آموزش وردپرس

وبینارگیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟

با گیمیفیکیشن، هدف اصلی برای یک کسب و کار تغییر کامل هویت دیجیتالی آن به بازی نیست، بلکه، تشویق به انجام رفتارهایی است که کاملا با اهداف سازمان همسو باشند.

اگر یک کسب و کار بخواهد نام تجاری خود را به مشتریانش بشناساند، می تواند این کار را از طریق دادن مدالهای مخصوص به کاربرانی که بیشترین محتوا یا محصولات را با شبکه های اجتماعیشان به اشتراک می گذارند، انجام دهد. از سوی دیگر، اگر یک نام تجاری تلاش در افزایش زمانهای بازدید از سایت را به جهت بهبود نرخ پرداخت به ازای مشاهده انجام دهد، این عمل می تواند به کاربران به سادگی امتیازاتی را برای دیدن بیشتر صفحات بدهد.

در این وبینار ضمن آشنایی با گیمیفیکیشن، کاربردهای آنرا برای مدیران و کسب و کارهای مختلف مورد بحث قرارخواهیم داد .

اگرچه ” گیمیفیکیشن” در حدود کمتر از بیست سال پیش تعریف شده و در پنج سال گذشته رشد سریع داشته است، مقبولیت گسترده ای را میان جوامع کسب و کار دیده است.در حال حاضر، انتظار رشد بازار گیمیفیکیشن تا سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۸ درصد است. با به کار گیری عناصر بازی گونه مثل چالش ها و امتیاز دادن به فعالیت های روزانه، و همچنین پاداش دادن به  اقدامات ارزشمند با مدالها، امتیازات و موارد بیشتر، نام های تجاری بهتر می توانند شریکانشان را درک کرده و با آنها روابط خود را ادامه دهند.

گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟
علم تبلیغات و بازاریابی، به معنای عام بر اساس تئوری بازی و پیش‌بینی رفتار مخاطب بنا شده و به تدریج با پر رنگ شدن انگیزش‌های بازی‌گونه مخاطبان به یک شاخه مجزا و مهم در ادبیات امروز کسب‌وکار بدل شده است.
بازی‌گونه کردن، یکی از ترجمه‌های گیمیفیکیشن است که البته هنوز به تایید اهل فن نرسیده! لذا از همان واژه انگلیسی آن استفاده می‌کنیم.
چیزی که مهم است، ماهیت این واژه و آینده در حال رشد آن است. در این کارگاه، با در نظر گرفتن محدودیت زمانی، هدف اصلی آشنایی مخاطبان با ماهیت و اصول گیمیفیکیشن است.

 انتظار می‌رود در پایان۲ ساعت مخاطبان بتوانند به سوالات زیر پاسخ  دهند:

  • بازی چیست؟
  • گیمیفیکیشن چیست و چرا تبدیل به پارادیم زمان شده است؟
  • تئوری بازی‌ها بازگو کننده چیست؟
  • چه پارامترهای در خلق یک بازی باید مورد توجه قرارگیرد؟
  • چطور می‌توان یک فرآیند را بازیگونه کرد؟

استاد وبینار گیمیفیکیشن و کاربردهای آن برای مدیران :

سهراب مستقیم، بیش از ۵ سال است که به عنوان مشاور کسب‌وکار فعالیت داشته و از پاییز ۹۴ به همراه تیم فربود انگاره (Reality Game) به طراحی بازی‌های محیطی و سازمانی می‌پردازد.

•  دانش آموخته MBA از دانشگاه تهران
•  طراح و مدرس دوره‌‏های روانشناسی اجتماعی
•  کارشناس شبکه‏‌های اجتماعی و پیش بینی رفتار کاربران
•  طراح مجموه بازی‌های محیطی «راز آب‌و‌آتش»
•  طراح و مجری بازی‌های سازمانی با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی و تقویت روحیه کار تیمی
•  طراح مجموعه بازی‌های «انترپرونولی» با محور اصول کسب‌وکار

چرا باید گیمیفیکیشن را امروز  باید به خدمت گرفت؟

مفهوم بازی از قدیمی‌ترین مفاهیم بشری است. چرا بعد از دهه‌ها که برخی مفهوم تلفیق «سرگرمی» و  «کار» را بررسی می‌کنند. تنها به تازگی است که به صورت کامل این مفهوم معنا پیدا کرده و دستاوردهای   چشمگیری در پرورش توانایی‌های سرمایه‌های انسانی سازمان و همچنین در حوزه‌هایی از قبیل بازاریابی، جذب سرمایه‌گذار و بهبود بهره‌وری شرکت داشته است؟   پاسخ در واقعیت دنیای امروز است. این نخستین برهه تاریخی است که انسان انقدر در همه جای کره   زمین در دسترس است. بیش از ۱.۲ میلیارد نفر هر روز از اینترنت استفاده مینمایند و بیش از ۱۰% دارندگان تلفن همراه از گوشی‌های هوشمند استفده میکنند. از سوی دیگر در دهه گذشته و با رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرهنگ ارتباطات برخط بر جامعه بشری حاکم شده و افراد بیش از ۹ برابر زمانی که ویدیو آنلاین می بینند در شبکه‌های اجتماعی هستند. در طول تاریخ همیشه ایده‌های بزرگ وجود داشته ولی این امکانات و فناوری‌های زمان است که ایده‌ها را به بلوغ و کسرت استفاده می‌رساند تا حدی که به عنوان پارادایم حاکم شوند.
امروزه بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان (۵۴ %جمعیت آنلاین جهان) بیش از ۲ ساعت در روز بازی   می‌کنند. بیشک این ابتدای نفوذ بازی به زندگی است. بازی تازه شروع شده است.

 گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟
گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟

چهار تاثیر اصلی گیمیفیکیشن بر سیستم مدیریت سازمان:

۱ -گردآوری داده‌ها

داده‌ها برای هر کسب‌وکاری حیاتی‌اند. شرکت‌ها داده‌ها را به شکل‌های بسیار گوناگونی در سرتاسرسیستم‌شان گردآوری می‌کنند. این داده‌ها را می‌توان برای ارتقای بیشتر فرآیند گردشکار استفاده  کرد. گردآوری داده‌ها بخش مهمی از گیمیفیکیشن مدیریت رابطه با مشتری است که در آن  اطلاعات گردآوری شده در بررسی و ارزیابی عملکرد حیاتی است. بازی‌های معمولی امتیازات و  نمراتی دارند که به بازیگرانی که بهتر عمل می‌کنند می‌دهند. به همین ترتیب، می‌توان از داده‌های گردآوری‌شده برای طراحی سیستم پاداش استفاده کرد. شناسایی نقص‌های ذاتی موجود در طراحی  فرآیند کار موجود می‌تواند بهره‌وری بیشتری را برای شرکت به همراه آورد.

۲ -ارتباطات شفاف
در محیط بازی‌های عادی، بازیکنان بدون بدگویی و سیاست با شفافیت کامل با یکدیگر ارتباط
برقرار می‌کنند. به همین ترتیب، استفاده از گیمیفیکیشن کمک می‌کند که بدون هیچگونه اختلافی
به صورت یکپارچه اطلاعات را از یک طرف به طرف دیگر منتقل کرد. برای مثال، سازندگان برتر سیستم‌های مدیریت رابطه با مشتری پلتفرم‌های در رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، فروم ها و مکان‌های گرفتن بازخورد دارند که در آنجا مشتریان و کارکنان فکرها، نظرات و دیدگاه‌هایشان را  دربارۀ جدیدترین تحولات با یکدیگر در میان می‌گذارند. مدیران پروژه و دیگر مدیران اجرایی  می‌توانند وضعیت استقرار، خطاها و دیگر مسائل را دنبال کنند.
۳ -سازگاری
کودکان نسل کنونی حداقل یکبار در روز برخی انواع بازی‌ها مانند بازی موبایل، دستگاه‌های بازی  ویدئویی یا بازی‌های آنلاین را بازی کرده‌اند. آنها پیشاپیش با اصول آشنا هستند و نیازمند آموزش  اضافی نیستند. این موضوع باعث می شود که چنین اصول و مفاهیمی را بتوان سریعتر اتخاذ کرد.
باید از سربارهای مربوط به زمان، آموزش و دیگر تأخیرها اجتناب کرد. با جلب توجه کامل این  نسل می‌توانید توجه، مهارتهای حل مسأله و روح رقابتشان را بهبود دهید. نرمافزارهای مدیریت  رابطه با مشتری که بر مفاهیم بازی استوارند مهارت کارکنانتان را به شکل بینظیری بهبود  میدهند و پلتفرم آموزشی خوبی را برای استخدامهای آتی فراهم میکنند.
۴ -افزایش روحیه
روحیۀ تیم مولد ثروت ) سرمایه‌های انسانی( برای پیشرفت هر شرکتی مهم است. گیمیفیکیشن  سیستم مدیریت رابطه با کارکنان می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر روحیۀ کارکنانتان بگذارد.
افزودن امتیاز جایزه، برگزاری سری مسابقات بین بخشهای مختلف شرکت و غیره از جمله  نمونه‌های معمولی گیمیفیکیشن هستند. برخی گامها را میتوان به صورت سالیانه و در فواصل  زمانی معین برداشت. با معماری تطبیق‌پذیری سیستم مدیریت رابطه با مشتری، می‌توان سیستم  امتیاز را به رابط کاربری سیستم افزود. تیم‌های مختلف به این رابط دسترسی دارند. وقتی همه بهخوبی بدانند در رقابت جایگاه‌شان کجاست، انگیزۀ لازم را برای انجام همۀ تلاششان پیدا می‌کنند.

زمان : ۲۲ دی ماه  ساعت ۱۵ الی ۱۷

استاد وبینار :

مهندس سهراب مستقیم

روش استفاده از وبینار :

اگر قبلا برنامه zoom را نصب نکرده اید ، ابتدا بر حسب دستگاهی که می خواهید از آن استفاده کنید از این لینک نرم افزار مناسب را نصب کنید و سپس در روز و ساعت وبینار از لینکی که بعد از ثبت نام در اختیار شما قرار داده می شود وارد محیط وبینار شوید !

شما می توانید هم روی موبایل و هم لپ تاپ خود از وبینارهای باشگاه مدیران ایران استفاده کنید و یک بار نصب این نرم افزار کوچک ۵ مگا بایتی برای بارهای بعدی هم به کار خواهد آمد 🙂

راههای ثبت نام در وبینار :

باشگاه مدیران ایران

 

فیلم برنامه و فایلهای ارائه مطلب برای کلیه ثبت نام کنندگان بعد از انجام برنامه جهت دانلود ارسال خواهد شد .

استاد وبینار

مهندس سهراب مستقیم


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

قوانین برندسازی

قوانین برندسازی

  ۱:قانون رهبری: اول بودن بهتر از برتر بودن است. ۲:قانون طبقه: اگر در یک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *