آموزش وردپرس

همه برای فروش، فروش برای همه

سازمانها در دنیای کسب و کار امروز به واسطه نوع درخواستهای متنوع مشتریان به دنبال استفاده از روشهایی هستند که بتواند با حداقل اتلاف زمان و هزینه انسانی به حداکثر بازدهی برسد، و قطعا این هدف بدون استفاده از سیستم های اطلاعاتی میسر نیست، روند کاربرد کامپیوتر در صنایع ابتدا از کامپیوترهای مستقل آغاز شد تا در هزاره سوم به اصل مهم یکپارچگی در بین سیستم های اطلاعات رسیدیم. در ابتدا توقع از نرم افزار انجام صحیح کارهای روزمره و پیچیده محول شده بود، ولی به تدریج خواستیم شاهد نرم افزارهایی باشیم که علاوه بر فعالیت صحیح به صورت مستقل در کنار و تعامل با سایر نرم افزارها نیز نتیجه مطلوب را ارائه دهند.

البته سعی در استقرار ERP  بسیار جذاب است ولی باید توجه داشت که برای گامهای بزرگ باید از اقدامات کوچک شروع کرد، به عنوان مثال در زمینه تخصصی این مقاله که در خصوص نحوه ایجاد یکپارچگی CRM، SharePoint و Exchange است، ابتدا یک واحد فروش مکانیزه و یکپارچه ایجاد می کنیم و به تدریج در خصوص زیر بار بردن فرآیندهای سازمانی از طریق فرآیند ساز بر بستر شیرپوینت و یا مواردی مانند پورتال سازمانی در این بستر و … اقدام خواهیم کرد.

همه برای فروش، فروش برای همه
همه برای فروش، فروش برای همه

بهتر است نام این یکپارچگی را Customer 360  قرار دهیم چرا که خواهد توانست تمامی ویژگیهای مشتری را با امکان تهیه گزارشات کامل در CRM ثبت و ارائه دهد، مستندات مربوط به مشتری نیز از قراردادها ، فیلم ها و هر نوع محتوای دیگر مربوطه در شیرپوینت قرار گرفته و نگهداری می شود و می توان از مزایای بیشمار آن مانند جستجوی کامل، امکان ارائه دسترسی ها با جزییات کامل و… استفاده کرد، علاوه بر آن می توان از سیستم ارسال ایمیل اکسچنج نیز برای نگهداری سابقه تعاملات ایمیلی با مشتریان استفاده کرد به کمک این یکپارچگی شما اطمینان خواهید داشت که هیچ تعاملی با مشتری از دید شما به عنوان صاحب کسب و کار پنهان نخواهد ماند، این اعتماد به نفس علاوه بر مدیریت بهتر مشتریان، در سمت مقابل به مشتریان شما نیز حس خوب همکاری و دریافت خدمات از یک شرکت مطمئن و قانون مدار را القاء می کند. به عنوان مثال تصور کنید مشتری در تماس با شما اعلام کند یک مدرک مشخص از داده های خود را مثلا فیشی که در دو سال پیش واریز و برای شما ارسال کرده را در اختیار ندارد و شما به سادگی این فیش را از مستندات مشتری استخراج کرده و در اختیار او قرار می دهید و یا عینا در مورد ایمیل ها، این یکپارچگی سبب افزایش اعتماد مشتریان نیز خواهد بود.

باید توجه کنید که در دورانی به سر می بریم که تنها استفاده از ابزارهایی هر چند کارا ولی به صورت جزیره ای و غیر مرتبط به سایر سیستمها خیلی مفید نیست، خیلی از متقاضیان در هنگام خرید CRM  بیشتر به دنبال ارتباط CRM  با سیستم های مالی، پورتال و… هستند این دیدگاه به صورت ضمنی نشان می دهد که بیشتر در فکر سهولت کار خود هستند تا ارائه خدمات بهتر به مشتری، زمانیکه شما برای مشتری خود اهمیت بیشتری قائل باشید، باید سعی کنید در ابتدا دیدی ۳۶۰ درجه ای به مشتری خود به دست آوریم تا ارائه خدمات بهتر و انعطاف ماهرانه تر براساس نیازهای مشتری برای فروشنده مهیا شود.

برای ارتباط موفق تر با مشتری باید تا حد امکان حداکثر میزان اطلاعات ممکن را از او به دست آورد، برای این منظور یک پیش شرط لازم استفاده از سیستم های یکپارچه است، به عنوان مثال در نظر بگیرید یکی از کارشناسان فروش شما برای مشتری ایمیلی ارسال کرده ، مشتری شما چند روز بعد پیگیر ایمیل می شود، اگر مکانی مجتمع برای بررسی ایمیل های ارسال در دسترس نباشد پاسخ شما به این مشتری چیست؟

  • پاسخ یک کارشناس فروش عادی بدون احساس مسئولیت و قطعا غیر حرفه ای: کارشناس ما امروز حضور ندارد لطفا روز دیگری برای هماهنگی با ایشان در تماس باشید
  • یک کارشناس فروش با انگیزه ولی بدون ابزار لازم: اجازه دهید من ایمیل های ارسالی ایشان را بررسی کنم و با شما تماس بگیرم.
  • پاسخ یک کارشناس فروش متعهد که ابزارهای مورد نیاز را در اختیار داشته و ایده آل است: اجازه دهید بررسی کنم، همکار ما آقای X ایمیل با این مضمون در تاریخ دو روز پیش به این آدرس برای شما ارسال کرده اند.

قاعدتاً پاسخ آخر مطلوب شماست، اینجاست که یکپارچگی برای شما هدف قرار دارد، علاوه بر این قطعا شما به دنبال راهکارهایی هستید که بتوانید تمام مستندات مشتریان را به صورت یکپارچه نگهداری کرده و از داخل نرم افزار CRM نیز به آن دسترسی داشته باشید، لذا استفاده از مدیریت اسناد بر پایه شیرپوینت مایکروسافت در کنار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت می تواند یک ساختار پایدار و پر کاربرد را برای شما ارائه دهد.

در کنار این ابزارهای استفاده از افزونه های مانند افزونه ارسال فاکس، پیامک و کالر آی دی می تواند به این یکپارچگی کمک بیشتر کرده و شما بتوانید علاوه بر تاریخچه ایمیل ها، فاکس ها و پیامک های ارسال شده را نیز در رابطه با یک مشتری نگهداری کنید، علاوه بر این قابلیتهایی مانند استفاده پورتابل و در دسترس بودن سیستم تنها با داشتن یک مرورگر و اینترنت، وجود و امکان استفاده از نرم افزار از طریق برنامه های موبایلی نیز در دوران کنونی جزو لاینفک یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خوب است، لذا وجود App های موبایل برای CRM یک فاکتور مهم موفقیت در عملیاتی سازی سیستم است.

در سرویس ابری اورست تمام تلاش ما بر این اساس استوار است که کاربران از یک محیط یکپارچه، کارآمد با قیمت مناسب و بدون استرس استفاده کنند، به این خاطر به کوچکترین جزییات نیز اندیشیده ایم تا حدی که برای اطمینان و آسودگی بیشتر شما از سرویسهای آنتی اسپم و آنتی ویروس های قدرتمند در اورست به صورت کاملا یکپارچه با اکسچنج استفاده شده است، تا شما را از دریافت فایلها و ایمیل های آلوده و اسپم راحت سازد.

با این دیدگاه می توانیم به حکمت سخن”همه برای یکی و یکی برای همه” پی ببریم.


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

وبینارگیمیفیکیشن چیست

وبینارگیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟

با گیمیفیکیشن، هدف اصلی برای یک کسب و کار تغییر کامل هویت دیجیتالی آن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *