل استفاده از این کالاها می خواهند شما می توانید یک بازار بالقوه تقریبا ۶۵% را برای جمعیت بالغ پیش بینی کنید .

این یک بازارسود آور و زیبا و دارای قدرت بالقوه ی زیاد برای بازگرداندن سرمایه گذاری اولیه ی نمونه های مجانی است. بی ضرر خواهد بود  اگر بگوییم برای برانگیختن اشاعه ی یک نوآوری می توانید ده هزار گیره را به شکل مجانی پخش کنید، زیرا باید قادر باشید صدها هزار از این گیره ها را هنگامی که فروش این کالا رونق می یابد به فروش برسانید.

بخشی از کتاب نوآوری در کسب وکار

مدیران ایران


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

مراحل ثبت برند-قسمت دوم

مراحل ثبت برند-قسمت دوم

لذا چنانچه گفته شد ، اداره ی مالکیت صنعتی  ،اظهارنامه را از لحاظ انطباق با …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *