آموزش وردپرس

چگونه کسب و کارها بوسیله گیمیفیکیشن می توانند برنده شوند؟

اگرچه ” گیمیفیکیشن” در حدود کمتر از بیست سال پیش تعریف شده و در پنج سال گذشته رشد سریع داشته است، مقبولیت گسترده ای را میان جوامع کسب و کار دیده است.

در حال حاضر، انتظار رشد بازار گیمیفیکیشن تا سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۸ درصد است. با به کار گیری عناصر بازی گونه مثل چالش ها و امتیاز دادن به فعالیت های روزانه، و همچنین پاداش دادن به  اقدامات ارزشمند با مدالها، امتیازات و موارد بیشتر، نام های تجاری بهتر می توانند شریکانشان را درک کرده و با آنها روابط خود را ادامه دهند.

افزایش رفتارهای مطلوب:

use-daily-rewards-to-drive-desired-behavior1-696x449

با گیمیفیکیشن، هدف اصلی برای یک کسب و کار تغییر کامل هویت دیجیتالی آن به بازی نیست، بلکه، تشویق به انجام رفتارهایی است که کاملا با اهداف سازمان همسو باشند.

اگر یک کسب و کار بخواهد نام تجاری خود را به مشتریانش بشناساند، می تواند این کار را از طریق دادن مدالهای مخصوص به کاربرانی که بیشترین محتوا یا محصولات را با شبکه های اجتماعیشان به اشتراک می گذارند، انجام دهد. از سوی دیگر، اگر یک نام تجاری تلاش در افزایش زمانهای بازدید از سایت را به جهت بهبود نرخ پرداخت به ازای مشاهده انجام دهد، این عمل می تواند به کاربران به سادگی امتیازاتی را برای دیدن بیشتر صفحات بدهد.

تبدیل این نوع از رفتارها به رقابت یا دلیلی برای پاداش دادن با گیمیفیکیشن می تواند به مصرف کنندگان انگیزه انجام رفتارهای مطلوب بدهد. به عنوان یک قانون کلی، نام های تجاری باید به اقدامات ارزشی در وب سایت یا نرم افزارهای موبایلی شان پاداش دهند.، اما ایده های دیگر ی هم برای امتیازگیری وجود دارد مثل: خریدها، دفعات بازدید، پیوستن به رویدادهای زنده، ارسال نظرات، نوشتن نقد و بررسی، شرکت در رای گیری ها و پرورش وفاداری به نام تجاری.

پاداش های مبتنی بر گیمیفیکیشن:

badges

این پاداش ها می تواند در شکلهای مختلف مثل امتیازات، مدالها، رتبه بندی های تابلو قهرمانان، تخفیفات و کالاهای مجانی باشد. به هر حال یک چیز مشخص است: شناسایی و پاداش دادن به مشتریان معنی بقا و درآمد بیشتر می دهد.

آمارها نشان می دهد که شرکت های ارائه دهنده برنامه کارت پاداش ۴۶ درصد بیشتر هزینه مشتری می دهند. پاداش های بازی گونه مثل دادن کالای مجانی به مشتری برای رسیدن به سطح مشخصی در یک برنامه موبایلی، یا پیشنهاد ۲۵ درصد تخفیف برای نوشتن نقد صادقانه درباره محصول نه تنها سطح جذابیت درباره محصول را افزایش می دهد بلکه می تواند حس ارزشمندی را به مشتریان القا کند. تحریک کردن چنین احساساتی در افزایش نسبتهای تبدیل و طول عمر وفاداری برند موثر است.

 

ایجاد داده های کاربری:

custom_blog

با هر بار کلیک کردن،  بر اساس امتیاز به دست آمده یا موفقیت کسب شده، مشارکت کنندگان به صورت فعال اطلاعات درباره خودشان را با یک نام تجاری به اشتراک می گذارند. نه تنها فرصتی برای جمع آوری داده های بیشتر وجود دارد، بلکه داده های جمع آوری شده از طریق گیمیفیکیشن دقیقتر هم هستند. ۵۱ درصد از مشتریان موافق این هستند که اگر یک سطح رقابتی به فعالیت های روزمره شان اضافه شود، آنها می توانند بیشتر به رفتارهایشان توجه کنند.

وقتی مصرف کنندگان در محیطهای بازیگونه مشارکت می کنند، فعالیتهایشان به طور مشخص معنی دار است و این سبب ارائه کسب و کارها با بینش کیفیت دار می شود. این داده های تفکیکی می تواند به کمپین های بازاریابی آینده در میان کانالهایی مثل ایمیل، تبلیغات و موارد دیگر کمک کند. نام های تجاری می توانند اطلاعاتی را که آنها از طریق برنامه های وفاداری جمع آوری می کنند در جهت دیدن اینکه کدام فعالیت های بازیگونه مشتریان را تشویق به تغییر می کند و تشویق بیشتر آنها به انجام آن فعالیت ها، مورد استفاده قرار دهند.

بهبود سیستم امتیازی:

 

leadscoring

با گیمیفیکیشن، شرکت های خرده فروش که به طور مستقیم با مشتری سرو کار دارند می توانند یک استراتژی سیستم امتیازی برای پیگیری سطح جذب مشتریانشان به کار ببرند. با تخصیص مقادیر به فعل و انفعالات مشخص، دقیقا مثل سیستم امتیازی در تجارت بین دو بنگاه تجاری، نام های تجاری کسب و کارهای تجارت مستقیم با مصرف کننده می توانند بهتر نحوه تغییر فرد مصرف کننده را بسنجد.

به عنوان مثال، تصور کن که یک تهیه کننده ده امتیاز برای هر مقاله به اشتراک گذاشته و پنج امتیاز برای هر بار نوشتن نظر زیر مقالات تخصیص دهد. این به راحتی مشخص می کند که کاربری که ۱۰۰ امتیاز گرفته بیشتر از شخصی که ۵۰ امتیاز گرفته است جذب شده است.

در ضمن توجه داشته باشید، اگر ۸۰ درصد از خریداران که محصولات را از طریق وب سایت شرکت تجارت الکترونیکی خرید می کنند و آنها را به اشتراک می گذارند، سپس یک ارزش / امتیاز بالا می تواند به عملی که به بهبود اندازه گیری احتمال تغییر در مشتریان کمک می کند تخصیص داده شود.

نویسنده  : عماد ضیایی

-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

دگردیسی دیجیتال در اروپا

اروپا در آستانه یک تحول فن‌آوری بی‌سابقه است: رسوخ اینترنت در همه زوایای زندگی. فن‌آوری …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *